soczewki

1. Data: 2002-10-07 17:02:45

Temat: soczewki
Od: "Tomek" <x...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Mam pytanie: czy mozna nosic okulary jednoczesnie majac na oczach soczewki
kontaktowe?

Pozdrawiam
Tomek

2. Data: 2002-10-07 19:52:32

Temat: Re: soczewki
Od: "Jarek P." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tomek" <x...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> Mam pytanie: czy mozna nosic okulary jednoczesnie majac na oczach soczewki
> kontaktowe?

IMHO można, przynajmniej z optycznego punktu widzenia, ale po co?

J.

3. Data: 2002-10-07 20:26:36

Od: "Tomek" <x...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> IMHO można, przynajmniej z optycznego punktu widzenia, ale po co?

Bylem u lekarza okulisty i lekarz zalecil mi uzywanie okularow na stale do
wszystkiego. Jednoczesnie przepisal okulary o mocy 0,5 dioptrii mniej niz mi
wychodzilo na badaniu (zeby glowa nie bolala itp...). Tak sie sklada, ze
studiuje i chodze na wyklady, na ktorych tak bazgrza na tablicy, ze czasem
trudno male literki przeczytac. Wobec tego na wyklady mam drugie okulary tym
razem o mocy wlasciwej, czyli takiej jak wyszla na badaniu. Okularow nosic
nienawidze i bardzo chcialbym miec szkla kontaktowe. W sumie to chyba tez
powinny byc troszke mniej mocne. I dlatego zastanawiam sie czy na te wyklady
moglbym sobie dokupic jeszcze okulary o mocy tych brakujacych dioptrii.

Pordrawiam
Tomek

4. Data: 2002-10-08 06:14:55

Od: "Xmas" <l...@w...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

E ja bym ci radził nosić te o większej mocy po jakimś czasie mózg sie
przyzwyczai i nie będzie głowa boleć.

http://www.gazeta.pl/usenet/

5. Data: 2002-10-08 07:07:59

Od: "mer" <b...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak dopasujesz dobrze soczewki to nie bedziesz mial problemow z widzeniem

mer

6. Data: 2002-10-08 09:37:35

Od: "Jarek P." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

mi
> wychodzilo na badaniu (zeby glowa nie bolala itp...).

I bardzo dobrze zrobil. I okulary i ZWLASZCZA soczewki powinny miec moc
minimalnie mniejsza, zeby nie rozleniwiac oka, zeby ono bylo zmuszone do
choc minimalnego wysilku, inaczej wada jaka mamy moze sie po prostu
poglebic.

> [...]
> razem o mocy wlasciwej, czyli takiej jak wyszla na badaniu. Okularow nosic
> nienawidze i bardzo chcialbym miec szkla kontaktowe.

No to jest powod. W takim wypadku nos soczewki o "mocy" odpowiedniej (czyli
odrobine mniejszej niz faktycznie wymagana) i na wyklady zabieraj
okulary -0,5 czy -1 dioptrii zakładane na kupę na te soczewki, żebys mógł
przeczytać to co na tablicy.

> moglbym sobie dokupic jeszcze okulary o mocy tych brakujacych dioptrii.

Dokładnie właśnie to Ci proponuję

J.

7. Data: 2002-10-08 10:05:24

Od: "kdabrows" <k...@e...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

to ja mam pytanie dotyczace soczewek ale z innej beczki?

Podcza siedzenia przy kompie w soczewkach zaczynaja mnie piec oczy. co w
takiej sytuacji uczynic( soczewki kupilem wczoraj i do lekarza moge isc
dopiero w piatek). Czy konieczna jest porada okulisty??
__--==<<P A J H I V O>>==--__
------A L C A T R A Z---------

8. Data: 2002-10-08 10:09:32

Od: "Jarek P." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "kdabrows" <k...@e...pw.edu.pl> napisał w wiadomości

> Podcza siedzenia przy kompie w soczewkach zaczynaja mnie piec oczy.

Przy monitorze rzadziej mrugasz, monotor wysusza oczy. Przy soczewkach
zwlaszcza noszonych od niedawna moze to powodowac takie efekty. Zakraplaj
sobie jakies krople nawilzajace (nawet ten plyn, w ktorym pluczesz soczewki)

J.

9. Data: 2002-10-08 10:45:40

Od: "kdabrows" <k...@e...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jarek P. wrote:
> [...]
> zwlaszcza noszonych od niedawna moze to powodowac takie efekty.
> Zakraplaj sobie jakies krople nawilzajace (nawet ten plyn, w ktorym

narazie mam soczewki jednodniowe(juz 3 szlak trafil podczas zakladania) wiec
zostaje mi kupno kropelek
__--==<<P A J H I V O>>==--__
------A L C A T R A Z---------
"Tanie wypalanie" t.4259 p.508

10. Data: 2002-10-08 11:48:24

Od: "Jarek P." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> narazie mam soczewki jednodniowe(juz 3 szlak trafil podczas zakladania)
wiec
> zostaje mi kupno kropelek

Zaczynasz zycie z soczewkami od jednodniowek????? Tak ci zasugerowal lekarz?
I pewno jednoczesnie proponowal zaopatrywanie sie w te soczewki u siebie?
;-)))
Jednodniowki sa bardzo slabe, nic dziwnego, ze tak latwo ci sie rozrywaja,
kup sobie nawet jeden komplet najtanszych miesiecznych B&L zobaczysz
roznice.

J.

Piekielny bol gardla
WZW+B