skad bananowiec i kawa??

1. Data: 2007-01-01 18:24:24

Temat: skad bananowiec i kawa??
Od: s...@p...ox.pl szukaj wiadomości tego autora

czesc wszystkim
mam pytanie skad wziac nasiona kawy i bananowca?znalazlam wiele
informacji o domowych hodowlach niektorych cytrusowych roslinach i stad
pytanie co oprocz cytryn, pomaranczy, awokado i palm mozna wyhodowac
domowym sposobem (tzn rosnace dzikie rosliny z ich wlasnych
pestek)?interesuja mnie wszystkie oryginalne rosliny- cytrusowe ale nie
tylko
z gory dzieki
pozdrawiam
Ola

2. Data: 2007-01-01 18:32:12

Temat: Re: skad bananowiec i kawa??
Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

interesuja mnie wszystkie oryginalne rosliny- cytrusowe ale nie
> tylko

http://www.hear.org/starr/hiplants/images/thumbnails
/html/psidium_guajava.htm

Bardzo smaczne owoce.
Pozdrawiam.mirzan

3. Data: 2007-01-01 22:29:55

Od: Lia <i...@p...org> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2007-01-01 19:24:24 w sprzyjających i niepowtarzalnych okolicznościach
przyrody grupowicz *s...@p...ox.pl* skreślił te oto słowa:

> [...]
> domowym sposobem (tzn rosnace dzikie rosliny z ich wlasnych
> pestek)?interesuja mnie wszystkie oryginalne rosliny- cytrusowe ale nie

Bananowce - znaleźć kogoś kto ma. To cholerstwo puszcza młode w takim
tempie, że ja juz zaczęłam wydawac regularnie znajomym sadzonki, bo szkoda
wyrzucic, a ile bananowców można trzymać w domu.

--
Lia GG 1516512 ICQ 166035154 JID i...@j...org

It's life's illusions I recall. I really don't know life at all.

4. Data: 2007-01-02 06:57:57

Od: "calvi" <c...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Lia napisała:
> Bananowce - znaleźć kogoś kto ma. To cholerstwo puszcza młode w takim
> tempie, że ja juz zaczęłam wydawac regularnie znajomym sadzonki, bo szkoda
> wyrzucic, a ile bananowców można trzymać w domu.

Czy możesz dokładnie opisać sposób pobierania tych sadzonek?
Mi u Musa sikkimensis udało się tylko raz oddzielić
bardzo wyrośniętą sadzonkę, jej nibypień miał ok. 1m,
a mimo to własnych korzeni nie miała prawie wcale.
Mniejsze odrosty w ogóle nie wykształcają korzeni.

Pozdrawiam calvi

5. Data: 2007-01-02 07:12:04

Od: "calvi" <c...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ola napisała:
> [...]
> domowym sposobem (tzn rosnace dzikie rosliny z ich wlasnych
> pestek)?interesuja mnie wszystkie oryginalne rosliny- cytrusowe ale nie

Zaglądnij na allegro, na botanicy.pl. Na tym ostatnim
- grono pasjonatów uprawy różnych egzotycznych dziwactw.
O gatunkach bananowców odpowiednich do uprawy domowej
można poczytać na forum gardenweb.com, w dziale "bananas".
Bananowiec biorąc pod uwagę podaż sadzonek w marketach
trudno chyba zaliczyć do oryginalnych :)
chyba że postarasz się o inne gatunki, niż ten z marketów,
zdaje się Musa velutina.

Pozdrawiam calvi

6. Data: 2007-01-02 10:02:08

Od: Lia <i...@p...org> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2007-01-02 07:57:57 w sprzyjających i niepowtarzalnych okolicznościach
przyrody grupowicz *calvi* skreślił te oto słowa:

> [...]
> a mimo to własnych korzeni nie miała prawie wcale.
> Mniejsze odrosty w ogóle nie wykształcają korzeni.

Ja jestem lama, ogrodu nie mam, wyżywam się tylko parapetowo-balkonowo, ale
z bananowcami mam tak, że siedza sobie w doniczkach, i oprócz głownego
okazu ciągle puszczają z korzeni młode. Jak te mlode tak podrosną na kilka
centymetrów to odcinam je nożem(bez zadnej wiekszej filozofii) razem z
czescią korzeni, i przesadzam. I tak w kółko.
Ostatnio taki swiezy odrostek 10-centymetrowy puścił już młodego bokiem.
A najwieksze odrosty, ktore czekają na styczniowe wywiezienie do Warszawy
mają po 40 centymetrow już.

I nie rozumiem jak czytam na www z czym polega ten kłopot i trudnosc w
uprawie i rozmnazaniu bananowców, bo u mnie rosną jak głupie - aż za bardzo
bym rzekła.

7. Data: 2007-01-02 10:16:58

Od: "Jagoda" <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <s...@p...ox.pl> napisał w wiadomości
ps.com...
> [...]
> domowym sposobem (tzn rosnace dzikie rosliny z ich wlasnych
> pestek)?interesuja mnie wszystkie oryginalne rosliny- cytrusowe ale nie

Przed Świętami widziałam w sprzedaży ananasy, z wypuszczonym pionowym
badylkien i ślicznym malym owockiem na jego szczycie. Bardzo interesująco to
wyglądało. Prócz tego bylo sporo mandarynek różniących się dojrzałymi
owocami, wyglądającymi jak bombki na małym drzewku.. Kawa i bananowce też
bywają, ale jakoś nie zwracałam ostatnio na nie uwagi.
Pozdrawiam - Jagoda

8. Data: 2007-01-02 15:04:44

Od: Kajetana_Kinga aka Słowotok <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> domowym sposobem (tzn rosnace dzikie rosliny z ich wlasnych
> pestek)?interesuja mnie wszystkie oryginalne rosliny- cytrusowe ale nie

Ja już mam taki nawyk, że nawet zanim zacznę googlać, to sprawdzam, czy dana
rzecz jest na allegro:
http://www.allegro.pl/search.php?string=bananowiec&b
uy=0&new=0&pay=0

9. Data: 2007-01-04 05:38:23

Od: "Bpjea" <b...@...pl (bez x)> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "calvi" <c...@b...pl> napisał w wiadomości

> [...] chyba że postarasz się o inne gatunki, niż ten z marketów,
> zdaje się Musa velutina.

Nasiona Musa velutina widzialem w sklepie ogrodniczym. Moga byc problemy z
ich skielkowaniem.
To inny gatunek niz sprzedawane w marketach sadzonki.

Kawe mozna dosc czesto spotkac w kwiaciarniach (przynajmniej w Rzeszowie). O
nasiona do siewu trzeba popytac tych, u ktorych owocuje w mieszkaniu.

Pozdrawiam,
Bpjea

10. Data: 2007-01-04 10:31:32

Od: Gosia Plitmik <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Lia napisał(a):

> Bananowce - znaleźć kogoś kto ma. To cholerstwo puszcza młode w takim
> tempie, że ja juz zaczęłam wydawac regularnie znajomym sadzonki, bo szkoda
> wyrzucic, a ile bananowców można trzymać w domu.

O, to moze ja sie uśmiechnę do Ciebie;-)Jak w koncu zawitasz do 3
miasta, to taka mała roslinka, w kosmetyczce pewnie sie zmiesci. W
zamiam dam cos posepic u siebie;-)

--

Gosia

Orzech włoski
MOJE...
Powitanie. Zwyczaje ogrodowe noworoczne.
ZYCZENIA
Dosiego roku