strona o sportach niepelnosprawnych

1. Data: 2005-05-27 10:59:59

Temat: strona o sportach niepelnosprawnych
Od: "rolins" <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Jestem w trakcie tworzenia, a w zasadzie gruntownej modernizacji strony o
sportach niepełnosprawnych , chetnie dodam jakies nowe konkurencje jesli
ktos przesle mi ich opis, troche zdjec, strony z wynikami i terminami
zawodow itp. Zamieszcze wszystko co mi przyslecie ale musza to byc rzetelne
informacje (dlatego nie opisuje tego czego sam nie probowalem).

Moze ktos mi przesle troche materialow? strona ma dosc duza ogladalnosc i
mysle ze fajnie bylo by skondensowac troche informacji sportowych w jednym
miejscu..

czekam na materialy (najlepiej zwykly tekst w notatniku i troche zdjec)

PROSZE PRZESYLAC NA MAILA: rolins[MALPA]o2.pl

2. Data: 2005-05-27 20:44:33

Temat: Re: strona o sportach niepelnosprawnych
Od: "Piotr Grela \(interpio\)" <i...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "rolins" <r...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
rzetelne
> informacje (dlatego nie opisuje tego czego sam nie probowalem).

Jarek dobrze by było aby nas stronie był np. kontakt - kto i gdzie zajmuje
się treningami,
ile np. sprzęt do danego sportu kosztuje i gdzie można go kupić.

W sumie najpopularniejszym sportem nie tylko wśród osób niepełnosprawnych
ale i zdrowych
są... szachy.
--
Pozdrawiam Piotr Grela (interpio)
www.handbike.pl

3. Data: 2005-05-27 21:36:34

Od: "rolins" <rolins********@o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jarek dobrze by było aby nas stronie był np. kontakt - kto i gdzie zajmuje
> się treningami,
> ile np. sprzęt do danego sportu kosztuje i gdzie można go kupić.

ok to jest dobry pomysl wezme to pod uwage, jak tylko uporam sie z cholernym
menu - jest wielo poziomowe i mam z nim troche problemow

to co powiedziales to dobra mysl

4. Data: 2005-05-27 22:34:07

Od: Maciej Bogucki <n...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Może takie jak tu mam http://wiewi0ra.hopto.org ?

5. Data: 2005-05-31 04:30:32

Od: "Arkadiusz Krawczyk" <k...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> czekam na materialy (najlepiej zwykly tekst w notatniku i troche zdjec)
>
> PROSZE PRZESYLAC NA MAILA: rolins[MALPA]o2.pl

Dzień dobry, jak cos spiernicze to przepraszam - pisze tu pierwszy raz. Mam
materiały o olimpiadach specjalnych (sport dla uposledzonych) - pisalem o
tym licencjat. Gdybyście byli zainteresowani prosze dac znac. Arkadiusz.

6. Data: 2005-05-31 06:01:16

Od: "Zbigniew Andrzej Gintowt" <z...@c...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Arkadiusz Krawczyk" <k...@p...wp.pl> napisał w
wiadomości news:d7gpiu$g1k$1@nemesis.news.tpi.pl...
> [...]
> materiały o olimpiadach specjalnych (sport dla uposledzonych) - pisalem o
> tym licencjat. Gdybyście byli zainteresowani prosze dac znac.
-------------
Moim zdaniem spierniczyłeś Arkadiusz na samym wstępie. Skoro masz licencjat
i nie bardzo wiesz co z nim zrobić [chyba nie nie jesteś wyjątkowy w tym
względzie] to pewnie należysz do określonej grupy osób "upośledzonych".
Szkoda, że w takcie studiów licencjackich nie uczą co i jak robić, by nie
popełniać gaf językowych.
Co sie tyczy niewykorzystanych [prawdopodobnie] dotąd Twoich kwalifikacji
licencjackich, to być może Twoja wiedza mogłaby być przydatna Agacie Kopeć
szefowej fundacji "Tacy Sami", która to fundacja propaguje czynnie sporty
wśród osób niepełnosprawnych [co po przełożeniu na język używany przez
Ciebie oznacza osoby upośledzone najróżniej]. Podejrzewam jednak, że
proponowanie wszystkim w czambuł ON, wymyślonych przez siebie sportów,
niekoniecznie musi tym ON wyjść na zdrowie. Jest to więc istotny problem do
uwzględnienia. Mam nadzieję, że Agata mogłaby skorzystać z nabytych przez
Ciebie w trakcie studiów umiejętności, zwłaszcza gdybyś zaproponował
fundacji Twoją pracę jako wolontariusz.
Z własnego doświadczenia wiem, że fudacje uwielbiają wolontariat. Za czasów
dawnego reżimu taka praca była nazywana "społeczną" ale odeszło się od tego,
bo to się źle kojarzy. Powodzenia.

