szpinak

1. Data: 2006-01-02 13:40:29

Temat: szpinak
Od: Piotr Zawadzki <p...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Tak mnie coś naszło dzisiaj na szpinak. Przede wszystkim dlatego, że
zamierzam kilka poświątecznych dekagramów zrzucić, a poza tym dawno nie
szpinaku jadłem. Stąd moje pytanie/prośba o podanie jakiegoś fajnego
przepisu na "obiad szpinakowy". (Rzecz jasna "szpinak z czosnkiem,
śmietaną i jajkiem na twardo pokrojonym w kostkę" już znam - chodzi mi o
coś innego, nie tak banalnego.)

PWZ

2. Data: 2006-01-02 17:30:32

Temat: Re: szpinak
Od: Katarzyna 'Bastet' Świderska <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotr Zawadzki napisał(a):
> [...]
> przepisu na "obiad szpinakowy". (Rzecz jasna "szpinak z czosnkiem,
> śmietaną i jajkiem na twardo pokrojonym w kostkę" już znam - chodzi mi o

Naleśniki ze szpinakiem. Ciasto tak jak na zwykłe naleśniki.
A farsz:
- szpinak
- cebulka
- czosnek
- pieczarki (ale bez nich też jest bardzo dobre)

Podsmażasz cebulkę, dodajesz szpinak (opakowanie mrożonego), do tego
rozgnieciony czosnek (w opcji z pieczarkami: przed szpinakiem podsmaża
się je z cebula).
Doprawiasz obficie sola i pieprzem.
Zawijasz szpinak w naleśniki, polewasz sosem pieczarkowym i zjadasz.
Smacznego!

--
pa!
Bastet_Milo "See you in space

3. Data: 2006-01-04 11:59:15

Temat: Szpinak - lasagne
Od: "rallyfreak" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Jako zem nowy to przedstawie sie tym co przedwczoraj wymyslilem
przechadzajac sie pomiedzy warzywami..

Szpinak mrożony
Brokuły mrożone
Fasolka szparagowa (puszka)
Żolty ser (gouda ale nastepnym razem sprobuje cos innego)
Pieczarki
Sos grzybowo-smietanowy Knorr
Smietana
Czosnek
Makaron do lasagne

Zlocimy cebulke, podsmazamy pieczarki, odrobine podgotowujemy brokuly. Sos
po skosztowaniu poprawiony przyprawami, czosnkiem i smietana 18%. Szpinak
zwyczajnie na maselku, sol, pieprz, czosnek. Laczymy wszystko i dodajemy
fasolke z puszki.

Spod naczynia delikatnie maslem.. makaron (zawsze minutke podgotowuje)..
farsz..sos.. przyprawy.. tarty ser.. makaron.. itd.

45-60 minut na ok. 200 st.

Najlepiej smakuje nastepnego dnia po odstaniu w piekarniku.

Goscie zajadali ile wlezie..

Pozdrawiam
Kuba

4. Data: 2006-01-04 12:32:07

Temat: Re: Szpinak - lasagne
Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net> szukaj wiadomości tego autora

** rallyfreak, 2006-01-04 12:59:

> Jako zem nowy to przedstawie sie tym co przedwczoraj wymyslilem
> przechadzajac sie pomiedzy warzywami..

> Szpinak mrożony
> Brokuły mrożone

Da się kupić świeże w sumie. :)

> Fasolka szparagowa (puszka)

Nie pasuje mi do miksu, tak samo szpinak *i* brokuły, dałbym sam szpinak.

> Żolty ser (gouda ale nastepnym razem sprobuje cos innego)

Spróbuj pół na pół: Mozarelli - nie musi być jakoś bardzo jakościowo
wykwintna, taki polski odpowiednik (nie z wody tylko w "kiełbasie")
wystarcza; jakiś niebieski/pleśniowy np. Rokpol czy Lazur

> Pieczarki
> Sos grzybowo-smietanowy Knorr
> Smietana

Nie pasuje mi to w ogóle do szpinaku. :) Ale to tylko moje zdanie.

> Czosnek

Do wszystkiego. :)

> [...]

> 45-60 minut na ok. 200 st.

> Najlepiej smakuje nastepnego dnia po odstaniu w piekarniku.

Z wierzchu przydałoby się jeszcze beszamelem (w Twoim przypadku wiekszą
ilością tego sosu) przykryć aby nie wysychało.

--
+ ' .-. .
. http://kosmosik.net/ * ) )

5. Data: 2006-01-04 12:49:53

Od: "rallyfreak" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Konrad Kosmowski" <k...@k...net> napisał w wiadomości
> ** rallyfreak, 2006-01-04 12:59:

> Da się kupić świeże w sumie. :)

Zakupy robilem w poniedzialek i nawet w markecie pustki na polkach byly.

