ślimaki, ratunku!

1. Data: 2010-06-08 10:16:01

Temat: ślimaki, ratunku!
Od: Bbjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mamy plagę wstężyków ogrodowych, objadają listki niemal wszystkiego.
Jakieś sposoby, by je wypędzić, nie zabijając?
Wcześniej radziły sobie z nimi drozdy, ale już i one nie nadążają.
--
Basia

2. Data: 2010-06-08 21:18:48

Temat: Re: ślimaki, ratunku!
Od: "Jacek" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja też lubiłem ślimaki. Do czasu. Masz dwie opcje: 1 wytruć, 2 polubić.
Ostatnio kupiłem Snacol - takie niebieskie granulki, posypałem mniej więcej
po całym ogrodzie i trochę dokładniej tak, gdzie bestie lubiły siedzieć i
mam ogród bez ślimaków.
Jacek

3. Data: 2010-06-08 23:15:45

Od: "moon" <m...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Jacek wrote:
> [...]
> posypałem mniej więcej po całym ogrodzie i trochę dokładniej tak,
> gdzie bestie lubiły siedzieć i mam ogród bez ślimaków.

u mnie tez trochę podziałało, a mam te świńskie, luzytańskie.
nie ma się co ze ślimaczkami obcyndalać, to coś jak ALIENS.

moon

4. Data: 2010-06-09 09:08:52

Od: "PIX" <h...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bbjk" <b...@q...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Jakieś sposoby, by je wypędzić, nie zabijając?
> Wcześniej radziły sobie z nimi drozdy, ale już i one nie nadążają.

Wg. mojej szanownej killer-slimak teściowej wystarczy porozkladać miseczki z
mocno słoną wodą

Pix

__________ Informacja programu ESET Smart Security, wersja bazy sygnatur wirusow 5183
(20100608) __________

5. Data: 2010-06-09 09:17:32

Od: Bbjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

PIX pisze:

> Wg. mojej szanownej killer-slimak teściowej wystarczy porozkladać miseczki z
> mocno słoną wodą

Ok, to idę to robić.
Wieść gminna też doniosła, że polać roślinność piwem. Najpierw spróbuję sól.
--
B.

6. Data: 2010-06-09 09:41:54

Od: "moon" <m...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Bbjk wrote:

> Ok, to idę to robić.
> Wieść gminna też doniosła, że polać roślinność piwem. Najpierw
> spróbuję sól.

masz piwo, sól, jeszcze skocz po kiełbaski i już masz grilla!
zaproś ślimaki:)

moon

7. Data: 2010-06-09 09:44:55

Od: Bbjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

moon pisze:

> masz piwo, sól, jeszcze skocz po kiełbaski i już masz grilla!
> zaproś ślimaki:)

To ślimaki zamiast kiełbasek?
Podobno te wężyki są jadalne.
--
B.

8. Data: 2010-06-10 20:45:12

Od: Jan <n...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-06-08 12:16, Bbjk pisze:
> Mamy plagę wstężyków ogrodowych, objadają listki niemal wszystkiego.
> Jakieś sposoby, by je wypędzić, nie zabijając?
> Wcześniej radziły sobie z nimi drozdy, ale już i one nie nadążają.
====================
Ja łapię jeże (szwendają się po uliczce osiedlowej) i znoszę do ogrodu.
Część ucieka zaraz ale niektóre zostają na trochę i wyżerają ślimaki...

--
Pozdrowienia
Jan

9. Data: 2010-06-10 21:21:00

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> W dniu 2010-06-08 12:16, Bbjk pisze:

> Ja łapię jeże (szwendają się po uliczce osiedlowej) i znoszę do ogrodu.
> Część ucieka zaraz ale niektóre zostają na trochę i wyżerają ślimaki...

A co robisz z kleszczami u jeży? Razem przynosisz do ogrodu czy wcześniej
wyskubujesz jeżom?
Pozdrawiam.Mirzan

10. Data: 2010-06-10 22:12:31

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"mirzan" <l...@o...pl> wrote in message

> A co robisz z kleszczami u jeży? Razem przynosisz do ogrodu czy wcześniej
> wyskubujesz jeżom?

A pchły zwierzęce, ludzkie i wszy? Nieraz jeża przyniesionego do domu
czyściłem pensetą z insektów.
Leżały spokojnie na kolanach - wiedziały co robię. Co nie przeszkodziło
jednej samiczce dreptającej po pokoju włazić mi na stopę w klapku i za to,
ze ją spychałem najnormalniej mnie użarła, na szczęście trafiła na klapka i
zrobiła mi tylko niewielką dzirkę jednym kłem. Ot, babska wdzięczność.

palma do ogrodu
Rzodkiewka
Grupa dyskusyjna OGRODY.COM
dzięki