sfigmomanometr

1. Data: 2005-10-15 19:19:30

Temat: sfigmomanometr
Od: "Jerry" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Moj manometr zegarowy chyba sie w koncu zepsul, bo strzalka w stanie spokoju
jest nie na zerze, lecz troche bardziej w prawo tak na 300 :(
Czy mozna to jakos samemu naprawic, zeby nie ponosic dodatkowych kosztow, bo
dodawanie do wyniku pomiaru jakiejs liczby mnie nie bawi.
Czy mozna gdzies (apteka?) kupic wylacznie sam manometr bez pompki i
mankietu, zeby po prostu wymienic stary? Czy to rozwiaze problem, czy
"zepsucie" jest w innym miejscu aparatu?

Pozdr,
Jerry

2. Data: 2005-10-15 20:16:18

Temat: Re: sfigmomanometr
Od: "Marek Li" <M...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jerry" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> mankietu, zeby po prostu wymienic stary? Czy to rozwiaze problem, czy
> "zepsucie" jest w innym miejscu aparatu?

Trzeba oddać do naprawy i skalowania. Zegarowe (jak i wiele innych)
wymagają tego corocznie. Nawet jak pokazywał zero na zerze, to i tak
mógł nie mierzyć poprawnie.

3. Data: 2005-10-15 20:38:33

Od: "Jerry" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Trzeba oddać do naprawy i skalowania. Zegarowe (jak > i wiele innych)
wymagają tego corocznie.

A jakie zaklady uslugowe wykonuja operacje skalowania manometru? Moze
przypadkiem znasz jakis we Wrocku? I czy nie bedzie to kosztowalo tyle ile
nowy aparat :) ?

4. Data: 2005-10-15 22:27:38

Od: "Marek Li" <M...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> A jakie zaklady uslugowe wykonuja operacje skalowania manometru? Moze
> przypadkiem znasz jakis we Wrocku? I czy nie bedzie to kosztowalo tyle

Nie mam pojęcia. Można próbować w działach d/s aparatury przy szpitalu.
Jak się nie powiedzie, to ostatecznie porównać wynik uzyskany na
sprawdzanym aparacie z wynikiem z aparatu rtęciowego. Nie powinny się
różnić o więcej niż 10mmHg.
Na przyszłość najlepiej kupować rtęciowy lub taki, który znajduje się na
stronie http://www.bhsoc.org/blood_pressure_list.htm (polecam Omron w
całości a model M5-I w szczególności:)
Li

Ziarniak Wegenera - informacje
Czy to możliwe? Ciało obce w drogach oddechowych.
Remeron - na co to jest ?
Epidemia ptasiej grypy i encephalitis lethargica
Huśtawka nastrojów - co badać?