szkła kontaktowe

11. Data: 2003-07-10 06:52:27

Temat: Re: szkła kontaktowe
Od: "Ann" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "casus" <c...@g...pl> napisał w wiadomości
news:behg51$doi$1@inews.gazeta.pl...
[...]
> Ok:-)
> ale z Twojego kontekstu nie wynikalo to, co teraz napisalas. Teraz mozna
> powiedziec, ze zalecenia w stosunku do Twoich oczu sa prawidlowe.
> Owszem, zdarza mi sie tez nosic soczewki, ale czesciej jednak zagladam
> pacjentow pod powieki:-))))))))

Ciesze sie ze juz na mnie nie krzyczysz :-) A tak a propos, czy sa jeszcze
jakies inne krople majace podobne dzialanie? Wczesniej nie mialam problemow,
a teraz mam wrazenie, ze juz nie moge funkcjonowac bez tych kropli. Jak mi
sie skonczyly to oczy byly strasznie zmeczone, wysuszaly sie, i nawet rano
nie bylam wypoczeta. Moze powinnam uzywac jakiegos innego plynu?

Pozdrawiam
Ann

12. Data: 2003-07-10 16:20:57

Od: "BarBarella" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Do dostania bez recepty sa sztuczne lzy: Taers Naturale II ( wazna jest to
> II ) , ktore mozna kropic na soczewki kontaktowe - i to uzywajcie stale
przy
> noszeniu soczewek.

cześć Casus!
Jaka firma produkuje TN II? I czy są jeszcze jakieś inne dobre na polskim
rynku?

Czy cusicrom to kromoglikany?

pozdrawiam dyżurnego okulistę...;)
Alergiczka barbarella

13. Data: 2003-07-10 16:50:46

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

A tak a propos, czy sa jeszcze
> [...]
> sie skonczyly to oczy byly strasznie zmeczone, wysuszaly sie, i nawet rano
> nie bylam wypoczeta. Moze powinnam uzywac jakiegos innego plynu?

Ze sztucznych lez na soczewki mozna zakrapiac Taers Naturale II, oraz Taers
Naturale free ( bez konserwantow, w minimsach ). Niektore firmy produkujace
soczewki tez maja nawilzacze przystosowane do zakrapiania na szkla.
A na noc proponuje Ci ( bez recepty ) Vidisic w zelu:-)

pozdrawiam

casus

14. Data: 2003-07-10 16:53:44

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> cześć Casus!
> Jaka firma produkuje TN II? I czy są jeszcze jakieś inne dobre na polskim
> [...]

TN II produkuje firma Alcon, podobnie jak TN free. Inne na polskim rynku to
wylacznie nawilzacze produkowane przez producentow soczewek kontaktowych.
Mowimy oczywiscie tylko i wylacznie o nawilzaczach, ktore mozna kropic na
szkla kontaktowe.

Cusicrom to 4% Kromoglikan, jest silniejszy od Cromohexalu i Polcromu, ktore
sa 2%.
Jesli nie dzialaja to trzeba krople z innej grupy, ale to juz zapewne
odbiegam:-)

rowniez cieplo pozdrawiam:-)

casus

15. Data: 2003-07-10 17:59:45

Od: "Robert" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

bek5hh$djb$...@i...gazeta.pl,
casus <c...@g...pl>:
> [...]
> Taers Naturale free ( bez konserwantow, w minimsach ). Niektore firmy
> produkujace soczewki tez maja nawilzacze przystosowane do zakrapiania

Z tym ze Tears Naturale free w minimsach wychodzi jednak dosyc drogo.

Pragne takze zwrocic tez uwage na nowy produkt na polskim rynku, HyloComod,
ktory jest bez konserwantow i zawiera ponoc korzystny dla nablonka specyfik
nawilzajacy z nowej grupy hialuronianow (nie wiem, czy dobrze po polsku
podaje termin chemiczny). Na pewno bedzie w aptekach niedlugo, bo trzymam
wlasnie w reku probke bezplatna z opisem juz po polsku na pudeleczku. Ten
produkt ma taki specjalny dozownik z pompka, dzieki czemu podobno jest
mniejsze ryzyko utraty sterylnosci, a wiec mozna go uzywac 3 miesiace od
otwarcia.

