sok z marchwi i jablek

1. Data: 2004-01-25 11:24:32

Temat: sok z marchwi i jablek
Od: Michal <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc.

Chcialbym zapytac ile mozna przechowywac soki z marchwi i z jablek?
Chodzi mi o takie soki samemu zrobione w sokowirowce. Tak mysle sobie,
ze w lodowce to maksymalnie dwa dni, a poza nia jeszcze krocej, no nie?

Pozdrawiam.
Michal.
- www.zbrodnia.of.pl -

1. Data: 2004-01-25 11:37:25

Temat: Re: sok z marchwi i jablek
Od: "JerzyN" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Michal" <a...@w...pl>
> Czesc.
> Chcialbym zapytac ile mozna przechowywac soki z marchwi i z jablek?

Osobo to jak piszesz, zmieszane najwyzej pare godzin a i tak po chwili juz
bedzie nieatrakcyjny wyglad.

> Chodzi mi o takie soki samemu zrobione w sokowirowce. Tak mysle sobie,
> ze w lodowce to maksymalnie dwa dni, a poza nia jeszcze krocej, no nie?

Tak sobie mysle, czy wolisz swieze czy tez sprawdzasz jak dlugo mozna je
przechowac?
Jesli to drugie to lepiej kup gotowe.
;-)
--
Pozdrawiam, Jerzy

1. Data: 2004-01-25 13:01:02

Od: Michal <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

JerzyN wrote:
> Tak sobie mysle, czy wolisz swieze czy tez sprawdzasz jak dlugo mozna je
> przechowac?

Zdecydowanie wole swieze. Zadnych eksperymentow czy badan nie bede robil.

> Jesli to drugie to lepiej kup gotowe.
> ;-)

Ha, jakbym jeszcze znalazl jakis gotowy sok, ktory by mnie zadowalal to
czemu nie. Poza tym, jak bylem maly to mama robila mi takie soczki i
jeszcze nie kupilem rownie smacznego jak tamte. :-).

A teraz ide robic nalesniki czekoladowe (pierwszy raz) :-).

Pozdrawiam.
Michal.
- www.zbrodnia.of.pl -

1. Data: 2004-01-25 13:20:54

Od: "batory" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> jeszcze nie kupilem rownie smacznego jak tamte. :-).
>
> A teraz ide robic nalesniki czekoladowe (pierwszy raz) :-).

A dlaczego chcesz je przechowywać? Zapewne po dwóch dniach w lodówce ten sok
nie stanie się trujący, ale na pewno niesmaczny. W sklepach ostatnio pokazały
się soki z marchwi oraz z marchwi i selera o nazwie "jednodniowy sok z ... (no
tego z czego on jest". Napisane jest na tym, że bez konserwantów, wypić do dnia
następnego. Próbowałam - całkiem niezłe.
Pozdrawiam - Agnieszka

1. Data: 2004-01-26 09:16:16

Od: Michal <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

batory wrote:

> A dlaczego chcesz je przechowywać? Zapewne po dwóch dniach w lodówce ten sok
> nie stanie się trujący, ale na pewno niesmaczny.

No i o to tez mi chodzilo, gdy zadawalem to pytanie. Zobacze, jak bedzie
niesmaczny (tzn. dla mnie niesmaczny) to bede sobie robil codzinnie
swiezy :-). Tylko, ze to troche czasochlonne, zwlaszcza zmywanie, hehe.
Jesli bedzie mi smakowal taki np. zrobiony wczoraj to bede robil co
drugi dzien.

> [...]
> tego z czego on jest". Napisane jest na tym, że bez konserwantów, wypić do dnia
> następnego. Próbowałam - całkiem niezłe.

Hmm... ja jeszcze takich sokow nie zauwazylem :-). Dziekuje za
informacje, poszukam.

