studnia glebinowa

1. Data: 2013-05-19 12:15:03

Temat: studnia glebinowa
Od: tomek <t...@a...ma.kota.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Potrzebuję niedługo wykonać studnię głębinową. Z tego co dotychczas się
zorientowałem istnieją 2 technologie, 1) ze stalową rurą osłonową i 2) z
plastikową rurą. Co wybrać Droga Redakcjo? Stalowe podobno korodują z
czasem, plastikowe nie. A plastik jak to plastik, nie wiadomo jak sie
będzie zachowywał po np. 10 latach. Może ktoś miał podobny dylemat i
uzyskał przekonywujące argumenty za wyborem danej opcji.

Pozdrawiam
Tomek

2. Data: 2013-05-20 08:04:43

Temat: Re: studnia glebinowa
Od: SJS <s...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-05-19 12:15, tomek pisze:
> [...]
> będzie zachowywał po np. 10 latach. Może ktoś miał podobny dylemat i
> uzyskał przekonywujące argumenty za wyborem danej opcji.

Studnia głębinowa może być wykonana:
- na zawał czyli bez rury osłonowej - tak sie robi jeśli w warstwie
wodonośnej jest wystarczająco duże ciśnienie aby można było wodę czerpać
pompą z wałem poziomym ustawioną na powierzchni czyli poziom wody ustala
się nie niżej niż ok 6 m liczą od miejsca ustawienia pompy,
- z rurą osłonową ale z filtrem szpilkowym czyli rura osłonowa odcina
woda powierzchniowe
- z rurą osłonową i filtrem pełno-średnicowym czyli z możliwością
zamontowania pompy z wałem pionowym w studni
Rury osłonowe proponuje studniarz bo są miejsca w których można
zastosować zarówno metalowe jak i plastikowe a są miejsca gdzie nie
wolno stosować plastikowych bo grunt je złamie
a tak na marginesie to opisywałem to w wielu artykułach i książkach
które co prawda wydane wiele lat temu ale sa dostępne na Allegro
http://radiestezja.siudalski.pl/publikacje.html

--
sjs

3. Data: 2013-05-20 11:20:11

Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 19.05.2013 12:15, tomek pisze:
> Witam,
> Potrzebuję niedługo wykonać studnię głębinową.

Głębinową? A po co? Zezwolenie masz?

No chyba że mylisz głębinową ze zwykłą wierconą ;->

> będzie zachowywał po np. 10 latach. Może ktoś miał podobny dylemat i
> uzyskał przekonywujące argumenty za wyborem danej opcji.

Rura z tworzywa w przypadku większości gruntów powinna wystarczyć "na
zawsze". Kanalizacyjne wytrzymują dekady, a przecież są mają trudniejsze
warunki eksploatacji.

4. Data: 2013-05-20 11:27:32

Od: SJS <s...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-05-20 11:20, Andrzej Lawa pisze:

> [...]
>
> Rura z tworzywa w przypadku większości gruntów powinna wystarczyć "na
> zawsze". Kanalizacyjne wytrzymują dekady, a przecież są mają trudniejsze

Po co zabieracie głos Lawa jak nie macie jak zwykle pojęcia o sprawie?
Tylko człowiekowi błędne informacje podajecie

--
sjs

5. Data: 2013-05-20 12:37:05

Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 20.05.2013 11:27, SJS pisze:

> Po co zabieracie głos Lawa jak nie macie jak zwykle pojęcia o sprawie?
> Tylko człowiekowi błędne informacje podajecie

Siudalski, stary komunisto, idź się zesrać w spokoju ducha i przestań tu
trollować.

6. Data: 2013-05-21 07:22:15

Od: "Jan Koval" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał w wiadomości

> Rura z tworzywa w przypadku większości gruntów powinna wystarczyć "na
> zawsze". Kanalizacyjne wytrzymują dekady, a przecież są mają trudniejsze
> warunki eksploatacji.

