sloiki z miesem

1. Data: 2000-09-25 12:07:03

Temat: sloiki z miesem
Od: "Magdalena Gierlotka" <M...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Chciałam podziękować, za udzielone mi jakiś czas temu rady dotyczące
konserwowania mięsa w słoikach. Wszystkie słoiki sie udaly, nie bylo w nich
żadnego jadu kiełbasianego (tak myślę, skoro mogę dzisiaj pisać:)) a mięsko
bylo całkiem nie złe.
Na wakacjach byłam w Chorwacji i jadłam tam pierwszy raz sałatkę z ryby,
czyli (o jak sie bardzo zdziwiłam!:)))ośmiorniczek... No ma to interesujący
smak, tylko wyglądało jakoś tak...:)
Czy ktoś z Was wie, co trzeba zrobić, żeby mięsko osmiorniczki, czy kalmara
było delikatne i miękkie po przyrzadzeniu? Znajomi, którzy jedli też takie
cuda skarżyli się, że czesto w restauracjach stworzenia te są gumowate i bez
smaku. W sałatce, którą ja jadłam ryba była przygotowana na parze - może to
jest jakiś sposób?
Pozdrawiam
Magda Gierlotka

1. Data: 2000-09-25 13:19:49

Temat: Re: sloiki z miesem
Od: "Jarek" <n...@u...krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

A można by dostać taki przepisik na mięsko do słoiczka wraz z uwagami?

Jarek

-------
Wszystko co tu piszę, piszę prywatnie.
Chyba, że napiszę inaczej.

1. Data: 2000-09-25 14:06:47

Od: "Magdalena Gierlotka" <M...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

:)) to byl 28.08 - tam mozesz poczytac uwagi
A mięsko nie było jakieś tam specjalne - miała to być podstawa do
przygotowania obiadków na wakacjach. Mięska były różne: krówka i świnka,
podsmażone na patelni (do smażenia mieska do zwykłego oleju zazwyczaj dodaję
oleju z dodatkiem pimento, fajnie to potem smakuje:)). Po podsmażeniu w
porcjach zostały włożone do sloików, zalane tym, co ze smażenia zostało no i
po różnych perypetiach dolałam potem do słoików wody. Teraz wiem, że wody
nie należy żałować - najlepiej, żeby całe mięsko było przykryte czymś mokrym
(sosu ze smażenie raczej nie wystarczy, chyba że ktoś wlewa dużo oleju). Do
słoików powrzucałam: listek laurowy, ziele angielskie i jałowiec no i sól.
Samo w sobie takie mięsko nie było delicją, ale np wariacja z papryką, sosem
sojowym, czosnkiem i imbirem była całkiem nie zła. Mięsko o dziwo, mimo iż
długo gotowane i "wymoczone" nie straciło specjalnie smaku:) Najfajniej
wyszły polędwiczki wieprzowe.
Jednakże jest to danie, myślę, typowo wyjazdowe:) Swieże mięcho oczywiście
jest lepsze. Przebojem tegorocznych wakacji były żeberka rusztu:)) Smakowały
wszystkim:)
Magda

1. Data: 2000-09-26 06:42:30

Od: "Jarek" <n...@u...krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

Podziękowawszy, mknę do kuchni

Pa, pa

Jarek

-------

1. Data: 2000-09-26 07:23:59

Od: Ulka <u...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Magdalena Gierlotka wrote:

> [...]
> żadnego jadu kiełbasianego (tak myślę, skoro mogę dzisiaj pisać:)) a mięsko

Ciesze sie , ze sie odezwalas i ze jadu nie bylo. Pozdr. Ulka

--
Logitech Cordless Desktop iTouch? Za darmo ?!? http://konkurs.rubikon.pl

1. Data: 2000-09-26 08:00:31

Od: "Magdalena Gierlotka" <M...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ciesze sie , ze sie odezwalas i ze jadu nie bylo. Pozdr. Ulka

:)) Ja też sie cieszę. W przyszłym roku będę już wszystko wiedziała i może
trochę "udziwnię" moje mięska:)))
Pozdrawiam
Magda

1. Data: 2000-09-26 08:26:40

Od: Ulka <u...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> :)) Ja też sie cieszę. W przyszłym roku będę już wszystko wiedziała i może
> trochę "udziwnię" moje mięska:)))
> Pozdrawiam
> Magda

Ja robilam rozne mieska, udziwniane rowniez, zeby urozmaicic
zeglarskie menu, nawet kurczaka w morelach(suszonych). Corka przezyla
koleje rejsy z mamusinymi przetworami i teraz robi je juz sobie sama.

--
Wygraj bezprzewodowa klawiature i mysz! http://konkurs.rubikon.pl

1. Data: 2000-09-26 10:19:03

Od: "Lew" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Magdalena Gierlotka" <M...@c...pl> wrote in
message news:8qnf0j$cpk$1@news.tpi.pl...
> [...]
bez
> smaku. W sałatce, którą ja jadłam ryba była przygotowana na parze - może

Nie zdziw sie, ale trzeba je obic... Fachowcy robia to tak, ze biora za
jedna macke i uderzaja o koziol do rabania miesa or o kamien... serio...
wtedy mieso jest mieksze, posa tym mozna ja uderzyc kilka razy walkiem do
ciasta or czyms podobnym...
Lew

1. Data: 2000-09-26 11:12:47

Od: "Magdalena Gierlotka" <M...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wtedy mieso jest mieksze, posa tym mozna ja uderzyc kilka razy walkiem do

No dobra, tylko zywa, czy niezywa? Bo jak zywa, to wiecej nie bede jadla, a
jak niezywa, to moze sie skusze?:))
Mysz

1. Data: 2000-09-26 12:13:30

Od: "Jader" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Magdalena Gierlotka <M...@c...pl> w
wiadomości do grup dyskusyjnych napisał:8qq06d$74p$...@n...tpi.pl...
> No dobra, tylko zywa, czy niezywa? Bo jak zywa, to wiecej nie bede jadla,
> jak niezywa, to moze sie skusze?:))
> Mysz

Po dobrym pierwszym walnięciu o ten kamien na pewno już nieżywa...

Jader

miod pitny
Kuchnia zydowska raz jeszcze
RE: Co do steku z lososia?