szarlotka

1. Data: 2002-08-07 12:29:05

Temat: szarlotka
Od: "lew_ek" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Moze ktos ma przepis na szarlotke
ale taka specyficzna: chodzi o to zeby bylo minimanie ciasta na spodzie , po
bokach i na wierzchu a w srodku bbbbbbbbbardzo duzo jablek (wlasciwie to
chyba byl taki mus)

prosze pomozcie - jadlam cos takiegona ciepłow jakiejs kawiarni z lodami
waniliowymi (mniam mniam) i chcialabym zrobic w domu na urodzinki

Ann

1. Data: 2002-08-07 13:07:22

Temat: Re: szarlotka
Od: <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Moze ktos ma przepis na szarlotke

do googla, do archiwum, szukac, szukac, m. in Tarta Tatin qd

1. Data: 2002-08-12 12:42:33

Od: Barbara Kasperek <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

in article air3ri$a20$...@n...onet.pl, lew_ek at l...@p...onet.pl wrote
on 7-08-02 14:29:

> [...]
>
> prosze pomozcie - jadlam cos takiegona ciep?ow jakiejs kawiarni z lodami
> waniliowymi (mniam mniam) i chcialabym zrobic w domu na urodzinki

Dobra szarlotka to kruchy spód - cienko sypany - tak, tak sypny (czyli bez
śmietany) i gruba warstwa rozgotowanych, kwaśnych jabłek np. antonówek
oczywiście z cukrem i cynamonem. Reszta jak w klasycznym przepisie.
Smacznego! baskas.

1. Data: 2002-08-26 12:09:33

Od: "Jolanta Kamińska - TA" <j...@w...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam ;-))
Szarlotka z bezą kokosową

Ja wczoraj zrobiłam taką szarlotke, wyszła pycha
Ciasto:
2 szkl mąki
1/2 szkl cukru
3 żółtka
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1/2 kostki margaryny
5 łyżek kwasnej śmietany ( może byc mniej, zlezy jaka konsystencja ciasta
wyjdzie)

Wszystkie składniki posiekać nożem i połączyć, zagnieść ciasto, włożyc do
lodówki na 1/2 godz.

W tym czasie:

Nadzienie:

1,5 kg jabłek pokroić i wrzucic do rondla , dodac 1 szkl cukru i troszkę
wody dusic aż zrobi się taka marmoladka.

Beza kokosowa

3 białka ubic na sztywną pianę , dodać 3/4 szkl cukru , na końcu dodać 1,5
opakowania wiórek kokosowych, wszystko wymieszać.

Wyjąć ciasto z lodówki, wyłożyć na blaszkę, na ciasto jabłka, na jabłka
beza. Wszystko piec w piekarniku 50-60 min.

Wychodzi pycha!!!!!!!!!

Pozdrawiam Jolka

1. Data: 2002-08-28 06:21:36

Od: "Izabela Koriat-Zumis" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

witam,
zrobiłam, w smaku bardzo dobra, no może trochę za słodka. prawdopodobnie
to wina słodkich jabłek.
pozdrawiam
iza koriat-zumis

watrobka inaczej?