sinupret- jako dlugo mozna + pytan pare o zatokach

1. Data: 2005-09-20 12:15:50

Temat: sinupret- jako dlugo mozna + pytan pare o zatokach
Od: "m[...]" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

witam

polecono mi sinupret. Biore od kilku dni i faktycznie jakby lekko sie
poprawialo.
Czym jeszcze leczyc zatoki?
Jeszcze mnie nie bola ale caly czas mam zatkany nos i pochrzakuje.
Na nos biore sol fizjologiczna a na kaszel tymianek+podbial.
Czy na noc robic inhalacje jesli tak to czym?

z gory dzieki

PanTalon

2. Data: 2005-09-20 14:40:43

Od: Adam Dziendziel <w...@g...o2.gwiazdka.pl> szukaj wiadomości tego autora

m[...] wrote:

> polecono mi sinupret. Biore od kilku dni i faktycznie jakby lekko sie
> poprawialo.

To lek roślinny rozrzedzający wydzielinę do długotrwałego stosowania.
Nie jest to jednak antybiotyk - nie hamuje infekcji i lekarz przepisuje
go tylko pomocniczo.

> Czym jeszcze leczyc zatoki?
> Jeszcze mnie nie bola ale caly czas mam zatkany nos i pochrzakuje.

Z domowych metod można jeszcze nagrzewać je solluxem (lampa z czerwonym
filtrem) lub wystawiając twarz na słońce. Tak czy siak, najlepiej
zajrzeć do lekarza, bo niedoleczone zatoki mogą pokutować przez lata.

> Na nos biore sol fizjologiczna a na kaszel tymianek+podbial.

Na odksztuszanie lekarz może jeszcze przepisać ACC - bardzo dobry środek.

> Czy na noc robic inhalacje jesli tak to czym?

Można robić, choć głównym celem inhalacji jest nawilżanie, gdy bierzesz
sól fizjologiczną to już i tak nawilżasz. Inhalacje robi się przeważnie
z rumianku lub olejków typu Inhalol.

Adam Dziendziel
(odpowiadając na priva usun gwiazdki z adresu)

3. Data: 2005-09-21 09:24:48

Od: Trapez <t...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tue, 20 Sep 2005 14:15:50 +0200, na pl.sci.medycyna, m[...] napisał(a):

> [...]
> Na nos biore sol fizjologiczna a na kaszel tymianek+podbial.
> Czy na noc robic inhalacje jesli tak to czym?

Ja się wyleczyłem z dolegliwości, pare razy o tym pisałem, ale widac, że
temat powraca, więc opiszę jeszcze raz. W wolnych przestrzeniach w gowie,
które normalnie służą do wentylacji mózgu, lubi niestety osadzać się śluz,
który tam twardnieje i tworzy kamień, powoli zatykając ścianki. Przy każdym
wydmuchiwaniu nosa, gdy zatyka się jedną dziórkę, dmuchnięcie powoduje
przepchnięcie śluzu do zatok, co jest częstym mechanizmem ich
zanieczyszczania. Śluz powoli zastyga, tak jak babole w nosie i niestety po
jakimś czasie ludzie noszą w głowie jednego wielkiego "babola", w którym
bardzo dobrze namnażają się różne chorobliwe drobnousroje powodując częste
katary i kłopoty z zatokami. Niestety za pomocą antybiotyków czy innych
środków branych doustnie nie da się tego usunąć, bo jedyny sposób to
usunięcie tego mechaniczne. Pamiętając o tym, że zastygający śluz osadza
się warstwami, nie należy oczekiwać, że usunie się to za jednym razem, ale
poprzez stopniowe rozpuszczanie poszczególnych warstw. Najlepszym sposobem
jest wciąganie przez nos, lub zakrapianie go, cieszą która ma zdolności do
rozpuszczania skamieniałego śluzu. Nie będę się bawił w poprawność
polityczną i ukrywał, że najlepszy do tego celu jest własny mocz,
posiadający wszelkie właściwości antyseptyczne i rozpuszczające. Jeśli ktoś
się brzydzi, to oczywiście alternatywą są roztwory soli fizjologicznych i
ziół. Niestety innych sposobów nie ma, a jak ktoś woli płacić kupę kasy za
lekarstwa na chwilę poprawiające stan, to wolny wybór.

Trapez
www.trapezonet.republika.pl

4. Data: 2005-09-21 21:16:52

Od: "sq4ty" <a...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "m[...]" <p...@g...pl> napisal w wiadomosci
> [...]
> Na nos biore sol fizjologiczna a na kaszel tymianek+podbial.
> Czy na noc robic inhalacje jesli tak to czym?

Mi lekarka przepisuje Claritine. Zdaje sie, ze 10 tabletek mozna kupic bez
recepty. Dobrze dzialaja na opuchlizne w zatokach.
A na rozrzedzenie wydzieliny moze pomóc Pectosol (jakies 7 zl)-
kilkadziesiat kropli na szklanke wody, wypic. Niedobre, dosc gorzkie, ale
duzo latwiej sie odkrztusza i "odsmarkuje" :).

Pozdrawiam.

Majka

5. Data: 2005-09-22 14:44:27

Od: Adam Dziendziel <w...@g...o2.gwiazdka.pl> szukaj wiadomości tego autora

sq4ty wrote:

> Mi lekarka przepisuje Claritine. Zdaje sie, ze 10 tabletek mozna kupic bez
> recepty. Dobrze dzialaja na opuchlizne w zatokach.

Chciałeś napisać "na alergię". To tylko lek przeciwhistaminowy.

Adam Dziendziel
(odpowiadając na priva usun gwiazdki z adresu)

Badanie krwi - kto doradzi?
nawracająca biegunka
zatoki, bole glowy
Szwedzki we Wrocławiu ... gdzie