suszenie/kandyzowanie plasterkow pomaranczy?????

1. Data: 2002-12-10 10:18:57

Temat: suszenie/kandyzowanie plasterkow pomaranczy?????
Od: "Grzegorz Szutka" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

No wlasnie- jak?
grzesiek:)

1. Data: 2002-12-10 10:26:31

Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Grzegorz Szutka" <s...@p...onet.pl> napisał:
> No wlasnie- jak?

Na pewno chodzi Ci o plasterki pomaranczy, a nie o skorke?

Pozdrawiam
Lilla

1. Data: 2002-12-10 10:28:34

Od: "wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> napisał w wiadomości

> Na pewno chodzi Ci o plasterki pomaranczy, a nie o skorke?
>
> Pozdrawiam
> Lilla

jest to calkiem mozliwe, ja cos takiego chomikowalam podawane w ubieglym
roku przez Kryzie T.
Czekajcie, zaraz poszperam.

wkn

1. Data: 2002-12-10 10:32:10

Od: "wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "wkn" <w...@w...pl> napisał w wiadomości
> jest to calkiem mozliwe, ja cos takiego chomikowalam podawane w ubieglym
> roku przez Kryzie T.
> Czekajcie, zaraz poszperam.
>
> wkn

niestety sklamalam, Krysia podawala, jak zrobic dekoracje z plasterkow
cytryn lub pomaranczy na ciasto, w jakims syropie sie toto gotuje

wkn

1. Data: 2002-12-10 10:37:28

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 10 Dec 2002 11:32:10 +0100, "wkn" <w...@w...pl> wrote:

> [...]
>>

>niestety sklamalam, Krysia podawala, jak zrobic dekoracje z plasterkow
>cytryn lub pomaranczy na ciasto, w jakims syropie sie toto gotuje

alez co Ty! wlasnie takie na choinke albo co (u mnie byly na
choinke, ladnie wyszlo). pokroic pom. w plasterki, ulozyc na
b;lasze i suszyc w cieplym piekarniku, dlugo. wyschna na amen -
beda brunatne, a miazsz bedzie prawie przezroczysty. ja jeszcze
posypuje cukrem, czasem, jak sa za soczyste, to sie syrop robi,
ale ja go i tak zlizuje wiec mala strata. jak cukier osiadzie
porzadnie to sie robi taka ladna skorupka. calosc trwa DLUGO bo
tego nie pieczesz a suszysz, prawie jak bezy tylko cieplejszy
piekarnik...poza tym, co sie bedzioesz obcyndalac - od razu
wyeksperymentuj (mni za 1. razem wyszlo takie sobie, grubsze
plasterki powinnam byla kroic), strata mala i tania jak nie
wyjdzie, a zapach...pamietaj!! Olejki eteryczne ulatniajace sie
ze skorki owocow cytrusowych maja wlasciwosci rozweselajace

Trys

P.S. takie w syropie tez robie ale to do paschy albo roznych
sernikowatych
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2002-12-10 10:48:22

Od: Waldemar Krzok <w...@u...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

wkn:

> niestety sklamalam, Krysia podawala, jak zrobic dekoracje z plasterkow
> cytryn lub pomaranczy na ciasto, w jakims syropie sie toto gotuje

nie całkiem. To jest kandyzowanie ;-)

Waldek

1. Data: 2002-12-10 11:33:04

Od: "asia" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

wiadomosci news:kngbvu8jcrfgqhp12ogo3vcka24ios6eqh@4ax.com...

> alez co Ty! wlasnie takie na choinke albo co (u mnie byly na
> choinke, ladnie wyszlo). pokroic pom. w plasterki, ulozyc na
> b;lasze i suszyc w cieplym piekarniku, dlugo.

czy piekarnik mam byc uchylony czy zamkniety?
i JAK dlugo? jaki jest rozrzut czasowy ? 3 godziny czy 2 dni?

Asia

1. Data: 2002-12-10 11:46:33

Od: "wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Waldemar Krzok" <w...@u...fu-berlin.de> napisał w
wiadomości news:3DF5C676.9060503@ukbf.fu-berlin.de...

> nie całkiem. To jest kandyzowanie ;-)

tylko mi sie cos ubzduralo, ze ten przepis byl jakis inny, znaczy krotko sie
toto obgotowywalo i wychodzilo malo jadalne.
chyba tez sobie pokandyzuje

wkn

1. Data: 2002-12-10 16:43:56

Od: "Kasia" <k...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

witam,
ja rowniez bardzo prosze o wskazowki dotyczace obrobki plastekow pomaranczy:)
jakiej grubosci plastry wychodza najladniejsze?
ile w piecu?
w jakiej temperaturze?
i jezeli bede robic z cukrem to ile tego cukru?
posypywac te palsterki czy obtoczyc w cukrze?
raz czy kilka razy?

i jeszcze ostatnie pytanie, do czego wykorzystac oprocz choinki? tzn jako
dekoracji

bardzo dziekuje

pozdrawiam
kasia

1. Data: 2002-12-10 22:46:27

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 10 Dec 2002 16:43:56 +0000 (UTC), "Kasia"
<k...@N...gazeta.pl> wrote:

>witam,
>ja rowniez bardzo prosze o wskazowki dotyczace obrobki plastekow pomaranczy:)
>jakiej grubosci plastry wychodza najladniejsze?

srednio grube - pol cm, na oko

>ile w piecu?

2-3 godziny, jak zgasisz piekarnik to niech sobie tam zostana

>w jakiej temperaturze?
niewielkiej (ja jestem w Farenheitach) - niech bedzie 110 stopni
C, zobacz sama, jak zaczna brazowie#c i wygladac marnie to
zmniejszyc goracosc ;)

>i jezeli bede robic z cukrem to ile tego cukru?
>posypywac te palsterki czy obtoczyc w cukrze?
>raz czy kilka razy?

ile sie chce. ja posypywalam i porobilo mi sie czarno w miejscach
miedzy plasterkami, wiec obtaczanie lepsze, ale jak ma duzo soku
owoc, to sie zrobi zyrop, wiec sprobuj najpierw bez cukru a czesc
z cukrem na drugiej blaszce

>i jeszcze ostatnie pytanie, do czego wykorzystac oprocz choinki? tzn jako
>dekoracji

z wiazka cynamonowej kory zwiazanej zlota nicia, polozone miedzy
orzechami na misie - ladne, albo wieniec swiateczny,gdzie wtykasz
jakies szyszki, rozne dekoracje...ja zamiaruje powiesic rozne
rzeczy na...patyku, tak rustykalnie ;) patyk an dwoch haczykach
na scianie, poziomo, z patyka, za nitke wisza wlasnie
pomaranczowe plasterki, mam jedna gebe Mikolaja, jakies bombki a
la sople lodu, a to szyszke pofarbowana na zloto...zobacze,
jeszcze mam czas ;))

>bardzo dziekuje
>

>pozdrawiam
>kasia

najlepiej po prostu poprobowac...ja tak robilam

Trys
K.T. - starannie opakowana

Re: Przepis na chleb
Dieta