skurcze łydek - co brać oprócz magnezu?

1. Data: 2004-06-16 04:49:35

Temat: skurcze łydek - co brać oprócz magnezu?
Od: "Agata" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Od paru dni dokuczają mi w nocy bolesne skurcze łydek. Myślę, że to nie
niedobór magnezu jest winien, bo łykam magnez od pewnego czasu,kiedy jeszcze
było wszystko ok. Ponadto często czuję większe napięcie mięsni (bliskie
skurczowi?) np. twarzy. Co może powodować taki stan rzeczy i co warto robić,
żeby minął? :(

A.

2. Data: 2004-06-16 06:14:02

Temat: Re: skurcze łydek - co brać oprócz magnezu?
Od: "Iwona_s" <i...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Agata" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> było wszystko ok. Ponadto często czuję większe napięcie mięsni (bliskie
> skurczowi?) np. twarzy. Co może powodować taki stan rzeczy i co warto

Zależy który magnez...może za "słaby"?
Najlepiej z wiekszą ilością jednostek magnezu (naturalne:np.kakao,orzechy) +
witB6 (np.Slowmag B6) + potas (np. sok pomidorowy). Systematycznie do
ustąpienia objawów, potem można zmniejszyć dawki.
Jak się odżywiasz?

Pzdr.
Iwona

3. Data: 2004-06-16 06:25:26

Od: "Agata" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

+
> witB6 (np.Slowmag B6) + potas (np. sok pomidorowy).
Biorę Magne B6. Z piciem soku pomidorowego byłby problem (wrażliwe jelita,
zbyt duża dawka surowych warzyw i soków warzywnych im nie służy).
Systematycznie do
> ustąpienia objawów, potem można zmniejszyć dawki.
> Jak się odżywiasz?

Hmm, racjonalnie rzecz biorąc, chyba niezbyt racjonalnie... :( Za dużo
słodyczy i węglowodanów, za dużo jogurtów, bardzo mało więsa. Warzywa
głównie gotowane, z pominięciem kapustnych i strączkowych (to akurat
zalecenie lekarzy). Trochę owoców... No nie wiem?

> Pzdr.
> Iwona

pozdrawiam,
Agata

4. Data: 2004-06-16 06:50:22

Od: "klee" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Agata" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Od paru dni dokuczają mi w nocy bolesne skurcze łydek. >

Też miałam kiedyś skurcze łydek bardzo bolesne i to własnie w nocy. Potem
się dowiedziałam że może to być spowodowane przyjmowaniem Diane35 i to wcale
nie są żadne skurcze, tylko tworzą się żylaki. Tylko że ja nie przypominam
sobie napięcia twarzy u siebie, więc to chyba raczej w Twoim przypadku nie
to.

klee

5. Data: 2004-06-16 07:00:59

Od: "Agata" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "klee" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości:
> Też miałam kiedyś skurcze łydek bardzo bolesne i to własnie w nocy. Potem
> się dowiedziałam że może to być spowodowane przyjmowaniem Diane35

Raczej nie to, nie biorę żadnych hormonów.

A.

6. Data: 2004-06-16 07:32:01

Od: "Iwona_s" <i...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Biorę Magne B6.
Slowmag B6 jest tańszy...ale może spróbuj z Asparginem (zawiera potas)
zamiast Magne/Slowmag.

>Z piciem soku pomidorowego byłby problem (wrażliwe jelita,
> zbyt duża dawka surowych warzyw i soków warzywnych im nie służy).

No, ja osobiście (mój żołądek) też nie toleruję surowych.

> Hmm, racjonalnie rzecz biorąc, chyba niezbyt racjonalnie... :( Za dużo
> słodyczy i węglowodanów, za dużo jogurtów, bardzo mało więsa.

Chyba trochę kiepsko się odżywiasz? Słodycze...węglowodany...mało mięsa. To
już wiesz, żeby to zmienić. Zamiast słodyczy pochrup orzechy, migdały,
morele suszone...czasem czekolada, ale tylko gorzka (dobra jest Alpen Gold
60%kakao). Mniej pieczywa, makaronu. Więcej jajek, twarogu, śmietany,
mięsa...

>Warzywa głównie gotowane, z pominięciem kapustnych i strączkowych (to
akurat
> zalecenie lekarzy). Trochę owoców... No nie wiem?

No i dobrze.

Pzdr.
Iwona

7. Data: 2004-06-16 07:33:12

Od: "WOJSAL" <w...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> było wszystko ok. Ponadto często czuję większe napięcie mięsni (bliskie
> skurczowi?) np. twarzy. Co może powodować taki stan rzeczy i co warto

Jest jeszcze kwestia, czy magnez ktory bierzesz
jest przyswajany przez Twoj organizm.

Wydaje mi sie, ze moze korzystne byloby zrobienie
badan na obecnosc magnezu (moze rowniez potasu?).
A potem powtorzenie ich by sie o tym przekonac.

WOJSAL (Wojciech Sałata)
http://www.wojsal.prv.pl

8. Data: 2004-06-16 10:18:20

Od: "Agnieszka" <a...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> było wszystko ok. Ponadto często czuję większe napięcie mięsni (bliskie
> skurczowi?) np. twarzy. Co może powodować taki stan rzeczy i co warto

polecam Aspargin (magnez+potas)

9. Data: 2004-06-17 02:07:46

Od: "Miki-Mol" <mikimol@enyłer.pl> szukaj wiadomości tego autora

Agata wrote:

> [...]
> napięcie mięsni (bliskie skurczowi?) np. twarzy. Co może powodować
> taki stan rzeczy i co warto robić, żeby minął? :(

przylaczam sie do pytania. mam to samo - sa okresy, kiedy budze sie w
nocy z okropnym skurczem lydki. bol jest tak ogromny, ze zrywam sie z wyra
pronuje rozliznic te lydke. bywa to okresami i miewam wtedy rowniez skurcze
miesni pod szczeka, pod broda, ktore rowniez sa bolesne. po takim skurczu
bola mnie te miesnie przez 1-2 dni. takie okresy nawracaja co jakis czas
(1-2 do roku) -- jesli jest na to jakas pewna rada, to o nia poprosze.

mikimol

10. Data: 2004-06-17 18:16:18

Od: p...@h...com szukaj wiadomości tego autora

>    przylaczam sie do pytania. mam to samo - sa okresy, kiedy budze sie w
> nocy z okropnym skurczem lydki. bol jest tak ogromny, ze zrywam sie z wyra
> pronuje rozliznic te lydke.

Niedobor witaminy E. Tez mi sie zdarzaja takie skurcze, wtedy kuracja witamina
A+E przez kilka tygodni po 2-4 kapsulki dziennie i przechodzi na kilka
miesiecy.

PK

stomatolog chirurg- medicover Warszawa
rak i laser
krwawienie z pepka - to normalne?
swędzenie ;]
Witam. Znacie? Projekty przetwarzania rozproszonego