szkła kontaktowe

1. Data: 2003-07-08 06:48:49

Temat: szkła kontaktowe
Od: "Smerf" <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie, jestem po 40 minutowej przeprawie w zakładaniu szkieł.
Noszę je drugi dzień i po wczorajczej wizycie u okulisty, byłem nieco
zdegustowany.
Informacje jakie zostały mi przekazane na temat szkieł to wręczeni mi
instrukcji ich obsługi i pielęgnacji. Niestety nie ma tam wielu informacji,
które byłyby cenne, dlatego pozwoliłem sobie spytać.
Rozumiem ze plyn w pojemniku na szkła zmienia się codziennie (szkła
miesięczne)?
Czy nie muszę uzywać jakichś kropli do oczu, które powodują nawilzania,
itp.?
Mam problemy z zakładaniem, soczewka nie łapie się na oku, nie przykleja sie
na niego, wprawdzie udalo mi sie to zrobic, ale to chyba przypadek ;-(

Pozdrawiam Mar vel Smerf
f...@w...poczta.onet.pl

2. Data: 2003-07-08 07:41:49

Temat: Re: szkła kontaktowe
Od: "Agnieszka Peplińska" <z...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> które byłyby cenne, dlatego pozwoliłem sobie spytać.
> Rozumiem ze plyn w pojemniku na szkła zmienia się codziennie (szkła

Tak, plyn musisz wymieniac codziennie, czyli po kazdej "kapieli" soczewek w
tymze plynie. Po wylaniu plynu nalezy rzecz jasna umyc tez pojemnik na
soczewki. Czesc osob robi to rowniez plynem albo sola fizjologiczna, ja z
powodzeniem od hmmm 7 lat splukuje go ciepla woda.
Dziwie sie, ze nie udzielono Ci odpowiednich instrukcji, ja bylam wrecz
zmeczona sluchaniem wiadomosci, ktore przekazywano mi w zakladzie optycznym.

> Czy nie muszę uzywać jakichś kropli do oczu, które powodują nawilzania,
> itp.?

Raczej nie, chyba ze pojawia sie niepokojace objawy, wtedy i tak bedziesz
musial udac sie do lekarza i miejmy nadzieje, ze on okaze sie bardziej
kompetentny niz osoby wreczajace Ci instrukcje.

> Mam problemy z zakładaniem, soczewka nie łapie się na oku, nie przykleja sie
> na niego, wprawdzie udalo mi sie to zrobic, ale to chyba przypadek ;-(

To akurat jest normalne, tym bardziej, jesli nikt Ci nie pomagal przy
pierwszym zakladaniu. Ja swoja pierwsza probe w domu (poprzedzona nauka na
wlasnym oku w zakladzie optycznym) zakonczylam fiaskiem po kilkudziesieciu
minutach :) Lzawiac i denerwujac sie co nie miara.
Zazwyczaj soczewki, po ulokowaniu na opuszku palca ukladaja sie w "lodeczke" -
jesli brzegi soczewki lekko zawijaja sie do srodka, to sa na wlasciwej
stronie i wystarczy taka przylozyc do oka i sama "sie chwyci". Jesli brzegi
leciutenko odchylaja sie na zewnatrz, trzeba rzecz jasna przewrocic soczewke
na druga strone. Czesc soczewek maja oznaczenia - cyfry badz litery, dzieki
ktorym patrzac na soczewke z mostu rozpoznaje sie, czy taka "delikwentka"
jest na wlasciwej stronie :)
Poćwicz, a po tygodniu bedziesz fachowcem :)

Pozdrawiam,
Aga.

3. Data: 2003-07-08 07:49:36

Temat: Odp: szkła kontaktowe
Od: "Smerf" <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Agnieszka Peplińska <z...@N...gazeta.pl> w wiadomości do
grup dyskusyjnych
> Pozdrawiam,
> Aga.

Dzieki Aga :-)

Smerf

4. Data: 2003-07-08 12:48:28

Od: "Ann" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Smerf" <f...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Rozumiem ze plyn w pojemniku na szkła zmienia się codziennie (szkła
> miesięczne)?

Tak.

> Czy nie muszę uzywać jakichś kropli do oczu, które powodują nawilzania,
> itp.?

Przy uczuciu piasku w oczach lekarz zaleca Cusicrom czy jakos tak, ale
oczywiscie musisz pojsc do lekarza. Czasem gorna powieka pod spodem zaczyna
czerwieniec. Robi sie to od konserwantow zawartych w plynie do soczewek.
Jesli sie zaniedba i zbagatelizuje to moze dojsc do powaznych chorob oczu.
Musisz byc pod stala kontrola lekarza.

