stulejka

1. Data: 2004-02-13 13:12:19

Temat: stulejka
Od: "Dorota Kalinowska" <d...@w...um.gov.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam i gorąco proszę o radę.
Mój 6-letni syn ma stulejkę i lekarze ocenili, że w jego wypadku niezbędny
jest zabieg obrzezania, na który już dawno bym się zdecydowała gdyby tak nie
przerażała mnie myśl o narkazie.
1. Czy taki zabieg u 6-latka można przeprowadzić w znieczuleniu miejscowym.
2. Czy może w ogóle lepij zaczekać aż dorośnie?

Bardzo proszę o radę

Pozdrawiam

Dorota Kalinowska

2. Data: 2004-02-13 13:46:52

Temat: Re: stulejka
Od: "Goha" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

.
> 1. Czy taki zabieg u 6-latka można przeprowadzić w znieczuleniu
miejscowym.

Nie boj sie narkozy, anestezjolodzy w szpitalach dzieciecych maja
doswiadczenie w prowadzeniu dzieci. Z tego co wiem, to ten zabieg wykonuje
sie w znieczuleniu ogolnym, co w przypadku dziecka ma swoje plusy.
> 2. Czy może w ogóle lepij zaczekać aż dorośnie?
Jesli stwierdzono koniecznosc zabiegu to lepiej nie czekac, bo widocznie sa
ku temu wskazania.
Nie wiem, czy obrzezanie jest konieczne, bo to przeciez nie rutynowa metoda
leczenia stulejki.
Jesli moge cos doradzic, to lepiej sie z tym udac do chirurga dzieciecego
niz do urologa, bo jednak chirurdzy sa zwykle znacznie delikatniejsi w tych
sprawach (przyzwyczajenie do malenkiego pola operacyjnego) i czesto zrobia
piekna plastyke nepletka i nie trzeba go usuwac
pozdrawiam
Myszka

3. Data: 2004-02-13 14:59:54

Od: Tomek Jarzynka <t...@S...cpi.pl.XX> szukaj wiadomości tego autora

Dorota Kalinowska wrote:

> [...]
> nie przerażała mnie myśl o narkazie.
> 1. Czy taki zabieg u 6-latka można przeprowadzić w znieczuleniu

Nie wiem, czy u 6-latka. Mozna dodatkowo podac jakas premedykacje, zeby
stlumic niemile doznania i powinno sie udac. Ale w tej chwili narkoza jest
raczej bezpieczna...

> 2. Czy może w ogóle lepij zaczekać aż dorośnie?

Zdecydowanie nie.

--
tomasz k. jarzynka / 601 706 601 / tomee (at) cpi (dot) pl
KADU: http://kadu.net ZTM Search: http://ztm.moo.pl/search

4. Data: 2004-02-13 15:01:03

Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Goha" <g...@o...pl> writes:

> Nie wiem, czy obrzezanie jest konieczne, bo to przeciez nie rutynowa metoda
> leczenia stulejki.

Dla niektorych lekarzy - owszem, rutynowa. A sa kraje, gdzie sie
obrzezuje wszystkich jak leci.

Goraco radze poradzic sie innego lekarza. Albo i dwoch.

MJ

5. Data: 2004-02-13 16:14:26

Od: "RobertSA" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

2...@c...fuw.edu.pl,
Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>:

> Dla niektorych lekarzy - owszem, rutynowa. A sa kraje, gdzie sie
> obrzezuje wszystkich jak leci.

... w tym USA (60-80% obrzezanych, wg. roznych zrodel)

--
Robert

6. Data: 2004-02-13 19:55:19

Od: "regen" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dorota Kalinowska" <d...@w...um.gov.pl> napisał w
wiadomości

> przerażała mnie myśl o narkazie.
> 1. Czy taki zabieg u 6-latka można przeprowadzić w znieczuleniu
miejscowym.

Witam !

Generalnie u dzieci w wieku przedszkolnym wszelkie zabiegi powinno się
wykonywać w znieczuleniu ogólnym. Psychika w tym wieku jest na tyle
delikatna ,że postępuje się właśnie tak . Zabieg tego typu trwa krótko .
Zwykle nie intubuje się dzieci - znieczulenie prowadzone jest na oddechu
własnym lub z wentylacją na maskę.
Wierz mi ,że lepiej by dziecko nie "szalało" na stole przy znieczuleniu
miejscowym podczas zabiegu w tak delikatnej okolicy.

Jeśli Twój syn nie choruje na żadne ciężkie choroby to szansa na
poważne powikłanie jest praktycznie żadna. Przed znieczuleniem ogólnym
będziesz miała okazję rozmawiać z anestezjologiem - on Ci wyjaśni
wszystkie wątpliwości.

Pozdrawiam

regen

7. Data: 2004-02-13 20:10:46

Od: "Ajgor" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dorota Kalinowska" napisał w wiadomości

> [...]
nie
> przerażała mnie myśl o narkazie.
> 1. Czy taki zabieg u 6-latka można przeprowadzić w znieczuleniu

Trzy lata temu moj - wowczas 13-sto letni syn mial skomplikowane zlamanie
przedramienia. Dwie godziny lezal pod narkoza (mial wstawiane metalowe prety
wzdluz obu kosci przedramienia). Nie zauwazylismy ZADNYCH nastepstw narkozy.
Kilka tygodni pozniej mial te prety usuwane. Nie jestem pewien, bo tego nie
widzialem, zle chyba tez pod lekka narkoza (tylko cozywiscie o wiele
krocej). Nie wplynelo to na niego w zaden zauwazalny sposob.

8. Data: 2004-02-13 20:53:31

Od: Tomek Jarzynka <t...@S...cpi.pl.XX> szukaj wiadomości tego autora

Michal Jankowski wrote:

> Dla niektorych lekarzy - owszem, rutynowa. A sa kraje, gdzie sie
> obrzezuje wszystkich jak leci.

Wg. badan plastyka jest mniej skuteczna, prowadzi do nawrotow,
i wlasciwie to nie jest zbyt estetyczna.

9. Data: 2004-02-14 08:48:24

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@r...am.torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

10. Data: 2004-02-14 08:56:01

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@r...am.torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 13 Feb 2004, Michal Jankowski wrote:

> Dla niektorych lekarzy - owszem, rutynowa. A sa kraje, gdzie sie
> obrzezuje wszystkich jak leci.

glownie w USA, w Kanadzie zdaje sie to zarzucono, ostatnio
jednak standardy w wiekszosci krajow mowia, ze obrzezanie u kazdego
"jak leci" nie ma znaczenia zdrowotnego stad nie ma podstaw aby
zalecac go ze wzgledow zdrowotnych natomiast obrzezanie chlopcow
(dziewczynek traktowane jest w krajach cywilizowanych jako przestepstwo)
robi sie takze w krajach cywilizowanych z przyczyn
religijnych.

P.

Piotr Kasztelowicz <P...@r...am.torun.pl>
*Sun Classic OpenBSD installation - to make an old computer young!
We are open on Open(BSD)!-> http://renata.am.torun.pl*
http://www.am.torun.pl/~pekasz

Przyjmowanie jakich leków uniemożliwiają przyjęcie oddanej krwi
Badania na osteoporozę w Krakowie ?
Pigułki a ciąza
odmrożenie
Krzywica u dziecka