siano

11. Data: 2000-04-27 11:50:08

Temat: Re: siano
Od: "Arkadiusz Rzepa" <a...@k...ar.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

W skład siana wchodzi głównie trawa , jest to kilkuletnie siano które sobie
leżało nad starą oborą , myślę że ma co najmniej z 5-6 lat , jest suchem.
Jest mi potrzebna obora na magazyn i muszę również to siano z góry zrzucić.
To jest wielkim problemem bo cały dzień dwie ososby zrzucały i jakby nic nie
widać że coś ubyło a na zewnątrz stoi duża kopa siana . Może są ktoś ma
pomysł również jak je szybko z obory usunąć . Jest tego z 1000 m3 i teren
obok około 0,5 h .
Jerzy napisał(a) w wiadomości: <8e7m67$sa6$1@sunsite.icm.edu.pl>...

12. Data: 2000-04-27 14:50:13

Od: "Jerzy" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> widać że coś ubyło a na zewnątrz stoi duża kopa siana . Może są ktoś ma
> pomysł również jak je szybko z obory usunąć . Jest tego z 1000 m3 i teren
Masz niestety najtrudniejszy skład siana do rozłożenia. I straszną ilość.
Daj ogłoszenie, że oddasz za darmo, jak nikt się nie skusi to zrób tak; ale
to ogrom pracy przy tej ilości.
Układaj w pryzmy kompostowe ale dobrze by było wymieszać to ze słomą [ew.
sieczką], im więcej tym lepiej, każdą warstwę co 30 cm przesypuj azotem [w
postaci nawozu nat. ale sztuczny też może być] a także co 30 cm wapnem [na
przemian co 15 cm azot/wapno]. Bakterie kompostowe wolą środowisko nmiej
kwaśne.
Ponieważ to jest siano to wcześniej musisz je zmoczyć, musi być mokre ale
nie ściśnięte bo zacznie gnić a wówczas to i rok potrwa. Dlatego dodatek
słomy rozluźni i napowietrzy pryzmę. Nie musisz obkładać ziemią, wystarczy
czarna folia. Po ok 4-5 miesiącach problem może zniknie. Acha dobrze byłoby
dodać jakieś aktywatory jest ich wiele. Ale ja już muszę lecieć i może ktoś
inny podpowie.
Powodzenia Jerzy
PS
hmmm, ta pryzma bedzie mieć ok. 300-500 m długości? dobrze liczę?

13. Data: 2000-04-27 19:00:02

Od: "Jerzy" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> sobie
> zrzucić.
> nie
Mam jeszcze jedną propozycję, poszukaj kogoś kto ma młynek do drewna i
liści, zmiel to w drobny maczek, rozsyp po polu, resztę załatwi wiatr.
pozdrawiam Jerzy

14. Data: 2000-04-27 19:19:22

Temat: Odp: siano
Od: "Paweł Słomczyński" <p...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kup piec do cenrralnego ogrzewania w ktorym mozna palic sianem. Wywal siano
na zewnatrz przykryj sterte prowizorycznie i pal, pal, pal. Bedziesz mial
cieplo, a siano nie calkiem sie zmarnuje. Jezeli chcesz wyrzucic tyle siana
to chyba nie chcesz robic kompostu na handel. W majowych Ogrodach jest
artukol o takich piecach.
Pawel Slomczynski

15. Data: 2000-05-04 08:29:24

Od: "Edyta Szajnóg" <e...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Moje całe siano na jesieni przyjęło schronisko dla zwierząt. Zwierzakom
przynajmniej było w zimie cieplej. Nie wiem czy teraz przyjmą i czy mają
gdzie tyle przetrzymać, ale możesz się zapytać.

--
Pozdrawiam_
Edyta Szajnóg

16. Data: 2000-05-05 13:53:29

Temat: Re: Odp: Odp: siano
Od: j...@e...opi.org.pl (Jerzy Kozlowski) szukaj wiadomości tego autora

>Zadaj jeszcze jakieś pytanie ale takie, wiesz, poważniejsze.
>--
Jeszcze powazniejsze?!
Juras

żywopłot z graba