sos winegret

1. Data: 2001-10-17 14:23:09

Temat: sos winegret
Od: "niusy.onet.pl" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Poszukuje przepisu na sos winegret. Bardzo prosze o wsparcie.

1. Data: 2001-10-17 14:31:11

Temat: Re: sos winegret
Od: "czarek" <c...@z...media.pl> szukaj wiadomości tego autora

oliwa, sol, pieprz, musztarda, sok z cytryny lub ocet balsamiczny ew miod
wymieszac, gotowe

niusy.onet.pl <e...@p...onet.pl> napisał(a) w artykule
<9qk49r$5fm$1@news.onet.pl>...

1. Data: 2001-10-17 18:53:11

Od: Ania Nieszkowska <n...@n...fr> szukaj wiadomości tego autora

To jest cos takiego b. indywidualnego. Wiec podaje tak ja to robie:
lyzka od zupy octu winnego (czerwonego, uromatycznionego liscmi z
maliny, kupowanego tudaj dosyc latwo i niedrogiego wiec mam nadzieje ze
juz w Polsce istnieje, a jak nie to zwykly winny tez moze byc) + 2 lyzki
wody wlac do duzej filizanki. Posolic i popieprzyc do smaku. Poczekac 3
minutki zeby sie sol rozpuscila.
Dodac drobniutko posiekany zabek czosnku. Potem znowu troszeczke
poczekac zeby czosneczek puscil smak w tej slonawo kwasnawej zalewce
(pare minut wystarczy, czasami mu pomagam temu czosnkowi ugniatajac go
lekko widelcem). Potem dziarsko dorzucic 3 lyzki stolowe oliwy z oliwek
i 1/2-1 lyzeczke musztardy (ja uzywam z Dijon ona jest dosyc mocna,
serpskiej trzeba troche wiecej) zamieszac i gotowe....To jest porcja na
potezna porcje salaty (micha na 4-6 osob salat). Bardzo to wszyscy u
mnie lubia. Potem mozna robis wariacje przerozne, np moja ciocia dozuca
kawaleczki podsmazonego boczku albo ugotowane jajko na miekko; albo
grzanki. Ale sam sos vinegrette na czysto jest pardzo dobry i latwy do
zrobienia i znakomicie podkresla prawie wszyskie smaki salat. To co
wazne to jakosc surowcow: dobra oliwa i dobry ocet
Ewa robi wersje kreolska: zamiast czosnku uzywa szalotki, a zamiast octu
winnego soku z zielonej cytryny. Tez pycha
Pozdrowienia
Ania

1. Data: 2001-10-17 19:13:13

Od: "Gosia ^KIKI^" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik niusy.onet.pl <e...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:9qk49r$5fm$...@n...onet.pl...
> Poszukuje przepisu na sos winegret. Bardzo prosze o wsparcie.
>
> Hej
Ja zazwyczaj sos robie tak: oliwa z oliwek i sok z cytryny w stosunku 2 : 1.
Dobrze to wszystko ucieram. Gdy powstanie biala, szklista masa dodaje
drobniutko posiekany zabek czosnku, sol ziolowa, a czasami jeszcze swieze
ziola np. bazylia, oregano itp.
--
*** ^KIKI^ ***
Gosia Ceglinska

1. Data: 2001-10-18 02:50:05

Od: E...@n...net (EsatreS) szukaj wiadomości tego autora

"niusy.onet.pl" <e...@p...onet.pl> wrote in message
> Poszukuje przepisu na sos winegret. Bardzo prosze o wsparcie.

4 lyzki oleju (oliwy z oliwek)
2 lyzki octu (cytryny)
1 zabek czosnku, posiekac drobno
1/4 lyzeczki soli
szczypta pieprzu
(1-2 lyzeczki drobno posiekanych ziol jak ktos chce)

Wszystko dobrze potrzasnac w malym sloiku z przykrywka.
Mozna podac od razu, albo przechowywac w lodowce.
Dodac do salaty na krotko przed podaniem.

1. Data: 2001-10-18 07:52:12

Od: Aleksander Kłosiewicz <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "EsatreS" <E...@n...net> napisał w wiadomości
> "niusy.onet.pl" <e...@p...onet.pl> wrote in message
>

> 4 lyzki oleju (oliwy z oliwek)
> 2 lyzki octu (cytryny)
> 1 zabek czosnku, posiekac drobno
> 1/4 lyzeczki soli
> szczypta pieprzu
> (1-2 lyzeczki drobno posiekanych ziol jak ktos chce) (ciach)

Ja dodałbym jeszcze 1/4 łyżeczki cukru

> Wszystko dobrze potrzasnac w malym sloiku z przykrywka.
> Mozna podac od razu, albo przechowywac w lodowce.
> Dodac do salaty na krotko przed podaniem.
(ciach)
utrzeć łyżką lub małą trzepaczką do konsystencji rzadkiego
majonezu
pozdr.Alex

1. Data: 2001-10-18 15:36:07

Od: E...@n...net (EsatreS) szukaj wiadomości tego autora

Aleksander Kłosiewicz <s...@i...pl> wrote in message
a.pl>...

> utrzeć łyżką lub małą trzepaczką do konsystencji rzadkiego
> majonezu

Albo wyzsza technika- do miksera...

1. Data: 2001-10-19 06:52:30

Od: Aleksander Kłosiewicz <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Aleksander Kłosiewicz <s...@i...pl> wrote in message
a.pl>...
wiadomości

> Albo wyzsza technika- do miksera...

Przepraszam najmocniej ja zawsze robię na bieżąco i
ucieranie mikserem 5-6 łyżek mikstury jest moim zdaniem
zbyt pracochłonne. ;-))
pozdr.Alex

Przepis na anakndę lub innego węża.
Chleb