studnia glebinowa

21. Data: 2013-05-31 21:31:30

Temat: Re: studnia glebinowa
Od: mal <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

tomek:
> Potrzebuję niedługo wykonać studnię głębinową. Z tego co dotychczas się
>
> zorientowałem istnieją 2 technologie, 1) ze stalową rurą osłonową i 2) z
>
> plastikową rurą.

Rury osłonowe pozostawia się w studni tylko wtedy, gdy trzeba zamknąć jakiś poziom
wodonośny. To nie jest technologia, ale konieczność, by nie dopuścić do
zanieczyszczenia wód dopływających np. z horyzontu zaskórnego (często są to wody
skażone).

>Co wybrać Droga Redakcjo? Stalowe podobno korodują z
>
> czasem, plastikowe nie.

Zależy od tego jak długi odcinek należy zamknąć. Rury osłonowe pozostawia się w
otworze studziennym WODOSZCZELNIE, tzn. zamyka się iłowaniem lub cementowaniem (do
wierzchu!) przestrzeń pomiędzy ścianą otworu a ścianą rury.
Jeśli studniarz ma doświadczenie to sam wie najlepiej jakie rury będą się sprawować
dobrze w takiej roli. Ze swej strony radzę nie używać rur kanalizacyjnych ani na
osłonówki, ani na filtr, ale troszkę więcej zapłacić i zabudować rury PCV
ciśnieniowe.

pozdrawiam

mal