soczewki a wada

1. Data: 2002-05-17 16:03:16

Temat: soczewki a wada
Od: "Piotr Krawczyk" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Gdzies slyszalem, ze noszenie soczewek kontaktowych moze zmniejszyc albo
nawet zapobiec poglebianiu sie wady, chodzi o krotkowzrocznosc. Czy moglby
ktos potwierdzic/sprostowac te informacje? Z gory dziekuje.

Pozdrawiam Piotrek

2. Data: 2002-05-17 21:13:11

Temat: Re: soczewki a wada
Od: "Iza" <c...@o...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr Krawczyk" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> nawet zapobiec poglebianiu sie wady, chodzi o krotkowzrocznosc. Czy moglby
> ktos potwierdzic/sprostowac te informacje? Z gory dziekuje.

Nie slyszalam, a bylabym zainteresowana, bo tez nosze soczewki. I to bardzo
dlugo, niestety zmniejszenia wady nie zauwazylam:(
Iza

3. Data: 2002-05-17 22:24:57

Od: Marcin F <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotr Krawczyk wrote:

> Gdzies slyszalem, ze noszenie soczewek kontaktowych moze zmniejszyc albo
> nawet zapobiec poglebianiu sie wady, chodzi o krotkowzrocznosc. Czy moglby
> ktos potwierdzic/sprostowac te informacje? Z gory dziekuje.

dawno gdzies natknalem sie na informacje, ze niewielki ucisk jaki
wywiera soczewka
moze pomagac w powstrzymywaniu poglebiania sie wady, komus znajomemu
powiedzial tez cos takiego
okulista

--
Sława, pieniądze i kobiety - Medżik DiscoPolo Mejker
Odwiedź już dziś: http://www.mdpm.bzi.pl !!!

4. Data: 2002-05-18 10:10:05

Od: "Thraxx" <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie ma jak dotąd wiarygodnych badań na taki temat.
Jeżeli chcesz pozbyć się wady, to rośnie doświadczenie wielu placówek w
laserowej korekcji krótkowzroczności, a od niedawna i dalekowzroczności.
Zabieg polega na zmianie krzywizny rogówki.
Pozdrawiam.

5. Data: 2002-05-18 14:42:07

Od: " " <c...@N...poczta.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotr Krawczyk <k...@p...onet.pl> napisał(a):

> Gdzies slyszalem, ze noszenie soczewek kontaktowych moze zmniejszyc albo
> nawet zapobiec poglebianiu sie wady, chodzi o krotkowzrocznosc. Czy moglby
> ktos potwierdzic/sprostowac te informacje? Z gory dziekuje.

Niestety, to nie do konca jest prawda.
Soczewki jedynie KORYGUJA te wade.

Mam nadzieje, ze czujesz roznice
Cranio

6. Data: 2002-05-18 16:20:43

Od: "Piotr" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Niestety, to nie do konca jest prawda.
> Soczewki jedynie KORYGUJA te wade.

Czytalem w Nauce i Technice w Reczp. o tym ze pracowano nad soczewkami
korygujacymi ksztalt rogowki, tak aby po zdjeciu utrzymywal sie przez pewien
czas. Jak wiadomo za oslabienia wzroku odpowiedzialne sa znieksztalcenia
ukladu optycznego w oku.

7. Data: 2002-05-20 16:30:57

Od: "Bona" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> nawet zapobiec poglebianiu sie wady,
> ktos potwierdzic

potwierdzam
jak dioptrie w moich oczkach zaczeły uciekać tak szybko, że nie mogłam ich
złapać (1,5 na rok), to okulista mi poradził soczewki - chwała mu za to -
zatrzymało się

noszę tę zabawkę już 16 lat i w tym czasie 'przybyło' mi 2 dioptrie

wytłumaczenie, jakie udało mi się uzyskać:
okulary w czsie produkcji ( u optyka) mają jeden punkt (środek soczewki), w
którym widać wszystko tak jak powinno. reszta zakrzywia trochę inaczej, poza
tym to wszystko rusza się na nosku - oczko się dość męczy
w soczewce natmomiast zawsze środek masz na środku, oczko nie kombinuje,
tylko sobie patrzy
nie wiem, czy w to wierzyć czy nie - ale dzięki soczewkom bez szkieł
pomocniczych widzę jeszcze zarysy świata
b.

8. Data: 2002-05-21 06:30:24

Od: "Robcik" <l...@w...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bona" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> zatrzymało się
>
> noszę tę zabawkę już 16 lat i w tym czasie 'przybyło' mi 2 dioptrie
e tam znasz sie. po 21 roku już raczej sie nie pogarsza gałka już nie
rośnie.

> [...]
> tylko sobie patrzy
> nie wiem, czy w to wierzyć czy nie - ale dzięki soczewkom bez szkieł
> pomocniczych widzę jeszcze zarysy świata

uwaga! migrena-ciekawy lek!!!
kontycja po antybiotykach
Grzybica czy nie?
Padaczka a kwas foliowy