szukam odpowiedzi...

1. Data: 2000-05-05 08:33:43

Temat: szukam odpowiedzi...
Od: "Monika Orłowska" <m...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich i prosze o informacje:
1. jak się pozbyc mnostwa slimakow z mojego ogrodka (jak ide po trawie to
słysze chrupanie skorupek, tak jest ich duzo), moze jakis preparat by
pomogl?
2. czy was oprocz komarow, atakuja takie male muszki, moze ktos wie co to za
muszki i co je odstrasza, zauwazylam ze lubia cieplo i napadaja po poludniu
a wieczorem jak robi sie chlodniej to znikaja. Najbardziej to mnie wkurza ze
jestem cala pogryziona i zaden preparat nie dziala - slady zostaja dlugo i
okrutnie swedza
3. kupilam drzewko - niby klon ale taki miniaturowy, o drobnych, bordowych
listkach, czy ktos wie w jakiej ziemi cos takiego sie sadzi i czy mozna go
przycinac i kiedy ?
4. szukam nazwy i producenta lub sklepu (woj. mazowieckie) urzadzenia do
przycinania bokow trawy. Przyuwazylam w Irlandii ze tam boki trawnika nie
dochodza do kraweznikow tylko sa specjalnie przycinane tym urzadzeniem w
taką jakby pionowa scianke. Wyglada to zachwycajaco.

Pozdrawiam w majowym nastroju - Monika

2. Data: 2000-05-05 10:10:06

Temat: Re: szukam odpowiedzi...
Od: Janusz Czapski <j...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Monika Orłowska" napisał(a):

> [...]
> 1. jak się pozbyc mnostwa slimakow z mojego ogrodka (jak ide po trawie to
> słysze chrupanie skorupek, tak jest ich duzo), moze jakis preparat by

Jezeli to piękne winniczki to pozbierać i sprzedać na najbliższym skupie. Albo
przyrzšdzić potrawę i zwalczyć metodš zjedzenia ich. :-))))))

> [...]
> jestem cala pogryziona i zaden preparat nie dziala - slady zostaja dlugo i

To sš muszki bolimuszki czyli tzw. meszki. Na to draństwo nie ma żadnej metody.
Wcisnš się wszędzie. Najlepiej uciekać. Silne pokšsania mogš okazać się groźne
dla zdrowia. Znane sš przypadki padnięcia krów i koni pogryzionych przez ten
gang. Komar przy inwazji meszek to przesympatyczny owad, wręcz przyjaciel
człowieka. Najwięcej ich rzeczywiście po południu i przed wieczorem znikajš.
Będzie tak jeszcze ze dwa tygodnie. :-(((((((((

Współczuję
Pozdrawiam
Janusz

3. Data: 2000-05-05 10:46:11

Od: "Monika Orłowska" <m...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Janusz Czapski napisał(a) w wiadomości: <3...@l...pl>...
>Jezeli to piękne winniczki to pozbierać i sprzedać na najbliższym skupie.
Albo
>przyrządzić potrawę i zwalczyć metodą zjedzenia ich. :-))))))

nie jem slimakow!!! blee!!! A zbierac nie bede bo i tak za rok ich bym nie
wyzbierala i nie mam tak wogole gdzie ich wynosic...

>To są muszki bolimuszki czyli tzw. meszki.
>Będzie tak jeszcze ze dwa tygodnie. :-(((((((((

Nie bardzo rozumiem, za dwa tygodnie przepadną na zawsze?
Dzieki za wspolczucie
Monika

4. Data: 2000-05-05 11:08:37

Od: Maciej Szmit <M...@m...iw.lodz.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Monika Orłowska" wrote:

> Janusz Czapski napisał(a) w wiadomości: <3...@l...pl>...
> Albo
>
> nie jem slimakow!!! blee!!!

Dlaczego blee? Slimaki sa smaczne. Choc ja wole je na przystawke (a maselkiem
czosnkowym... Mniam!!) niz na danie zasadnicze. Jak ktos jest jaroszem moze
zaprosic jeza (nie: Jerza!) ewentulanie inne szpaki. Poza tym stawia sie ponoc
talerz z piwem i slimaki same przychodza...

> [...]
> wyzbierala i nie mam tak wogole gdzie ich wynosic...

> Nie bardzo rozumiem, za dwa tygodnie przepadnš na zawsze?

Obawiam sie, ze niekoniecznie przepadna. Z czasow mlodzienczych pamietam
meszki na obozach harcerskich (w okolicach Jeleniej Gory) w lipcu i w
sierpniu. Jezeli zima byla ciepla i paskudztwo sie rozmnozylo to wieczorami
oboz wygladal jak zgrupowanie sil Syna Pustyni, pulkownika Muamara Al
Kadafiego - wszyscy w kurtkach, czapkach z twarzami poowijanymi w reczniki, w
okularach etc. Ale meszki dzialaly tylko wieczorami przez jakies 2 godziny,
pozniej rosa je stracala... a moze szly spac.

--
Maciej Szmit M.Sc.
http://www.iw.lodz.pl/MSzmit

5. Data: 2000-05-05 13:53:43

Od: d...@n...gov.pl (Dorota Nowicka) szukaj wiadomości tego autora

Na slimaki dobre sa ropuchy. ale chyba musialabys miec co najmniej
kope...
Dorota

6. Data: 2000-05-05 13:53:58

Od: d...@n...gov.pl (Dorota Nowicka) szukaj wiadomości tego autora

slimaki maja duzo pasozytow...
Dorota

7. Data: 2000-05-05 15:58:10

Temat: Re: szukam odpowiedzi... - jest odpowiedz
Od: "PaulCat" <p...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Dorota Nowicka <d...@n...gov.pl> w wiadomooci do grup
dyskusyjnych napisał:3...@n...gov.pl...
> Na slimaki dobre sa ropuchy. ale chyba musialabys miec co najmniej
> kope...
> Dorota

No i zaczyna ukladac sie rozwiazanie ..... trzeba nawiazac kontakt z Edyta
Szajnog, ktora dla odmiany nie wie co zrobic ze swoimi ropuchami :))))
Umowic sie, wyzbierac ropuchy i z zaskoczenia zdesantowac je na baze
slimakow Moniki ;))))
Co Wy na to? Dobry pomysl?
--
---=<< PaulCat >>=---
p...@p...com.pl

8. Data: 2000-05-06 09:31:02

Od: "Agata J." <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

>Nie bardzo rozumiem, za dwa tygodnie przepadną na zawsze?

Pewnie do przyszłego roku. A tymczasem smaruj się olejkiem waniliowym (takim
do ciast). Nie cierpią tego.
pozdrawiam
Agata J.

9. Data: 2000-05-06 17:39:47

Temat: Odp: szukam odpowiedzi...
Od: "Eva" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Monika Orłowska <m...@p...com.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:HHvQ4.24294$O...@n...tpnet.pl...
> [...]
ze
> jestem cala pogryziona i zaden preparat nie dziala - slady zostaja dlugo i
------
Na slady po "pogryzieniu" wyprobuj krem "Comarol", ok.5zl
Jest skuteczny.Sprawdzilam.
Pozdrawiam
Ewa

10. Data: 2000-05-08 07:42:18

Od: "Monika Orłowska" <m...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

[...]

- ochyda, postanowiłam je jednak wyzbierać i wynieść na pola

Monika

Ankieta - prosze o pomoc.
oczko wodne
oczko wodne