świeży ananas

1. Data: 2006-05-07 09:57:20

Temat: świeży ananas
Od: "Madzia" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wczoraj zakupiłam wielkiego, soczystego anansa i chciałam upiec znim jakieś
ciacho. Może ktoś ma fajny przepis, którym zechciałby się podzielić.

pzdr,
Madzia

2. Data: 2006-05-07 19:42:37

Temat: Ciasto ananasowe do gory nogami
Od: Magdalena Bassett <n...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

Madzia wrote:
> Wczoraj zakupiłam wielkiego, soczystego anansa i chciałam upiec znim jakieś
> ciacho. Może ktoś ma fajny przepis, którym zechciałby się podzielić.
>
> pzdr,
> Madzia

Ciasto ananasowe do gory nogami

7 plastrow ananasa z wycietym srodkiem, okolo 2 cm grubosci
sok z 1 cytryny
1/2 szklanki cukru na karmel

100 gr masla
250 ml cukru
250 ml maki
2 jaja
1 lyzeczka proszku do pieczenia
skorka cytrynowa

Rozgrzac piec do 180C/350F.
Cytryne wyszorowac i zetrzec skorke na tarce. W mikserze ubic maslo z
cukrem az puszyste, dodac jaja, ubic 30 sekund, dodac make i proszek,
ubic 1 minute.

W malym garnku o ciezkim dnie roztopic 1/2 szklanki cukru az sie
zezloci, przelac karmel na dno okraglej formy albo tortownicy zalewajac
karmelem "szew" pomiedzy obrecza a dnem. Na karmelu ulozyc nokolo 6
plastrow ananasa i jeden po srodku, polac je sokiem z cytryny. Na to
wylozyc ciasto, rozsmarowac mniej wiecej rowno.Piec 45-60 minut, az sie
zezloci i patyczek wstawiony w srodek wyjdzie czysty.

Wyjac z pieca i ostudzic przez 10 minut. Poluzowac brzegi nozem.
Odwrocic tortownice bez zdejmowania obreczy na talerz. Mozna wierzch
udekorowac karmelizowana skorka cytrynowa.

Podac cieple, najlepiej z lodami, lub z cytrynowym sorbetem.

Magdalena Bassett

3. Data: 2006-05-07 20:32:30

Temat: Re: Ciasto ananasowe do gory nogami
Od: s...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> Ciasto ananasowe do gory nogami

Bardzo dziękuję, jutro piekę ciacho!

Madzia

4. Data: 2006-05-08 18:37:44

Od: "Zbyszek Zarzycki" <z...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <s...@o...pl> napisał w wiadomości

> Bardzo dziękuję, jutro piekę ciacho!

Dlaczego chcesz zmarnować dobrego ananasa?
Do ciasta wystarczy taki z puszki, a surowy to najlepiej na surowo.

--
ZZ@private

5. Data: 2006-05-08 20:06:07

Od: "Madzia" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dlaczego chcesz zmarnować dobrego ananasa?

Oj nie zmarnował się, właśnie wcieliśmy go z lodami waniliowymi...

6. Data: 2006-05-09 00:06:11

Od: Magdalena Bassett <n...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

Madzia wrote:

> Oj nie zmarnował się, właśnie wcieliśmy go z lodami waniliowymi...

Zrobilas ciasto? ja tez, zainspirowana, wlasnie skonczylam je robic i
sprobowalam z rogu - ananasy sa miekkie, wonne, w calym domu pachnie
tropikalnie :)

U nas bedzie z sorbetem cytrynowym.

MB

7. Data: 2006-05-09 20:00:28

Od: "Madzia" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zrobilas ciasto? ja tez, zainspirowana, wlasnie skonczylam je robic i
> sprobowalam z rogu - ananasy sa miekkie, wonne, w calym domu pachnie
> [...]

Jak najbardziej, wyszło wyśmienite. Jeszcze lody nie zdążyły się rozpuścić a po
cieście ostał się jeno ząbeczek :)
Jeszcxze raz bardzo dziękuję za podpowiedź.

pzdr,
Madzia

ostrygi
Żaba