szczękościsk

1. Data: 2002-02-13 08:23:10

Temat: szczękościsk
Od: "Rafal Grabowski" <r...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam problem z ciągłym bólem twarzy. Może brzmi to śmiesznie, ale niestety
jest bardzo dokuczliwe.
Mam wszystko w porządku z zębami.

Niestety lekarz pierwszego kontaktu rozkłada ręce i nie wie jak mi pomóc,
dostaj jedynie coraz więcej środków przeciwbólowych.

Proszę o jakiś kontakt do specjalisty (okolice Warszawy lub Lodzi).

Z góry dziękuję!
Rafał Grabowski

2. Data: 2002-02-13 09:49:29

Temat: Re: szczekoscisk
Od: d...@a...comnect (Magdalena) szukaj wiadomości tego autora

"Rafal Grabowski" r...@p...pl writes:

>Mam problem z ciaglym bólem twarzy. Moze brzmi to smiesznie, ale niestety
>jest bardzo dokuczliwe.
>Mam wszystko w porzadku z zebami.
>
>Niestety lekarz pierwszego kontaktu rozklada rece i nie wie jak mi pomóc,
>dostaj jedynie coraz wiecej srodków przeciwbólowych.

Powinienes sie z tym zwrocic do dentysty, ktory specjalizuje sie w czyms takim
co sie okresla ogolnie jako TMD/TMJ (pomoglby ustalic czy to masz czy nie).
Niestety nie wiem jak to schorzenie nazywa sie po polsku, podejrzewam tez, ze w
Polsce jeszcze nikt sie w tym nie specjalizuje.

Jesli znasz ang. wrzuc do wyszukiwarki 'tmd' lub 'tmj'. Kilka linkow:
http://www.rad.washington.edu/anatomy/modules/TMJ/TM
J.html
http://www.tmj.org/
http://www.entnet.org/healthinfo/topics/tmj.cfm

W Stanach wielkim powodzeniem cieszy sie taki maly przyrzad, ktory zaklada sie
na przednie gorne zeby (przede wszystkim na noc). Pomaga przy TMJ, przy
zaciskaniu zebow, uciazliwych bolach glowy itp.:
http://www.nti-tss.com/whatisit.html

Na tej stronie jest nazwisko jednego polskiego dentysty, u ktorego jest mozliwe
zamowienie tego przyrzadu (najpierw musi uznac, ze jest Ci potrzebny), podali
tylko imie, nazwisko i miasto: Michal Jozwiak, Ilawa. Znajdz jego nr tel.,
zadzwon, zapytaj czy nie ma poza nim kogos w innych miastach w Polsce, kto sie
tym zajmuje.

(nie jestem lekarzem/dentysta itp.)
Magdalena

--
A great many people think they are thinking when they are merely rearranging
their prejudices. (William James)

3. Data: 2002-02-13 14:59:22

Temat: Re: szczękościsk
Od: "Iwonka" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Rafal Grabowski" <r...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> dostaj jedynie coraz więcej środków przeciwbólowych.
>
> Proszę o jakiś kontakt do specjalisty (okolice Warszawy lub Lodzi).

piszesz o bolu twarzy a w tytule napisales szczekoscisk?
czyli co ci dolega?
jesli bol twarzy idz do stomatologa on cie skieruje dalej
bo moze to jest nerwobol nerwu trojdzielnego, jesli
masz szczekoscisk to tez to leczy stomatolog.
iwon(k)a

4. Data: 2002-02-13 15:14:04

Od: "Jan F. Kurkiewicz" <j...@k...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> dostaj jedynie coraz więcej środków przeciwbólowych.
>
> Proszę o jakiś kontakt do specjalisty (okolice Warszawy lub Lodzi).

Witaj,
czuj się wyróżniony. Dopadła Cię najnowsza choroba cywilizacji. Proponuje
udać się do WAM w Łodzi, tam jest doskonała kadra. To jest schorzenie, które
w konsekwencji powoduję poważne komplikacje przyzębia.
środki p-bólowe tylko pomocniczo, w pierwszym stadium leczenia.
jfk

chrapanie
problem ze sperma
Anaboliki + hormnony ? jakie skutki