sernik i slepota

1. Data: 2004-12-22 18:03:55

Temat: sernik i slepota
Od: "Aldona 'Aldik' Richter" <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Przypuszczam, że było, ale przewertowałam grupę wstecz dość daleko i jakoś
nie widzę. Może już ślepnę przez te święta, cholesterol i te sprawy ;-) Czy
może komuś by się chciało rzucić jakimś fajnym przepisem na smaczny sernik?
Mam prawie kilogram zmielonego twarogu i knuję co by tu z nim dobrego
zrobić. Z góry dzięki :-)

Pozdrówka

Aldik

1. Data: 2004-12-22 21:42:52

Temat: Re: sernik i slepota
Od: "@nn" <a...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Aldona 'Aldik' Richter" <a...@a...pl> napisał w
wiadomości news:cqccua$fk3$1@news.onet.pl...
> [...]
> sernik?
> Mam prawie kilogram zmielonego twarogu i knuję co by tu z nim dobrego

Hej!

SERNIK GOTOWANY

75 dag białego sera

2 całe jaja

1 szklanki cukru pudru

15 dag margaryny

2 łyżki mąki kartoflanej

1 opakowanie cukru waniliowego

olejek pomarańczowy, rodzynki

gotowy biszkopt

Ser zmielić w maszynce, dodać jajka, cukier, masło, chwilę rozcierać a
następnie gotować 15 minut ciągle mieszając. Pod koniec dodać bakalie,
zapach i mąkę kartoflaną rozpuszczoną w odrobinie mleka. Gorące wylać
na biszkopt lub inne ciasto (biszkopt przekroić na 3 cz.).

Biszkopt

4 jaja

? szklanki mąki pszennej

? szklanki mąki kartoflanej

1 szklanka cukru

1 łyżeczka proszku do pieczenia

Białka ubić na sztywną pianę, dodać cukier i ubijać aż się rozpuści,
dodać żółtka i powoli wymieszać. Na koniec wsypać obie mąki wymieszane
z proszkiem do pieczenia. Dobrze wymieszane ciasto wylać do
wysmarowanej tłuszczem i wysypanej tartą bułką tortownicy. Piec od 35
do 50 min.

Polewa czekoladowa

10 dag margaryny

10 dag cukru pudru

2 łyżki mleka

2 łyżki kakao

1 płaska łyżka mąki ziemniaczanej

Stopioną margarynę wymieszać z resztą składników, ustawić naczynie na
małym ogniu i mieszając podgrzewać aż zgęstnieje.

SERNIK NA ZIMNO

? kg sera białego

2 całe jaja

1 szklanka cukru

2 - 3 op. herbatników

1 szklanka mleka

1 margaryna

3 łyżeczki żelatyny

3 łyżeczki kakao

galaretka

ew. owoce

Składniki podzielić na 2 połowy i osobno ucierać. Żelatynę rozpuścić w
mleku, wlać do utartej połowy, wymieszać. Ucierając drugą połowę
składników dodać kakao. Pierwszą połowę wylać na ciastka, poczekać aż
zastygnie, wylać drugą (z kakao), także poczekać aż zastygnie,
udekorować owocami, wylać zastygającą galaretkę. Wstawić do lodówki.

SERNIK Z BRZOSKWINIAMI

Spód:

2 szklanki mąki

? szklanki cukru pudru

3 żółtka

? kostki margaryny

3 łyżki śmietany

1 łyżeczka proszku do pieczenia

5 świeżych brzoskwiń lub 10 połówek brzoskwiń z puszki

20 - 25 dag rodzynek

Z podanych składników zagnieść ciasto, rozłożyć je półcentymetrową
warstwą w dużej formie. Na cieście ułożyć brzoskwinie pokrojone w
ćwiartki i posypać je sparzonymi rodzynkami.

Masa serowa:

50 dag sera

5 jaj

1 niepełna szklanka cukru

1 cukier waniliowy

1 łyżka mąki ziemniaczanej

Żółtka utrzeć z cukrem, następnie wymieszać z dwukrotnie zmielonym
serem, cukrem waniliowym, mąką, a na końcu z pianą ubitą z białek. Masę
serową ułożyć na owocach.

Masa kokosowa:

20 dag wiórków kokosowych

? kostki margaryny

? szklanki cukru

Margarynę utrzeć z cukrem na puch i dalej ucierając dodać wiórki.
Następnie równomiernie rozłożyć masę kokosową na warstwie sera i lekko
ugnieść ręką, aby nie kruszyła się po upieczeniu. Piec 60 minut w
temperaturze 200°C. Po 20 - 30 minutach pieczenia przykryć ciasto folią
aluminiową, aby wierzch ciasta się nie przypalił.

Dwa pierwsze przepisy są osobiście sprawdzone i zawsze wychodzą,
natomiast trzeci... hm, tego jeszcze nie robiłam ale też smacznie
wygląda (brzmi?).

Życzę udanych wypieków i pozdrawiam

Ania

--
Pisz tu: http://www.cerbermail.com/?Y8Pg93XYwQ
*********************

1. Data: 2004-12-22 21:59:20

Od: "@nn" <a...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "@nn" <a...@p...pl> napisał w wiadomości

Hej!
Wysyłam to jeszcze raz bo jakies zajączki powyskaiwały w poprzednim.

SERNIK GOTOWANY

75 dag białego sera
2 całe jaja
1 szklanka cukru pudru
[...]

1/2 szklanki mąki pszennej
1/2 szklanki mąki kartoflanej
[...]

do 50 min w temp 160 C.

[...]

1/2 kg sera białego
[...]

1/2 szklanki cukru pudru
3 żółtka
1/2 kostki margaryny
3 łyżki śmietany
[...]

1/2 szklanki cukru

1. Data: 2004-12-22 22:31:00

Od: Sławek SWP <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W: news:cqccua$fk3$1@news.onet.pl
Od: Aldona 'Aldik' Richter <a...@a...pl>
Było:
> [...]
> jakimś fajnym przepisem na smaczny sernik? Mam prawie kilogram
> zmielonego twarogu i knuję co by tu z nim dobrego zrobić. Z góry

174 (sto siedemdziesiąt cztery) serniki ;-)

http://www.gotowanie.wkl.pl/grp_przep.php?grp_prz=40
&PHPSESSID=e7fbfa120ad6e296f0ffb1ed69d15b9c

Nie liczyłem bo nie sprawdzam czy PCet dobrze liczy ... :D

http://evil.pl/pip/index.html

1. Data: 2004-12-23 06:06:54

Od: "Monika" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

podaj maila, bo mi poczta wraca
Monika

1. Data: 2004-12-23 09:43:48

Od: "Aldona 'Aldik' Richter" <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Monika" <m...@w...pl> wrote in message
> podaj maila, bo mi poczta wraca
> Monika

aldi_75 na poczta onet pl

Pozdrówka

Aldik

1. Data: 2004-12-23 10:49:13

Od: "Monika" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Poszedł przepis, sprawdź
Monika

1. Data: 2004-12-23 12:52:15

Od: "Monika" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc podaj mi prawidłowego maila bo ten na onet mi tez wrócił. A czas
nagli. Monika

1. Data: 2004-12-23 15:31:27

Od: "Aldona 'Aldik' Richter" <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czesc podaj mi prawidłowego maila bo ten na onet mi tez wrócił. A czas
> nagli. Monika

Kurcze, nie wiem co z ta poczta :-/ Moze taki:
aldik na komorka.org

Pozdrawiam

Aldik

1. Data: 2004-12-23 21:05:45