sok z malin

1. Data: 2005-09-06 06:08:34

Temat: sok z malin
Od: "onet" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy ktoś robi sok z malin bez zagotowywania go. Dawno temu robiła to moja
znajoma ale niestety nie pamiętam jak. Wiem ze zasypywała maliny cukrem ale
w jakiej proporcji i co dalej z przechowywaniem to niestety nie pamiętam,
może ktoś tak robi, wiec proszę o dokładny opis.
Jędrek

2. Data: 2005-09-08 12:54:36

Temat: Re: sok z malin
Od: "Zby" <s...@...lodz.pl> szukaj wiadomości tego autora

Procedura jest taka

1. Zmielić maliny maszynką do mielenia mięsa
2. Wyciskać delikatnie przez pieluchę albo gazę sok ze zmielonych malin w
dawce jednorazowej 2 szklanki, po wyciśnięciu sok przecedzić przez sitko
3. Dodać na 1l soku 1 kg cukru
4. Podgrzewając delikatnie do temp. 80-90st. odszumować (ale nie gotować)
5. Wlać do słoików gorący sok odwrócić zakrętkami do dołu celem pasteryzacji
i przykryć kocem do wystygnięcia
Super smak, jak maliny jedzone prosto z krzaka. Ostatnio robiłem z 8kg
malin - wyszło ok 30 słoików dżemowych.

Pozdr. Zbyszek

3. Data: 2005-09-08 13:01:17

Od: BasiaBjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Zby napisał:

> 1. Zmielić maliny maszynką do mielenia mięsa
> 2. Wyciskać delikatnie przez pieluchę albo gazę sok ze zmielonych malin w
> dawce jednorazowej 2 szklanki, po wyciśnięciu sok przecedzić przez sitko

Tak robiłam, z tym, że do wyciskania idealnie nadaje się taki ściagany
sznurkiem woreczek, chyba ze stylonu czy podobnie, dodawany do pralek, a
może proszków, niby do prania delikatnych lub drobnych tkanin. Nigdy nie
uzywałam w tej funkcji, natomiast do wyciskania soków jak najbardziej.
--
pa, BBjk

4. Data: 2005-09-08 13:08:50

Od: "Zby" <s...@...lodz.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "BasiaBjk" <b...@q...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> może proszków, niby do prania delikatnych lub drobnych tkanin. Nigdy nie
> uzywałam w tej funkcji, natomiast do wyciskania soków jak najbardziej.

Wyciskanie to najgorsza robota i nawet kiedyś zastanawiałem się nad tym jak
to usprawnić ale nic do głowy mi nie przychodziło.

Pozdr. Zbyszek

5. Data: 2005-09-08 13:56:28

Od: "Dominik Jan Domin" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Zby" <s...@...lodz.pl> napisał w wiadomości
> Użytkownik "BasiaBjk" <b...@q...pl> napisał w wiadomości

> Wyciskanie to najgorsza robota i nawet kiedyś zastanawiałem się nad tym
> jak
> to usprawnić ale nic do głowy mi nie przychodziło.

Ręczna wyciskarka do soku. Albo jako dostawka do maszynki elektrycznej

Pozdrawiam

Dominik Jan Domin

6. Data: 2005-09-08 21:17:56

Od: "chemik" <w...@w...USUN.TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> jak
> to usprawnić ale nic do głowy mi nie przychodziło.

SOKOWIRÓWKA ???

co wy na to ?

7. Data: 2005-09-08 21:24:31

Od: BasiaBjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik chemik napisał:

> SOKOWIRÓWKA ???
>
> co wy na to ?

Te pestki chyba ją natychmiast zablokują? Najlepszy worek zeznurkiem -
wsadza się pulpę malinową, worek wiesza nad miską, na przemyślnym
rusztowaniu, jakie zrobi domowy Słodowy, sok ścieka, a samemu na rower
lub do "Kysia".

A potem serek malinowy do worka na śmieci, chyba, ze ktoś ma lepsze
pomysły, a sok do butelek.
--
pa, BBjk

8. Data: 2005-09-08 21:26:36

Od: BasiaBjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik BasiaBjk napisał:

> Najlepszy worek zeznurkiem -

:)
To nie zezowaty nurek, ani knurek, tylko sznurek, ściągający worek.
--
pa,BBjk

9. Data: 2005-09-09 12:51:42

Od: JerzyN <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

onet napisał(a):
> [...]
> w jakiej proporcji i co dalej z przechowywaniem to niestety nie pamiętam,
> może ktoś tak robi, wiec proszę o dokładny opis.

Zrób syrop czyli cukru tyle ile maliny zabiorą.
pozdr. Jerzy

10. Data: 2005-09-09 17:19:58

Od: JerzyN <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

leku napisał(a):
> Ja używam tzw "sokownika". Maliny puszczają sok pod wpływem
> gorącej pary w specjalnym piętrowym zestawie naczyń. Dalej
> słodzenie, gotowanie z "odszumianiem" i gorący do butelek.

Taki "sok" malinowy parowany to jedynie do picia i to na szybko bo
walorów ma niewiele.
pozdr. Jerzy

Cannelloni - proszę o pomysł
ogórki na zagryche