strych -- jak to jest z prawnego punktu widzenia?

1. Data: 2004-10-07 00:58:07

Temat: strych -- jak to jest z prawnego punktu widzenia?
Od: "Witold Romaniak" <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam zamiar kupic mieszkanie z prawem wlasnosci (ksiega wieczysta). Nad tym
mieszkaniem wlasciciel zagospodarowal sobie strych, tzn. calkiem ten strych
przerobil sobie na mieszkanie. Podobno jest to "jego" strych, ale nie ma na
to zadnej dokumentacji. Budynkiem zarzadza wspolnota. Brak tam
jakiejkolwiek spoldzielni. Wszystkie mieszkania sa "wlasnosciowe
hipoteczne". I bezczynszowe. Czesc wlascicieli ma prawo (nieudokumentowane)
do piwnic, a czesc wlasnie do strychu.

Jak z prawnego punktu widzenia bedzie wygladac legalizacja posiadania
takiego strychu, czy nie groza mi potem kary za posiadanie strychu
przebudowanego bez zezwolenia i czy jest w ogole szansa na wpis tego strychu
do ksiegi w. ?

WR

1. Data: 2004-10-07 06:15:43

Temat: Re: strych -- jak to jest z prawnego punktu widzenia?
Od: Ormianin <o...@c...pf.pl> szukaj wiadomości tego autora

Thu, 7 Oct 2004 02:58:07 +0200, na pl.rec.dom, Witold Romaniak napisał(a):

> [...]
> takiego strychu, czy nie groza mi potem kary za posiadanie strychu
> przebudowanego bez zezwolenia i czy jest w ogole szansa na wpis tego strychu

Ta czesc strychowa musisz zalegalizowac, inaczej bedziesz mial w nagorszej
sytuacji inspektora nadzoru budowlanego, bo to jest samowolka budowlana,
chyba ze po 10 latach sie to stanie, bedzie wtedy zaszlosc

1. Data: 2004-10-07 08:17:37

Od: "Witold Romaniak" <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ormianin <o...@c...pf.pl> wrote:
> [...]
> nagorszej sytuacji inspektora nadzoru budowlanego, bo to jest
> samowolka budowlana, chyba ze po 10 latach sie to stanie, bedzie

1) Nie tylko musze, ale tez chce, tylko jakie sa szanse?
2) Czy moge odpowiadac za samowolke POPRZEDNIEGO wlasciciela?

WR

1. Data: 2004-10-07 12:08:35

Od: Ormianin <o...@c...pf.pl> szukaj wiadomości tego autora

Thu, 7 Oct 2004 10:17:37 +0200, na pl.rec.dom, Witold Romaniak napisał(a):

> 1) Nie tylko musze, ale tez chce, tylko jakie sa szanse?

Bedzie troche roboty, musza wszyscy wspolwlasciciele budynku, lub cala
wspolnota mieszkaniowa sie zgodzic... a potem cale postepowanie
administracyjne od Urzedu Miasta po Starsotwo Powiatowe,

Potrzebujesz:

1. Wypis i wyrys z planu (Urzad Miejski)
2. Zgloszenie o robotach budowanych (Starostwo Powiatowe) i dalej Ci
powiedza co i jak.

> 2) Czy moge odpowiadac za samowolke POPRZEDNIEGO wlasciciela?

Nie wiem, udaj sie do jakiegos prawnika, albo nawet anonimowo do
powiatowego inspektora budowlanego

[spam] Wykończeniówka - od zaraz
brodzik do przysznica wybudowany z terakoty...
kibel, lazienka i fetor z kanalizacji
terakota Apollo Beige
Podzielniki Ciepła