Pozdrawiam.
Michal.
- www.zbordnia.of.pl -

1. Data: 2004-01-26 11:52:05

Od: "Anna Ladorucka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Michal" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

> Hmm... ja jeszcze takich sokow nie zauwazylem :-). Dziekuje za
> informacje, poszukam.

U nas w Toruniu sa od dawna, produkowane sa pod Toruniem przez firme MarWit.
Sa pyszne, tzn. wypowiadam sie na temat marchewkowego, bo tego z selerem nie
pilam. Co prawda troche sie nie kalkuluje kupowac, w porownaniu do ceny
surowca, ale to zalezy na ile kto ceni swoj czas, zwlaszcza poswiecony na
zmywanie ;).
Ania

www.biblioNETka.pl - Sprawdź, co lubisz czytać!

1. Data: 2004-01-26 20:32:58

Od: "Medea" <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Anna Ladorucka" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> pilam. Co prawda troche sie nie kalkuluje kupowac, w porownaniu do ceny
> surowca, ale to zalezy na ile kto ceni swoj czas, zwlaszcza poswiecony na

Właśnie! Te soki są dostępne też we Wrocławiu. Zastanawiam się tylko, jak to
się dzieje, że można taki sok kupić już o 8:00 rano we Wrocławiu, z datą
produkcji z tego samego dnia. Robią go w nocy, żeby już na rano był o 300 km
dalej? Wysyłają samolotem :-)? Czy po prostu produkują dzień wcześniej z
datą o dzień późniejszą? Dla mnie to trochę dziwne. Chyba że są geniuszami
dystrybucji.
Ewa

1. Data: 2004-01-27 08:02:25

Od: "Anna Ladorucka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Medea" <e...@p...fm> napisał w wiadomości

> [...]
> datą o dzień późniejszą? Dla mnie to trochę dziwne. Chyba że są geniuszami

To, ze robia go w nocy, to wiecej niz pewne. Siec dystrybucji maja napewno
bardzo sprawna, bo w przypadku latwo psujacych sie produktow jest to
konieczne. ZTCW maja swoj transport. W sumie dostarczyc towar w nocy z
Torunia do Wroclawia to nie jest jeszcze taki problem, natomiast jak im sie
udaje tak szybko rozprowadzic go po wroclawskich sklepach?
A moze maja dodatkowy zaklad produkcyjny, gdzies na poludniu kraju?
Nie wierze, ze mogliby produkowac soki z falszywa data produkcji. To by bylo
dosc niebezpieczne z uwagi na grozace kary. A poza tym ten sok nastepnego
dnia juz nie nadaje sie do picia, pomimo przechowywania w lodowce... Wiem,
bo sprawdzilam ;).

1. Data: 2004-01-27 09:06:59

Od: "Norek" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> To, ze robia go w nocy, to wiecej niz pewne. Siec dystrybucji maja napewno
> bardzo sprawna, bo w przypadku latwo psujacych sie produktow jest to
> konieczne.

Mieszkam niedaleko tej firmy i z moich obserwacji wynika ze fakycznie produkuja
w nocy a pod wzgledem dystrybucji sa naprawde genialni. Zeby jednak nie byc
bezkrytycznym to trzeba napisac ze ten ich sok nie jest do konca
taki "naturalny". Takich marchwi jak te z ktorych produkuja ten sok to nie
widzialem wczesniej. A moje zdumienie poglebia fakt iz rosna one na glebach
raczej malo zyznych. Czasami sa to takie piaseczki ze szok.
A raz widzialem jak w lecie spadl snieg bo bylo bialo na polu od nawozow, ale
coz....
Mimo wszystko uwazam pomysl firmy Marwit za rewelacyjny i jestem pelen podziwu
za ich rozwoj (biorac pod uwage obecne czasu ale to juz OT ...)
:)pozdrawiam
Norek

Herbat latte - howto?
living cookbook (w tym ukryta reklama :)
Czy zna ktoś przepis?
Skorzonera
przepis na bulki