soczewki

21. Data: 2002-12-02 08:47:57

Temat: Re: soczewki
Od: "Tusia" <f...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Elvira" <e...@p...com.pl> napisał w wiadomości
news:aseaph$1gq$1@foka.acn.pl...

> Wiesz, to chyba byłaby przesada. ;-) Zresztą nic byś nie widział, więc po
> co? Obraz byłby taki jak po założeniu czyichś okularów niedopasowanych do
> Twojej wady wzroku. Poza tym wydaje mi się, że to raczej byłoby bardzo
> męczące i szkodliwe dla oczu.
>
> --
> pozdrawiam,
> Elvira

Mozna tez zalozyc soczewki korygujace i okulary ze szklami planum ;) Albo
odwrotnie np. kolorowe soczewki planum + okulary korekcyjne. Wszystko sie da
zrobic. ;) Ale mysle ze nie o to chodzilo hehe

22. Data: 2002-12-02 10:05:54

Od: b...@g...pl (Brach Bronisław) szukaj wiadomości tego autora

W wypadku wad, gdzie wymagane jest noszenie tzw. okularów dwuogniskowych tj
jeżeli ktoś używa innych soczewek do dali innych do " blizi" gdy nosimy
soczewki kontaktowe aby coś przeczytać konieczne jest użycie okularów ze
szkłami korygującymi wadę- przeważnie są to "soczewki na plusach" Jeżeli
chodzi o inne funkcje np okulary przeciwsłoneczne itp to nie znane mi są
przeciwskazania.

23. Data: 2002-12-02 23:20:35

Od: "casus" <c...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Oczywiscie, ze mozna nosic rownoczesnie soczewki i okulary korekcyjne.
Oprocz wspomnianej juz starczowzrocznosci jest jeszcze pare innych sytuacji,
ale sa to wskazania wasko medyczne. Jako przyklad tylko podam - tzw
roznowzrocznosc ( jedno ok np jest na minus a drugie na plus, lub bardzo
duza roznica miedzy nimi ).
Generalnie w swojej praktyce czesto stosuje kombinacje kontaktow i okularow
( rowniez do cwiczen u dzieci )
casus

24. Data: 2002-12-02 23:21:15

Od: "casus" <c...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
duza roznica miedzy nimi ).
Generalnie w swojej praktyce czesto stosuje kombinacje kontaktow i okularow

Piekielny bol gardla
WZW+B
hostamina
jak usunąć bliznę po operacji?