ślimaki

1. Data: 2001-02-08 22:59:57

Temat: ślimaki
Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dostałam właśnie na priv (?) list z zapytaniem o przepisy na ślimaki.
Ślimaki jadłam raz w życiu i nawet do głowy mi nie przyszło, żeby samej
robić w domu.

List pozwolę sobie zacytować:
"Poszukuję przepisów na ślimaki (mam do dyspozycji żywe).Proszę o pomoc."

To jak? Pomożecie?
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

1. Data: 2001-02-09 08:33:05

Temat: RE: ślimaki
Od: i...@r...com.pl (Klient - rzeczoznawcyap - info) szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> robić w domu.
>
> List pozwolę sobie zacytować:
> "Poszukuję przepisów na ślimaki (mam do dyspozycji

Nie jadłam, zle czytałam, że można usmażyć na masełku
czosnkowym. Nie jestem jednak pewna kompetencji autora
przepisu ;-)))

--
Maya
"When God made man, she was only testing"

--
Archiwum grupy http://niusy.onet.pl/pl.rec.kuchnia

1. Data: 2001-02-09 18:08:40

Od: "busek" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:95v8mh$3lo$1@news.tpi.pl...
> [...]
>
> List pozwolę sobie zacytować:
> "Poszukuję przepisów na ślimaki (mam do dyspozycji żywe).Proszę o pomoc."

pomozemy

witam serdecznie

moja propozycja zawinac szczelnie w folie aluminiowa dodac troszke masla
czosnkowego i zapiekac
mozna ewentualnie dusic
przy pieczeniu wazne zeby byly dobrze zawiniete bo inaczej wyschna

pozdrawiam busek

1. Data: 2001-02-12 14:21:00

Od: "Ajka" <a...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> List pozwolę sobie zacytować:
> "Poszukuję przepisów na ślimaki (mam do dyspozycji żywe).Proszę o pomoc."

Cześć
Nigdy nie robiłam ślimaków ale mogę przytoczyć kawałek tekstu z książki
"Potrawy z ryb"
"Ślimaki umyć kilkakrotnie w dużej ilości wody, włożyć do pudełka posypanego
mąką
i pozostawic na kilka dni. Następnie włozyć na kilka godzin do zakwaszonej
wody, aby usunąć
śluz. Ślimaki wypłukać potem kilka razy, włożyć do naczynia z zimną wodą,
powoli zagotować,
gotować 10 min. Po odcedzeniu wypłukać w zimnej wodzie, wyjąć ze skorupek,
usunąć rożki,
czarną kiszeczke, dwa małe twarde gruczołki;"
Potem można różnie przyżądzać np:
smażone w cieście
nadziewane a la Pompadour
po napoleońsku
to wszystko są przepisy z tej książki.
Mój kuzyn też kiedyś nazbierał, ale w końcu się nie zdecydował :-)))

Pozdrowienia
Ajka

Drożdżówki
Czeskie knedle