soda oczyszczona

1. Data: 2002-11-27 21:59:30

Temat: soda oczyszczona
Od: "Urszula" <u...@n...poczta.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Moi drodzy,

czy można zamienić sodę oczyszczoną w przepisie na placek na proszek do
pieczenia. jesli tak to w jakich proporcjach?
Mam przepis na ciasto z łyżeczka sody, a mieszkam w Grecji i jeszcze sie do
dosy nie dokopałam -nie wiem czy ją tu maja czy nie, ale proszek na pewno
jest.
Dziekuję

Urszula

1. Data: 2002-11-28 06:18:39

Temat: Re: soda oczyszczona
Od: "Kamas.hw" <m...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> czy można zamienić sodę oczyszczoną w przepisie na placek na proszek
do
> pieczenia. jesli tak to w jakich proporcjach?

jak nikt nie odpowie to poszukaj w googlach, jestem pewien, że było,
ja nie pamiętam

--

pozdrawiam:-)
Sławomir J. Marusiński (Kamas.hw)

1. Data: 2002-11-28 06:50:53

Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kamas.hw" <m...@p...gazeta.pl> napisał:

> jak nikt nie odpowie to poszukaj w googlach, jestem pewien, że było,
> ja nie pamiętam

Niby co bylo? Z tego co wiem, to nie mozna, bo soda i proszek do
pieczenia maja zupelnie inne dzialanie.

Pozdrawiam
Lilla

1. Data: 2002-11-28 18:40:55

Od: Ness <n...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> dosy nie dokopałam -nie wiem czy ją tu maja czy nie, ale proszek na pewno

Nie udzielę ci rozstrzygającej odpowiedzi, bo nie jestem autorytet
kulinarny, ale ja często robię odwrotnie, tzn. zastępuję proszek do
pieczenia sodą (np. gdy zapomnę kupić proszek; soda jakoś się w domu nie
zużywa). Proporcje? Hmm. Dziś było ciasto z 2 szklanek mąki z 1 płaską
łyżeczką sody.

Niewykluczone jednak, że tak robić nie można, a ja się po prostu nie
znam. :)

Aga

--
Due to technical difficulties the light at the end
of the tunnel will be off until further notice

1. Data: 2002-11-28 19:39:56

Od: "margola & zielarz" <malgos@spamu_nie_kochamy.panda.bg.univ.gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

prosciej bedzie jak podasz adres do tej Grecji i za tydzien masz sode ode
mnie. Na priva pisz na malgos malpa panda.bg.univ.gda.pl

Margola

1. Data: 2002-11-29 16:49:25

Od: "Amy" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

A gdzie szukasz tej sody? Może (zamiast w sklepach z żywnością) poszukaj
...w aptece (kwaśny węglan sodowy, wzoru chemicznego nie pamiętam).
Pozdrowienia - Amy

Użytkownik Urszula <u...@n...poczta.gazeta.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:as3lke$sh4$...@n...gazeta.pl...

1. Data: 2002-12-06 16:36:15

Od: "Tenpa Dhargye" <T...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Amy" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

> A gdzie szukasz tej sody? Może (zamiast w sklepach z
żywnością) poszukaj
> ...w aptece (kwaśny węglan sodowy, wzoru chemicznego nie
pamiętam).
> Pozdrowienia - Amy

NaHCO3 (trójka mała i u dołu)

--