--
Zbig A Gintowt

7. Data: 2005-06-01 04:20:33

Od: "Arkadiusz Krawczyk" <k...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Zbigniew Andrzej Gintowt" <z...@c...net.pl> napisał w
wiadomości news:d7guiv$9bq$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
> czasów
> dawnego reżimu taka praca była nazywana "społeczną" ale odeszło się od

No tak, najlepiej krytykowac niz pomagac - taką masz taktyke???
Tylko tyle sie w zyciu byles w stanie nauczyc? A no zapomnialem jeszcze
umiesz stukac na klawiature. Po Twojej krytyce widac ze nie warto innym
pomagac BO ZAWSZE SIE ZNAJDA TACY JAK TY. Mowia ze najlepsza obrona jest
atak.

8. Data: 2005-06-01 06:54:03

Od: "Zbigniew Andrzej Gintowt" <z...@c...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Arkadiusz Krawczyk" <k...@p...wp.pl> napisał w
wiadomości news:d7jdbu$904$1@nemesis.news.tpi.pl...

> [...]
> umiesz stukac na klawiature. Po Twojej krytyce widac ze nie warto innym
> pomagac BO ZAWSZE SIE ZNAJDA TACY JAK TY. Mowia ze najlepsza obrona jest
-------------------
Dlaczego uznałeś, że moja podpowiedź dotycząca współpracy z fundacją to
atak? Dzisiaj setki młodych ludzi po studiach nie może znaleźć zajęcia.
Skrytykowałem jedynie to, że użyłeś określenia "sport dla upośledzonych". Na
grupie trafiają się upośledzeni ale bardzo rzadko. Być może nie zdajesz
sobie sprawy ze znaczenia tego słowa to podam za SJP, że upośledzony to
"ograniczony umysłowo, charakteryzujący sie niedorozwojem umysłowym".
Uprawianie sportu przez osoby o tym rodzaju niepełnosprawności jest
korzystne, jednak nie tak bardzo jak innym ON, ale też trzeba uwzględnić
fakt, że uprawianie sportu przez ON moze przynieść tyleż dobrego , co złego.
Problem polega więc na tym, by dobrać określone rodzje zajęć sportowych do
rodzaju niepełnosprawności tak, by były one pomocą, a nie szkodą dla ludzi
którzy mają je uprawiać. Przekonany jestem, że z Twoimi studiami powieneś
być w tym bardziej kompetentny w tej sprawie niż ktokolwiek z nas na tej
grupie. Podam przyklad: proponowanie osobom niepełnosprawnym zdobywania
sprawności w nurkowaniu swobodnym, bez określenia ograniczeń zdrowotnych
jest nieporozumieniem, bo z tego co mi wiadomo również wiele osób tzw.
"pełnosprawnych' nie nadaje się do uprawiania takiego sportu...
Hasło umieszczone jest w SJP w grupie wyrazów będących synonimami lub
bliskoznacznymi takimi jak:
defektywny, głuptak, idiota, imbecyl, mente captus, niedorozwinięty,
niepełnosprawny, oligofrenik, parias, przygłupek.
Uważam więc , że nie ma się o co boczyć. Czy mogę w czymś jeszcze pomóc?
--
Zbig A Gintowt

9. Data: 2005-06-01 07:10:17

Od: "Arkadiusz Krawczyk" <k...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Zbigniew Andrzej Gintowt" <z...@c...net.pl> napisał w
wiadomości news:d7jm2b$b21$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
> niepełnosprawny, oligofrenik, parias, przygłupek.
> Uważam więc , że nie ma się o co boczyć. Czy mogę w czymś jeszcze pomóc?

PRZEPRASZAM jesli Cie urazilem. Wiem co to jest sport i rozrozniem ON od
uposledzonych. Prosba bylo o materialy o sportach ON. Pomyslalem sobie ze
mozna by strone wzbogacic o sport olimpiad secjalnych. Powiedzialem ze mam
materialy a nie ze chce dzialac na ich szkode. Napisales : "Uprawianie
sportu przez osoby o tym rodzaju niepełnosprawności jest
korzystne, jednak nie tak bardzo jak innym ON". Uwazam ze dlakazdego jest
korzystne a dla sportowcow oluimpiad specjelnych szczególnie i chyba nawet
nardziej niz dla innych ON.
P.S. A tak od siebie a raczej od siebie: Tak znam sie na sporcie ON ,bo sam
go przez 7 lat uprawialem i wiem jakie sa wskazanie i przeciwskazania.
Chcialem przypomniec ze napisalem iz posiadam materialy i moge je udostepnic
, a nie ze chce robic reforme w dyscyplinach sportowych.

Jest tu moze jakis elektronik?
PKP Wrocław -> Warszaw przewóz handbika
Z prasy
Szukam samochodu