szkła progresywne

1. Data: 2003-09-04 01:12:46

Temat: szkła progresywne
Od: "Paweł" <p...@w...pl@niechcespamu> szukaj wiadomości tego autora

Korzystając z tego, że na forum udzielają się kompetentnie przedstawiciele
okulistyki, chciałbym prosic o ich opinię ( i o ewentualne tzw. dobre rady)
nt. celowości sprawienia sobie szkieł progresywnych. Mój wzrok:
OL: -4dp,cylinder 1, OP:-5,5, cylinderteż 1 ( osi nie pamiętam). Do bliży
uzywam szkieł o 2 DP słabszych.
Słyszałem na ich temat różne opinie, np o trudnościach w przyzwyczajeniu
się, problemach z prowadzeniem samochodu, z drugiej jednak strony to częste
zmienianie okularów też jest denerwujące.
pozdr
przy odpowiedzi bezpośrednio do mnie, usuń z moejego adresu e-mailowego
zwrot;"@niechcespamu"
Pozdr

2. Data: 2003-09-04 21:19:03

Temat: Re: szkła progresywne
Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Paweł" <p...@w...pl@niechcespamu> napisał w wiadomości

> [...]
częste
> zmienianie okularów też jest denerwujące.

Szkla progresywne sa wygoda, poniewaz przez nie widzi sie dobrze na kazda
odleglosc. Poniewaz moc szkla rosnie stopniowo od gory do dolu nalezy sie
nauczyc w nich chodzic - tak jak napisalem juz dzisiaj w innym poscie -
nalezy bardzo pomalu i stopniowo sie przyzwyczajac - przy progresywnych
nawet po 15 minut dziennie, zwiekszajac dawke z dnia na dzien. Daj sobie 1-2
miesiace na przystosowanie sie. Za kierownice usiadz w nich dopiero wtedy,
kiedy juz bedziesz umiec swobodnie chodzic w okularach - chodzi o dobre
wyczucie odleglosci, co przy jezdzie jest wazne.
Warunek jest jeden - nie mozesz sie zniechecac poczatkowymi trudnosciami, z
dnia na dzien bedzie coraz lepiej. Byle bez stresu i zrezygnowania.

pozdr.

casus
spec. ch. oczu.

oczka/tears krople , okres waznosci/ soczewki
Głowa!!!!!!!!!!!!!!!!! Help me
kłucie lewa strona podbrzusza
pytanie do fachowcow ginekologow
Rozmowa kwalifikacyjna w niemieckim szpitalu