Jak trudniejsze? Jakie może być cisnienie/parcie gruntu na rure na głębokości
powiedzmy 20-30 metrów.
Takie same jak na głębokości 2 metrów?

7. Data: 2013-05-21 08:24:33

Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 21.05.2013 07:22, Jan Koval pisze:

> Jak trudniejsze? Jakie może być cisnienie/parcie gruntu na rure na
> głębokości powiedzmy 20-30 metrów.
> Takie same jak na głębokości 2 metrów?

Primo: ta rura jest pionowa i w przypadku większości gruntów chroni
wyłącznie przed stopniowym osypywaniem - parcie na ścianki jest
minimalne i dodatkowo wyrównywane ciśnieniem wody, która tam napływa.

Secundo: rurami kanalizacyjnymi płyną ścieki z reguły nieco bardziej
agresywne, niż czysta woda ;)

PS: zawijaj wiersze.

8. Data: 2013-05-21 09:15:57

Od: SJS <s...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-05-21 08:24, Andrzej Lawa pisze:

> Primo: ta rura jest pionowa i w przypadku większości gruntów chroni
> wyłącznie przed stopniowym osypywaniem - parcie na ścianki jest
> minimalne i dodatkowo wyrównywane ciśnieniem wody, która tam napływa.

Są grunty które gdy mają kontakt z wodą pęcznieją - rura plastykowa pęka
jak by była z papieru - rura metalowa jeśli nie zostanie w takim miejscu
dostatecznie szybko umieszczona jest tak ściskana, ze jej wyciągnięcie
jest praktycznie niemożliwe.
Uwaga:
- osobnik podpisujący się Andrzej Lawa zabiera na wielu forach głos nie
mając wiedzy na poruszane tematy
- niestety pewność jego wypowiedzi może wprowadzać ludzi w błąd,
- nie znalazłem w internecie żadnych udokumentowanych osiągnięć Andrzeja
Lawy
- oprócz wyzwisk jakimi obrzuca dyskutantów którzy wykażą jego niewiedzę
nie można znaleźc żadnych osiągnięc tego osobnika

--
sjs

9. Data: 2013-05-21 09:19:26

Od: krak <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-05-20 11:20, Andrzej Lawa pisze:
> Głębinową? A po co? Zezwolenie masz?

Nie wiem czy i jak w prawie definiuje się studnię głębinową, ale wg.
mnie wszystko poniżej 8 metrów to głębinówki.
Pozwolenia wymaga głębiej niż 30m i więcej niż 5m3 poboru wody na dobę.
Pozdr.
Właściciel głębinówki -13m :)

10. Data: 2013-05-21 09:24:52

Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 21.05.2013 09:15, SJS pisze:

> Są grunty które gdy mają kontakt z wodą pęcznieją - rura plastykowa pęka

Tylko ta rura ma odizolować otaczający grunt od napływającej wody.

Dodatkowo: pochwal się swoją "wiedzą" - jakie to grunty oraz gdzie i jak
często występują, hmm?

Uwaga: "dziadzio" Siudalski to (sądząc po używanym języku - nawyk
zwracania się do ludzi per "wy" oraz "towarzyszu") najwyraźniej komuch
bardzo starej daty. W dodatku oszczerca a przy tym gamoń na tyle tępy,
że nie czyta ostrzeżeń na opakowaniu telefonu, a potem ma pretensje o to
do operatora telekomunikacyjnego. Przyciśnięty merytorycznie do muru ma
tendencję do popuszczania w gacie, o czym z niezrozumiałych powodów
informuje wszystkich charakterystyczną ikonką.

Cheap Nike Air Max Classic 2013 Shoes wholesale www.Buy-Good-Goods.com
Temat rzeka - pralka.
Pralka do zabudowy. Dylematy.
Kapsułki do prania- czy dobrze zrozumiałem instrukcję
smieci.