Inny produkt z hialuronianem, ktory wedlug informacji (wczorajszej) mojego
okulisty jest dobry na soczewki, to AQuify, dostepny w sklepach optycznych
(z plynami do soczewek) raczej niz w aptece.

Tu jest opis producenta:

http://www.cibavision.pl/aquify.htm

Jesli cos wypaczylem/pokrecilem, to prosze casusa o korekte.

--
Robert

16. Data: 2003-07-10 18:23:25

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> produkt ma taki specjalny dozownik z pompka, dzieki czemu podobno jest
> mniejsze ryzyko utraty sterylnosci, a wiec mozna go uzywac 3 miesiace od

Jasne, tylko tutaj nie ma szczegolnej potrzeby na regeneracje nablonka. A
ile u Ciebie kosztuje?

> Inny produkt z hialuronianem, ktory wedlug informacji (wczorajszej) mojego
> okulisty jest dobry na soczewki, to AQuify, dostepny w sklepach optycznych
> (z plynami do soczewek) raczej niz w aptece.

O takim srodku wlasnie pisalem - jeden z paru produkowanych przez
producentow soczewek kontaktowych.
> Jesli cos wypaczylem/pokrecilem, to prosze casusa o korekte.
> Robert

:-) wsio ok:-)
casus

17. Data: 2003-07-10 18:55:20

Od: "Robert" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

bekav8$qps$...@i...gazeta.pl,
casus <c...@g...pl>:

> Jasne, tylko tutaj nie ma szczegolnej potrzeby na regeneracje
> nablonka.

No glowne i zamierzone dzialanie jest nawilzajaco-poslizgowe, ale podobno
(sam nie czytalem, powtarzam za okulistami, ktorzy wczoraj mi to
powiedzieli, ale ich autorytet nie pozwala mi watpic w prawde tego :))
pismiennictwo podaje takze "korzystny wplyw na nablonek", ktory zanotowano w
badaniach klinicznych - nie wiem, czy akurat "az" o regeneracje ubytkow
chodzi.

> A ile u Ciebie kosztuje?

Ja nie spamer ani handlarz przeciez ;)
Nie sprzedaje tego, dostalem wczoraj druga bezplatna probke 10ml na wlasny
uzytek, pierwsza (jeszcze z zagramanicznym opakowaniem) zuzylem jakis czas
temu i stosowalem potem Vidisic, ktory wszakze nie dzialal mi tak dobrze (w
odczuciu subiektywnym).

--
Robert

18. Data: 2003-07-10 18:58:01

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ja nie spamer ani handlarz przeciez ;)
> Robert

:-))) mnie chodzilo o to, o ile drozszy od nawilzaczy powszechnie
stosowanych:-)

casus

19. Data: 2003-07-10 19:05:34

Od: "Robert" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

bekd02$2jv$...@i...gazeta.pl,
casus <c...@g...pl>:

> :-))) mnie chodzilo o to, o ile drozszy od nawilzaczy powszechnie
> stosowanych:-)

Aha :)
Jak wspominalem, to probka bezplatna, wiec nie znam ceny.
Ale wygooglalem wlasnie, ze w Niemczech ok. 12-13 Euro za 10ml, czyli
faktycznie jest drozszy od preparatow z hypromelozą, poliwidonem czy kwasem
poliakrylowym (typowo 15-20 zlotych za 10ml). Czesciowo pewnie placi sie za
ten fikuśny pojemniczek z pompka.

Ale faktycznie - z mojego doswiadczenia - te 10ml jakos na dlugo wystarcza -
wydajny jest i trzyma sie dlugo, nie trzeba duzo zakladac.

AQuify widze za 35zl.

--
Robert

20. Data: 2003-07-10 19:22:50

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
kwasem
> poliakrylowym (typowo 15-20 zlotych za 10ml). Czesciowo pewnie placi sie

ok, i wszystko jasne. proponuje wiec tansze:-)
casus

Terapia wzroku pana Artura Smutko
czy trzeba farmakologicznie obnizac cholesterol?
Okulary
Zespół Arnolda Chiariego
Skutki uboczne picia wody mineralnej...