szydelkiem

1. Data: 2003-04-22 09:23:34

Temat: szydelkiem
Od: "M.Nowak" <e...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Bardzo przepraszam niektore Kolezanki, ale nie mowi sie, ani tym bardziej
pisze, ze robimy cos na szydelku, ale szydelkiem.
:-)
Magda N.

PS. Moze czytaja nas mlodzie ludzie i potem beda tez tak pisac...

1. Data: 2003-04-22 09:41:24

Temat: Re: szydelkiem
Od: "Iweczka \(-tka\)" <i...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> :-)
> Magda N.
>
> PS. Moze czytaja nas mlodzie ludzie i potem beda tez tak pisac...

Popieram :)

Iw.

1. Data: 2003-04-22 11:18:05

Od: m...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> :-)
> Magda N.
>
> PS. Moze czytaja nas mlodzie ludzie i potem beda tez tak pisac...

A czemuz to ???

Kot (mlody)

1. Data: 2003-04-22 14:35:56

Od: "Mirella" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Od urodzenia czyli od przeszło 40 lat mówi się u mnie na szydełku albo
heklówką.
Podejrzewam że nie zmienię przyzwyczajeń.
Mirella Poznań
ps.
Na szydełku robię od mniej więcej ukończenia 3 roku życia.

1. Data: 2003-04-22 15:59:45

Od: J...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Mirella Poznań
> ps.
> Na szydełku robię od mniej więcej ukończenia 3 roku życia.

Może po prostu szydełkujmy... W rzeczywistości "na drutach" robimy tylko
wtedy, gdy używamy pięciu. Zazwyczaj robimy drutem na drucie. Prawdę
powiedziawszy, przysłowiową młodzież zgorszą raczej częste u nas błędy
ortograficzne, ale to przecież wynik pośpiechu... A właściwie dlaczego mówi
się w Poznańskiem "heklówką", ale "na szydełku"? Ciekawe, choć to chyba
temat na inną grupę.
Pozdrawiam robótkowo
Jandulka

1. Data: 2003-04-22 16:29:38

Od: "Wiesia" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A właściwie dlaczego mówi
> się w Poznańskiem "heklówką", ale "na szydełku"? Ciekawe, choć to chyba
> temat na inną grupę.
> Pozdrawiam robótkowo, Jandulka

Pochodzę z Kujaw Zachodnich, dokładnie 100 km od Poznania. Heklowania
nauczyła mnie Babcia, razem robiłyśmy serwetki heklówką czyli szydełkiem.
No, razem szydełkowałyśmy...

Pozdrowienia!
- Wiesia

1. Data: 2003-04-22 17:02:36

Od: "pudelewicz" <p...@w...dialog.net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik wrote:
> Od urodzenia czyli od przeszło 40 lat mówi się u mnie na szydełku albo

Słowo heklowanie pochodzi od niemieckiego slowa Hackeln, pisane z dwoma
kropeczkami nad a, co czyta sie plus minus jak e, a znaczy po prostu
szydelkowanie.
Slowa w tym rodzaju tkwia w Poznaniu i poznanskiem od czasow zaboru
pruskiego, ktory trwal ponad 100 lat.
Pozdrawiam Was wszystkie wiosennie
Wa czyli Wanda P. ( Wroclaw)

1. Data: 2003-04-22 17:37:07

Od: "Monika Biermann" <m...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

.A właściwie dlaczego mówi
> się w Poznańskiem "heklówką", ale "na szydełku"? Ciekawe, choć to chyba
> temat na inną grupę.

Jak juz poprzedniczka wyjasnila, z niemieckiego. Podobnie jest z robieniem
na drutach - sztrykuje sie - od niemieckiego Stricken :-)
W Poznanskiem jest dosc duzo zapozyczen z niemieckiego.

MonikaB

1. Data: 2003-04-23 13:50:36

Temat: podsumowanie
Od: "M.Nowak" <e...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Drogie Kolezanki!

Nie chcialam nikogo urazic...Przeciez kto chce, moze pozostac przy swoich
bledach... Ale mam cicha nadzieje, ze choc jedna osoba zwroci uwage na
poprawne nazywanie swojej pasji. :-)
A czy nie dziwne jest, ze z niemieckimi nalecialosciami nie ma sie problemu,
ale nie chce sie uzywac pieknej i poprawnej polszczyzny?

Jeszcze raz najmocniej przepraszam, ze osmielilam sie poruszyc temat!

Magda N.
milosniczka robotek i polszczyzny :-)))
Uzytkownik "Monika Biermann" <m...@g...de> napisal w wiadomosci

1. Data: 2003-04-23 19:24:42

Temat: Re: podsumowanie
Od: a...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ale nie chce sie uzywac pieknej i poprawnej polszczyzny?
>
> Jeszcze raz najmocniej przepraszam, ze osmielilam sie poruszyc temat!

Poprawan polszczyzna, niemieckie nalecialosci... jak juz wytykamy bledy
jezykowe to co z angloizmami, i nasze, "sory", "sorki" i "pliz". :-)
pozdr z Poznanskiego
annaweronika

Problemy z www.7ya.ru
potrzebuje obrazow z chrystusem