świnka i bóle jąder...

1. Data: 2004-09-07 18:26:37

Temat: świnka i bóle jąder...
Od: "project_mayhem" <a...@...podpisie.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.
Mam taki oto problem. W piątek pojawił sie u mnie wyraźny obrzęk ślinianek,
zarówno przyusznych jak i żuchwowych (wtedy jeszcze nie wiedziałem że to
ślinianki).
Poszedłem grzecznie do lekarza, który stwierdził, że to jakaś infekcja
wirusowa i przepisał antybiotyk oraz jakiś wspomagacz w postaci wyciągu z
nasion słonecznika. Nakazał tez siedzieć w domu, ale bez wygrzewania. Nie
zdiagnozował świnki.
W niedzielę obrzęk górnych ślinianek się zwiększył. Stwierdziłem, że
powinien mnie obejrzeć inny lekarz. On też nie potrafił na 100% stwierdzić
co to jest i skierował mnie na ostry dyżur laryngologiczny.
Na ostrym dyżurze orzekli, że to jest świnka. Mam łykać witaminy i siedzieć
w domu. Dodam, że nie przypominam sobie żebym kiedykolwiek na nią chorował.
Mam 22 lata.
I teraz pytania:
1. Jeżeli przez pierwsze 2-3 dni nie zawijałem się grzecznie szaliczkiem,
(bo nikt tego nie nakazał, a sam nie wiedziałem), to czy mogło nastąpić
przeziębienie świnki?
2. Doczytałem, że "U około 20 %- 30 % nastoletnich i dorosłych mężczyzn
świnka powoduje utrzymujący się przez kilka dni bolesny obrzęk jąder." Na
razie nie zaobserwowałem obrzęku, natomiast wydaje mi się, że zbliża się
właśnie ten ból. Czym można go złagodzić: okłady ciepłe, zimne, itp.?
3. Czy wystąpienie obrzęku i bólu jąder jednoznacznie determinuje przyszłą
niepłodność? Jeżeli tak to po jakim okresie grozi mi ta niepłodność? (jeżeli
zacznę od razu to czy jeszcze sprawię sobie potomka ;-))))
Z góry dziękuję za odpowiedzi.
Pozdrawiam...

--
mischief.