schwarzwald

1. Data: 2001-10-25 14:09:28

Temat: schwarzwald
Od: "Anna Alewska" <a...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy ktoś z grupowiczów ma może przepis na
ciasto schwarzwald (inaczej czarny las, ale nie
takie jak z Carrefoure'a tylko oryginalne)?

Ania

1. Data: 2001-10-25 14:14:22

Temat: Re: schwarzwald
Od: "Irek Zablocki" <i...@w...de> szukaj wiadomości tego autora

"Anna Alewska" <a...@e...pl> schrieb im Newsbeitrag
> Czy ktoś z grupowiczów ma może przepis na
> ciasto schwarzwald (inaczej czarny las, ale nie
> takie jak z Carrefoure'a tylko oryginalne)?

> [...]
Czy chodzi Ci o Schwarzwaelder Kirschtorte? Czarnoleski tort wisniowy - taka
smietanowa, tlusta obrzydliwosc, ktorej przygotowanie wcale nie jest takie
latwe i moze potrwac? 2 godziny przygotowanie + 2 godziny czekania az sie
odstoi. Mam ale musze przetlumaczyc.

Fryc Zablocki

1. Data: 2001-10-25 14:52:58

Od: "Anna Alewska" <a...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Irek Zablocki" <i...@w...de> wrote in message

> [...]
> latwe i moze potrwac? 2 godziny przygotowanie + 2 godziny czekania az sie

To co jadlam w Szwajcarii bylo kakaowe, duzo w tym bylo masy, troche
wisien, troche kawalków galaretki, zrolowane... Podobno zrolowane byc
nie musi, kwestia lokalnego zwyczaju.

Ania

1. Data: 2001-10-25 18:26:57

Od: "Irek Zablocki" <i...@w...de> szukaj wiadomości tego autora

> To co jadlam w Szwajcarii bylo kakaowe, duzo w tym bylo masy, troche
> wisien, troche kawalków galaretki, zrolowane... Podobno zrolowane byc
> [...]
To co ja znam to tort. Porozgladam sie w moich szpargalach, moze tam znajde
rolade. U mnie w domu robilo sie cos podobnego i nazywalao sie wlasnie
rolada. Spytam siostry, bo to ekspert od ciast.

Irek

1. Data: 2001-10-26 05:58:08

Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

Anna Alewska <a...@e...pl> wrote:

> taka
>
> To co jadlam w Szwajcarii bylo kakaowe, duzo w tym bylo masy, troche
> wisien, troche kawalków galaretki, zrolowane... Podobno zrolowane byc
> nie musi, kwestia lokalnego zwyczaju.

Przepis na tort szwarcwaldzki juz tu byl, poszukajcie w archiwach.
Zdecydowanie jest to tort, nie rolada ani nic innego i z pewnoscia nie
zawiera galaretki. Ktos mogl tak nazwac rolade wisniowa przez analogie,
ale to jego sprawa.
Tort nazywa sie szwarcwaldzki, bo nazwy niemieckiego regionu
Schwartzwald sie na polski nie tlumaczy.

Wladyslaw

1. Data: 2001-10-26 13:50:22

Od: Aneta Baran <a...@c...anetek.net> szukaj wiadomości tego autora

Anna Alewska <a...@e...pl> wrote:
> Czy ktoś z grupowiczów ma może przepis na
> ciasto schwarzwald (inaczej czarny las, ale nie
> takie jak z Carrefoure'a tylko oryginalne)?
Tort szwarcwaldzki, mniam. Zobacz na stronie Dany:

http://www.kuchnia.com.pl/DiD/torty.html#szwarcwald

Anetek
.' .. `. Aneta Baran *---* Work: ++41 22 76 76478 A...@c...ch
:`.__.': http://chall.ifj.edu.pl/~aneta *---* Home: a...@a...net
`....' * Anything is good and useful if it is made of chocolate. *

1. Data: 2001-10-26 17:49:49

Od: "Iwona Malek" <i...@c...at> szukaj wiadomości tego autora

Przepraszam za pytanie laika, w przepisie podany jest kirsz, co to takiego?

Kaczucha

1. Data: 2001-10-26 19:11:15

Od: "Irek Zablocki" <i...@w...de> szukaj wiadomości tego autora

"Iwona Malek" <i...@c...at> schrieb im Newsbeitrag
> Przepraszam za pytanie laika, w przepisie podany jest kirsz, co to
takiego?

> Kaczucha

Nim Wladyslaw odpowie: to tez nazwa regionalnego sznapsa, czyli ichniej
wodki z wisni.

Irek

1. Data: 2001-10-26 19:25:08

Od: "Irek Zablocki" <i...@w...de> szukaj wiadomości tego autora

"Irek Zablocki" <i...@w...de> schrieb im Newsbeitrag

> [...]
> takiego?

> Nim Wladyslaw odpowie: to tez nazwa regionalnego sznapsa, czyli ichniej

To ja raz jeszcze. Jesli mowa o plynie, to chodzi tu rzeczywiscie o
wypalanke z dzikich, czarnych wisni z pestkami. Produkuje sie to w Alzacji,
Szwajcarii i wlasnie niemieckim Schwarzwaldzie. Nie znam polskiego
odpowiednika. Podczas ostatniej wojny, pacholeciem bedac, przepedzilem
nieudane wino z dzikich czeresni i wisni, i wyszlo cos takie lekko
migdalowe. Wodki sa stosunkowo drogie. nawet w Aldi kosztuja 20 DM za O.7 l.
A widzialem juz za cene dobrej szkockiej.

Irek

1. Data: 2001-10-26 20:08:17

Od: waldemar <w...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

Iwona Malek wrote:

> Przepraszam za pytanie laika, w przepisie podany jest kirsz, co to
> takiego?

Kirsche to czereśnia, Sauerkirsche to wiśnia, a Kirschwasser to wytrawny
wiśniak, czyli wódka wiśniowa

Waldek

Na każdej grupie mniej więcej to samo...
RE: Czosnek
ZIELONA papryka i co dalej
RE: Czosnek
RE: Czosnek