szukam marynaty do mięs....

1. Data: 2004-02-11 22:55:48

Temat: szukam marynaty do mięs....
Od: "Buźka" <k...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

....ale takiej, w której brak saletry.

Będę wdzięczna za fajny przepis.

Buźka

1. Data: 2004-02-12 00:19:20

Temat: Re: szukam marynaty do mięs....
Od: "Wojti" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Co chcesz marynować? Mięso na obiad czy szynkę do wędzenia?
A może coś w zalewie octowej?
Pozdrawiam
Kucharz Amator
Wojti

1. Data: 2004-02-12 07:24:28

Od: Krzysztof Wróblewski <k...@a...wbc.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

zrób bez saletry - ja robie tak - do garka wlewam ciepla
wode wrzucam dobrze wyszorowane jajko i sypie sol, mieszam i
jak jajo wyplynie to znaczy ze roztwor jest gotowy (jajo
wyjmuje), wkladam mieso, 1 mala cebule 2 liscie laurowe i 3
ziela angielskie, mieso marynuje 2-3 dni, w drugim dniu
nastrzykuje je tym roztworem - a pozniej to juz jak kto lubi
albo wedzic albo piec - saletra daje ladny czerwony kolor
(jedna z jej "zalet") - pieke w temp. 180 st tyle godzin ile
bylo kilogramow miesa - wysmienite na goraco i zimno

1. Data: 2004-02-12 08:48:00

Od: "Buzka" <k...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Krzysztof Wróblewski" <k...@a...wbc.lublin.pl> napisal w
wiadomosci news:402B2A2C.4B8A1854@avalon.wbc.lublin.pl...
> [...]
> (jedna z jej "zalet") - pieke w temp. 180 st tyle godzin ile
> bylo kilogramow miesa - wysmienite na goraco i zimno

I o to mi wlasnie chodzilo. Dziekuje bardzo.

Buzka

1. Data: 2004-02-12 12:56:57

Od: "Rafal Wylocinski" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.

> [...]
> ziela angielskie, mieso marynuje 2-3 dni, w drugim dniu
> nastrzykuje je tym roztworem - a pozniej to juz jak kto lubi

Jak nastrzykujesz? Wedzilem w poniedzialek szynke i wyszla troche malo
slona. Ile soli (ew. peksoli) na 1 kg miesa? Masz moze patent zeby nie byla
sucha? Wedzilem ok 3,5 h w cieplym dymie (na olsze i debie), potem
obgotowalem ja ok. 15-20 min. Moze zrobilem cos nie tak - to bylo moje
pierwsze wedzenie (w ten weekend powtórka - tym razem losos i schab). Moze
jakies podpowiedzi co do przygotowania lososia?

Zycie jest jak gulasz. Nigdy nie wiesz na co trafisz.
Pozdrawiam
.Rafal

1. Data: 2004-02-12 12:58:18

Od: Krzysztof Wróblewski <k...@a...wbc.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jak nastrzykujesz?

gruba igla i strzykawka 20 ml - tak zeby jak najwiecej weszlo w srodek miesa

1. Data: 2004-02-12 17:41:53

Od: "Jerzy Nowak" <w...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Rafal Wylocinski <w...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
> slona. Ile soli (ew. peksoli) na 1 kg miesa? Masz moze patent zeby nie byla
> sucha? Wedzilem ok 3,5 h w cieplym dymie (na olsze i debie), [...]

Użyłeś dębiny do wedzenia?
Dobrze, ze nie klepki dębowej z rozbiórki.
;-)
pozdr. Jerzy

1. Data: 2004-02-13 07:13:21

Od: "Rafał Wylociński" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.

> Dobrze, ze nie klepki dębowej z rozbiórki.

A na dębinie nie możan wędzić?

Pozdrawiam
.Rafał

1. Data: 2004-02-13 10:14:17

Od: Krzysztof Wróblewski <k...@a...wbc.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

moj ojciec wedzi na debinie i jablonce lub czeresni

żołądek indyczy
placep po węgiersku
gdzie sie podzial przysmak swietokrzyski? :)
Chlebek -focaccia P
Re:Ciasto na pizzę-do lodówki-kiedy?-DZIĘKUJ Ę!