szambo - śmierdzi w całym domu

1. Data: 2007-04-10 13:13:30

Temat: szambo - śmierdzi w całym domu
Od: "ATET" <a...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Mieszkam w domku (niedługo) - nie mamy jeszcze miejskiej kanalizacji, i po
pierwszym odpompowaniu szamba w całym domu brzydko "zapachniało". Po
tygodniu przestało. Miałem nadzieję, że to tylko raz, ale teraz jestem po 3
turze i za każdym razem jest tak samo. Czy ktoś się zetknął z taką sytuacją
i może podpowiedzieć jak usunąć ten zapach?

Witia

2. Data: 2007-04-10 13:20:10

Temat: Re: szambo - śmierdzi w całym domu
Od: Hanka Skwarczyńska <hanka@[asiowykrzyknik]truecolors.pyly> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ATET" <a...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]po pierwszym odpompowaniu szamba w całym domu brzydko
> "zapachniało". Po tygodniu przestało.[...]

Sprawdź, czy Ci nie odsysa wody z ktoregoś syfonu :)

Pozdrawiam
H. (nie, nie mam pojęcia, czy to jest faktycznie możliwe, ale zdumiewającym
zbiegiem okoliczności jeden z syfonów przyłapuję czasem na byciu opróżnionym
i zawsze ma to miejsce po wywózce ścieków; na zwykłą zbieżność czasu
parowania z terminem wywózki to jest nieco zbyt dobrze zsynchronizowane...)
--
Hanka Skwarczyńska
i kotek Behemotek

3. Data: 2007-04-10 13:51:49

Od: "Grzegorz W. Fedorynski" <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 10 Apr 2007, Hanka Skwarczyńska wrote:

> [...]
> i zawsze ma to miejsce po wywózce ścieków; na zwykłą zbieżność czasu
> parowania z terminem wywózki to jest nieco zbyt dobrze zsynchronizowane...)

No dobrze, ale wtedy przestałoby śmierdzieć po pierwszym zalaniu syfonu, a
nie po tygodniu. Chyba, że miała pecha i odessało w rzadziej używanej
łazience...

Pozdrawaim,
Grzegorz

4. Data: 2007-04-10 13:56:56

Od: RobertL <R...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Hanka Skwarczyńska napisał(a):
> [...]
> byciu opróżnionym i zawsze ma to miejsce po wywózce ścieków; na zwykłą
> zbieżność czasu parowania z terminem wywózki to jest nieco zbyt dobrze

Jest to możliwe, szczególnie, jeśli pion kanalizacyjny
nie ma wentylacji, a szambo było wypełnione
powyżej rury wlotowej.

Ratunkiem jest sprawna wentylacja pionu, albo
regularne sprawdzanie wszystkich syfonów po opróżnieniu szamba

pozdrawiam
Robert

5. Data: 2007-04-10 14:56:31

Od: "Mirek" <m...@w...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> 3 turze i za każdym razem jest tak samo. Czy ktoś się zetknął z taką
> sytuacją i może podpowiedzieć jak usunąć ten zapach?

Sprawdz koniecznie czy masz zamontowane odpowietrzniki pionow
kanalizacyjnych. Jesli sa zamontowane to sprawdz czy odpowietrzniki sa
sprawne. Jesli masz jakiekolwiek watpliwosci co do sprawnosci to je wymien
(okolo 17 PLN za sztuke) Czasami zdarza sie, ze zaworek w odpowietrzniku
ulegnie uszkodzeniu lub przyklejeniu, powoduje to powstawanie podcisnienia w
rurach kanalizacyjnych, wyssanie wody z syfonow i brzydki zapach w
pomieszczeniach.

6. Data: 2007-04-10 15:05:58

Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Grzegorz W. Fedorynski" <g...@g...pl> writes:

> No dobrze, ale wtedy przestałoby śmierdzieć po pierwszym zalaniu
> syfonu, a nie po tygodniu. Chyba, że miała pecha i odessało w
> rzadziej używanej łazience...

Moze w ogole jest jakis syfon nieuzywany - od kratki sciekowej, czy
cos - a przestaje smierdziec dopiero wtedy, gdy poziom sciekow sie
podniesie i zaleje jakis kawalek instalacji? Nie wiem zreszta, nie
znam sie 8-).

MJ

7. Data: 2007-04-10 16:51:03

Od: Hanka Skwarczyńska <hanka@[asiowykrzyknik]truecolors.pyly> szukaj wiadomości tego autora

> [...]przestaje smierdziec dopiero wtedy, gdy poziom sciekow sie
> podniesie i zaleje jakis kawalek instalacji? Nie wiem zreszta,
> nie znam sie 8-).

No, ja się obawiam, że gdyby to _ścieki_ zalały kawałek instalacji, to by
śmierdzieć nie przestało, wręcz przeciwnie :) Do Grzegorza - właśnie coś
rzadziej używanego miałam na myśli, jak się nie wie, że syfon, to o
pozalewaniu wszystkich można nie pomyśleć, a jak się woń rozniesie, to
bezpośrednie źródło czasem trudno wyśledzić ;-/ A Robertowi dziękuję za
potwierdzenie brzydkich podejrzeń :)

Hanka Skwarczyńska
i kotek Behemotek
KOTY. KOTY SĄ MIŁE.
http://truecolors.pl

8. Data: 2007-04-11 07:44:54

Od: "Czapla" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Looknij na http://niusy.onet.pl/niusy.html?
t=watek&group=pl.misc.budowanie&tid=8971396

Miałem coś podobnego.

> Sprawdz koniecznie czy masz zamontowane odpowietrzniki pionow
> kanalizacyjnych.

Czy szambo też ma odpowietrznik?

> Jesli sa zamontowane to sprawdz czy odpowietrzniki

To są chyba zasysacze powietrza a nie odpowietrzniki?

> (okolo 17 PLN za sztuke)

W Castoramie po 14 zł.

Pozdrawiam

Czapla

Nowe drzwi do starych futryn
szafki kuchenne gorne (podnosnik pneumatyczny)
refinansowanie kredytu
Jak działa 1/2 wsadu (zmywarka Bosh)
rolety okienne