> Mam problemy z zakładaniem, soczewka nie łapie się na oku, nie przykleja
sie
> na niego, wprawdzie udalo mi sie to zrobic, ale to chyba przypadek ;-(

Mam nadzieje, ze soczewki dobral Ci lekarz a nie kupiles ich sam? Kiedy
jedna soczewka mi sie rozerwala a nie mialam nastepnego kompletu to kupilam
jedna w Auchan, w optycznym oczywiscie. Ale mi "latala" na oku. Sa jakies
rozmiary soczewek i lekarz po pomiarach dobiera wlasciwe, ze w ogole ich nie
czujesz.
Jak zakladasz to kladz raczej na suchy palec, bo jak jest mokry, to ciezko
odchodzi.

Pozdrawiam
Ann

5. Data: 2003-07-08 13:27:06

Od: "Agata Chabierska" <a...@i...com> szukaj wiadomości tego autora

Ja jak mam suche oczy to wkraplam sól fizjologiczną ( do kupienia w aptece)
i od razu jest lepiej. Noszę buteleczkę przy sobie i jak mi coś wpadnie do
oka to też zakraplam.
Pozdrawiam
Agata

6. Data: 2003-07-08 15:41:01

Od: "Tusia" <f...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ann" <e...@p...onet.pl> napisał

> [...]
zaczyna
> czerwieniec. Robi sie to od konserwantow zawartych w plynie do soczewek...

A co Cusicrom ma wspolnego z nawilzaniem oka?! Przeciez to lek, w dodatku na
recepte.

7. Data: 2003-07-08 18:46:22

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Jesli sie zaniedba i zbagatelizuje to moze dojsc do powaznych chorob oczu.

TOTALNA BZDURA !!!!
Cusicrom jest lekiem przeciwalergicznym !!!!!
I nie uzywa sie go na soczewki kontaktowe.
Nie wiem skad masz takie wiadomosci, ale nie radz ludzim zle, bo im zrobisz
krzywde.

> [...]
> rozmiary soczewek i lekarz po pomiarach dobiera wlasciwe, ze w ogole ich

No wlasnie - zgodnie z zaleceniem lekarza, a nie sama w Auchan.

> Jak zakladasz to kladz raczej na suchy palec, bo jak jest mokry, to ciezko
> odchodzi.
>
> Pozdrawiam
> Ann

Soczewka powinna byc zwilzona, co lepiej sie lapie na oko.

casus

8. Data: 2003-07-08 18:47:42

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
aptece)
> i od razu jest lepiej. Noszę buteleczkę przy sobie i jak mi coś wpadnie do

Sol fizjologiczna zwilzy ale nie wytworzy dobrego filmu lzowego.
Do dostania bez recepty sa sztuczne lzy: Taers Naturale II ( wazna jest to
II ) , ktore mozna kropic na soczewki kontaktowe - i to uzywajcie stale przy
noszeniu soczewek.

casus

9. Data: 2003-07-09 05:49:19

Od: "Ann" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "casus" <c...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> I nie uzywa sie go na soczewki kontaktowe.
> Nie wiem skad masz takie wiadomosci, ale nie radz ludzim zle, bo im

Przepisal mi te krople lekarz. Nie uzywam go na soczewki, ale przed
zalozeniem i wieczorem po zdjeciu. Nie powiedzialam ze to krople na alergie,
ale ze stosuje sie w przypadku podraznienia oczu, miedzy innymi
konserwantami z plynow do soczewek. Nie wiem czy Ty nosisz soczewki i nie
wiem jak dlugo. Ja juz kilka lat. Za kazdym razem, czyli okolo co pol roku,
lekarz wywija mi gorna powieke, zeby sprawdzic czy nie ma zmian, co objawia
sie zaczerwinieniem. Cos zauwazyl i dlatego przepisal.

Pozdrawiam
Ann

10. Data: 2003-07-09 16:33:28

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
objawia
> sie zaczerwinieniem. Cos zauwazyl i dlatego przepisal.

Ok:-)
ale z Twojego kontekstu nie wynikalo to, co teraz napisalas. Teraz mozna
powiedziec, ze zalecenia w stosunku do Twoich oczu sa prawidlowe.
Owszem, zdarza mi sie tez nosic soczewki, ale czesciej jednak zagladam
pacjentow pod powieki:-))))))))

pozdr.
casus

Terapia wzroku pana Artura Smutko
czy trzeba farmakologicznie obnizac cholesterol?
Okulary
Zespół Arnolda Chiariego
Skutki uboczne picia wody mineralnej...