> Nie pasuje mi do miksu, tak samo szpinak *i* brokuły, dałbym sam szpinak.

Sam nie bylem pewien ale naprawde polecam. Wyszlo calkiem ciekawie..

> Spróbuj pół na pół: Mozarelli - nie musi być jakoś bardzo jakościowo
> wykwintna, taki polski odpowiednik (nie z wody tylko w "kiełbasie")
> wystarcza; jakiś niebieski/pleśniowy np. Rokpol czy Lazur

Dobry pomysl na kolejna ewolucje..

> Nie pasuje mi to w ogóle do szpinaku. :) Ale to tylko moje zdanie.

I tu tez jestem zadowolony z polaczenia. Zaden smak nie dominowal i
wszystkie bylo czuc.

> Do wszystkiego. :)

> Z wierzchu przydałoby się jeszcze beszamelem (w Twoim przypadku wiekszą
> ilością tego sosu) przykryć aby nie wysychało.

I tak bylo.. plus zielone przyprawy dla ozdoby.

Polecam sprobowac. Nawet osoba nie przepadajaca za szpinakiem zajadala, a
bylo 500g.

Pozdrawiam

Kuba

6. Data: 2006-01-04 14:21:57

Od: Katarzyna 'Bastet' Świderska <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Konrad Kosmowski napisał(a):

> Nie pasuje mi to w ogóle do szpinaku. :) Ale to tylko moje zdanie.

E tam. Naleśniki ze szpinakiem maja w przepisie pieczarki, a polane
sosem pieczarkowy (pieczarki to tez grzyby, nie:)) ja po prostu PYYYSZNE.

7. Data: 2006-01-04 23:16:09

Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Le mercredi 4 janvier 2006 ŕ 13:49:53, dans <dpgg9l$82f$1@news.onet.pl> vous écriviez
:

> Sam nie bylem pewien ale naprawde polecam. Wyszlo calkiem ciekawie..

Potwierdzam. Moze mniej znane polaczenie warzywne, ale doskonale.

... czosnkowi do szpinaku mowimy stanowcze *niet'*.
Howgh.

Ewcia

--
Niesz

8. Data: 2006-01-05 07:20:17

Od: Piotr Zawadzki <p...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

siostra Ani napisał:

> .... czosnkowi do szpinaku mowimy stanowcze *niet'*.
> Howgh.

Jak to "niet"? Ja tam dałem czosnek nawet do szpinaku "po gruzińsku"
(vide: http://serwisy.net/dusiolek/szpinak/przepisy/_po_gru
zinsku.html).
Uff.

PWZ

9. Data: 2006-01-17 14:13:25

Od: "xxx xxx" <g...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

W jednej z restauracji (bizztro) w budynku millennium plaza (DC) podaja taka
saltke:

Szpinak (surowy)
+ duże kawałki pomaranczy (jedna czastka pokrojona na 3)
+ male kawalki sera plesniowego;
wszystko wymieszame z sosem (smietana+zmiksowane wisnie+cukier)- mala ilosc

Proporcje dobralbym na oko.

Taki przepis podala kelnerka. Mowila, ze to pomysl ich kucharza.

Bardzo, bardzo smaczne.

pozdrawiam

Robert

10. Data: 2006-01-18 18:56:30

Od: "bebekot" <b...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mnie tez naszło ostatnio na szpinak i właśnie jutro bede robić Ravioli z
nadzieniem szpinakowo-twarogowym. Przepis pochodzi z Kolekcji Dobrej Kuchni

27 dag maki
3 jajka
6 łyżek oleju
50 dag mrożonego szpinaku
1 mała cebula
1 łyżka margaryny
15 dag twarogu
sól, pieprz
szczypta gałki muszkatołowej
1 białko
2-3 pomidory

Z mąki , jajek, 2 łyżek oleju i szczypty soli przygotowac ciasto. Odstawić na 30
min. Szpinak rozmrozić. Cebule pokroić w kostkę i zeszklić na margarynie. Dodać
szpinak i dusić ok. 2 min.Następnie dodać pokruszony twarożek, doprawić solą,
pieprzem i gałką. Ciasto cienko rozwałkować i przekroić. Na jednym płacie ciasta
układac co 4 cm porcje farszu. Ciasto między nadzieniem posmarować rozmąconym
białkiem. Przykryć drugim płatem ciasta i lekko docisnąć. Szklanką lub foremką
powycinać pierożki i gotować we wrzącej wodzie ok. 5 min. Pomidory sparzyć,
obrać ze skórki, pokroić w kostkę, poddusić na reszcie oleju i doprawić do
smaku. Pierożki podawać z pomidorami, udekorowane listkami bazylii.
Eavioli można polać stopionym masłem i posypac parmezanem

czy chcesz zarabiac w internecie?
sztućce
chorizo
Jak uratować przesolony bigos ?