smalec

1. Data: 2000-09-29 17:35:50

Temat: Odp: smalec
Od: "Sakul" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kiedys zrobilismy taki smalczyk z wkrojona kielbaska (kielbasa byla bardzo
bardzo wedzona)
i dodalismy do smalczyku jalowiec - cale szyszki.
W zyciu potem nie jadlam czegos rownie smakowitego..
przy okazji.. niepamietam tez zeby udalo mi sie kupic rownie aromatyczny
jalowiec (tamten byl prosto z lasu)

Użytkownik junior <m...@3...com.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:8r1kr4$43i$...@h...uw.edu.pl...

1. Data: 2000-09-29 19:31:26

Temat: Re: smalec
Od: "jedrus" <b...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sławomir Nowakowski" <s...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:8r1mkn$729$1@info.cyf-kr.edu.pl...

> Nie jestem autorem tego postu, ale chyba go rozumiem.
> Talarek to inaczej plasterek, a "pol" to chyba "pół".

Dokladnie tak jest. Cebulka krojona w kostke nie daje
takiego efektu jak w takich wiekszych kawalkach.

jedrus

1. Data: 2000-09-30 19:26:14

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "junior" <m...@3...com.pl> napisał w wiadomości
> A co z ziołami? Czy dodajecie jakieś?
> junior

Wiesz moja babcia z przypraw używała tylko soli i pieprzu... No może
jeszcze, ale bardzo rzadko ziela angielskiego i listka...
Ja używam więcej przypraw, ale nie do smalczyku... A poza tym pytałaś o
smalczyk babuni...
Pozdrawiam
Joanna

1. Data: 2000-10-05 22:39:53

Od: "Jacek Kostka" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Za czasów studenckich, na czarną godzinę zaopatrywałem się u mojej mamy w
smalec "mięsny"

Oto przepis:

Słoninka i mielone mięso w proporcji 4/1 na korzyść słoninki. Cebula i zioła
do smaku. (Ilość cebuli i ziół, a także ich asortyment - wg uznania). Topimy
słoninkę w standardowy sposób. Jednocześnie podsmarzamyy mięsko z cebulką
(albo wrzucamy ją do smalczyku). Wypełniamy słoiczki smalcem - dopełniamy
mięskiem. Można poza tym dodać, co nam pasuje. Od suszonych owoców po
świeże.

--
Jacek Kostka
J...@p...onet.pl

1. Data: 2000-10-07 21:49:13

Od: sadyl <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jacek Kostka wrote:

> [...]
> (albo wrzucamy ją do smalczyku). Wypełniamy słoiczki smalcem - dopełniamy

a spuść się na wątek spred kilku (nastu najwyżej) dni a'propos
konserwacjim ścierweńka.
Jak nie za gootujesz kilka dni z rzędu przez jakiś czs to ci się
bakteryje wlezą.
W tłuszczu to się trochę odwleka, ale dodatek cebuli przyspiesza proces
(przynajmnie mi się tak wydaje)
Ale sam jestem niestey pełen niemiłych doświadczeń ze śćierwem und
smacem niedogotoanym jako trzeba więc i później zepsutym
No chyba ,że robisz to na szybki użytek (2-4 tygodnie?)

sadyl

1. Data: 2000-10-07 21:53:09

Od: "ostry" <o...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

junior napisał(a) w wiadomości: <8qv3gm$4ib$1@h1.uw.edu.pl>...
>czy ktos zna przepis na pyszny smalec babuni?

babunia ?:)

ostry

1. Data: 2000-10-09 18:42:03

Od: Gruby. < boruta@icbleu-nospam.org> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 7 Oct 2000 23:53:09 +0200, "ostry" <o...@e...com.pl> wrote:

>junior napisa?(a) w wiadomo?ci: <8qv3gm$4ib$1@h1.uw.edu.pl>...
>
>babunia ?:)
>
>ostry

taaa , ale babunia kopnela w kalendarz... ;-)
Art.(Gruby )

1. Data: 2000-10-10 08:48:18

Od: "Jader" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Gruby. < boruta@icbleu-nospam.org> w wiadomooci do grup
dyskusyjnych napisał:b...@4...com..
.

> taaa , ale babunia kopnela w kalendarz... ;-)
> Art.(Gruby )

Za duzo jadla smalcu?

Jader

p.s. Ale okrutny watek...

1. Data: 2000-10-10 20:47:33

Od: Gruby. < boruta@icbleu-nospam.org> szukaj wiadomości tego autora

.

>Za duzo jadla smalcu?
>
> Jader
>
>p.s. Ale okrutny watek...

nieee tam , okrutny to by byl gdybysmy powiedzieli "smalec z ........"
;-)
Art.(Gruby )

1. Data: 2000-11-22 11:28:11

Od: fghfgh <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Odswieze troche watek :)

"Gruby." wrote:

> nieee tam , okrutny to by byl gdybysmy powiedzieli "smalec z ........"
> ;-)
> Art.(Gruby )

a propos-moze nie smalczyku ale "Nalewki Babuni" . Pare lat temu robilismy
impreze na Halloween i kazdy obowiazkowo przynosil cos od siebie.
Najwiekszym wzieciem cieszyla sie wlasnie nalewka do której ktos dopisal
jedna literke "z".
A, ze napoj mial ladny karminowy kolorek.... ;)

a wracajac do smalczyku-probowaliscie kiedys dodac odrobine pokrojonych
suszonych sliwek? Sama sie zdziwilam jakie to smaczne wyszlo
Pozdrawiam
agi

" kraby" z piersi kurczaka
"Zdrowie na talerzu "