stephonatios - potrzebna pomoc

następny post »
From: "Mictlan" <m...@p...pl>
Newsgroups: pl.rec.ogrody
Subject: stephonatios - potrzebna pomoc
Date: Thu, 11 Jan 2001 15:04:20 +0100

W innych zrodlach roslina ta zwana jest stefionotis. Jest to roslina pnaca,
o zgrubialych lisciach, kwitnaca bialymi kwiatami.
Niestety mam z nia nastepujace problemy. Rosliny nie mozna utrzymac na
palaku, gdyz gubi liscie, nie mowiac o tym ze zupelnie nie da sie jej oplesc
na ten palak (chociaz pierwotnie byla na nim utrzymywana). Pedy ktore
wypuszcza gubia liscie, tzn najpierw rozwijaja sie silne mlode, blyszczace
listki, a kiedy podrastaja staja sie coraz bledsze i opadaja.
Roslina rozwija mi sie jedynie w poblizu woskowicy (bodajze tak sie ten
kwiat nazywa), tzn wspina ssie uparcie po jej pedach i w tych miejscach
gdzie pedy maja stycznosc z druga roslina, liscie zachowuja swoj urok i
rozwijaja sie prawidlowo. niestety sytuacja taka ie nastepuje kiedy usiluje
rosline nakierowac na wlasne pedy. Wtedy zaczynaja one obumierac.

czy ktos moze mi powiedziec jak prawidlowo powinno sie utrzymywac ta
rosline, aby nie tracila lisci w dolnej czesci pedu i aby mozna ja blo
ukierunkowac na palak?

Pozdrawiam

Mic