szydełko-skręca mi się serweta ?!

1. Data: 2003-08-12 05:56:46

Temat: szydełko-skręca mi się serweta ?!
Od: "karina" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Zaczęłam robić na szydełku serwetę - okrągłą. Po kilku rzędach zauważyłam, wzór
mi się skręca w prawą stronę. Pierwszy raz robię serwetę ogrągłą i nie wiem czy
to się da potem odprostować? Czy może powinnam robić kółka przewracając
robótkę, wtedy wyszedłby jeden rząd w jedną stronę a drugi w drugą. Ale chyba
tak się nie robi, nie?

O rany, chyba wrócę do serwet kwadratowych i prostokątnych. Tam mi się nic nie
skręca :)))

karina

1. Data: 2003-08-12 08:56:33

Temat: Re: szydełko-skręca mi się serweta ?!
Od: "Pusia" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
wzór
> mi się skręca w prawą stronę. Pierwszy raz robię serwetę ogrągłą i nie

Wyglada na to ,ze zostalo dodane za duzo oczek w jakims miejscu lub kilku
miejscach.Sprawdz jeszcze raz schemat czy sie nie pomyliłas i ewentualnie
spruj i sama skoryguj wzor ujmujac co niepotrzebne :))

Pusia(zielonego jak palma w Maroku Białegostoku)

1. Data: 2003-08-12 10:07:32

Od: "" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wyglada na to ,ze zostalo dodane za duzo oczek w jakims miejscu lub kilku
> miejscach.Sprawdz jeszcze raz schemat czy sie nie pomyliłas i ewentualnie
> spruj i sama skoryguj wzor ujmujac co niepotrzebne :))

Dzięki, ale sama serweta mi nie faluje np. z nadmiaru oczek. Wzór jest taki, że
od środka idzie w lini prostej wzór, a mi wychodzi, że on nie idzie w linii
prostej ale lekko w prawo (w tę samą stronę w którą się szydełkuje). I boję
się, że nie wyuprostuję tego potem:((( Ale zobaczę.
karina

1. Data: 2003-08-13 07:00:19

Od: "kroowka" <k...@o...pl_NOSPAM> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
boję
> się, że nie wyuprostuję tego potem:((( Ale zobaczę.

Cześć
to może spróbuj robić pierwsze oczko każdego rzędu na zmianę: raz tak jak
robisz, a drugi raz wbijaj je o jedno oczko wcześniej. Może to dziwnie
brzmi, ale jak sie robi oczka łańcuszka zastępujące pierwsze oczko, to
później następne mozna wbić w następne oczko lub w to samo z którego sie
zaczął łańcuszek. Jak będziesz wbijać w to samo, to powinno się trochę
skręcać w lewo, więc moze wyrówna się Twój wzór. Jak skręca Ci nadal za
bardzo w prawo, to może w każdym rzędzie wobijaj pierwsze oczko w to samo, z
którego zaczęty był łańcuszek (to właściwie może być lepsze rozwiązanie, bo
ważne też żeby Ci wzór nie falował raz w jedną, raz w drugą). Musisz chyba
popróbować jak wyjdzie dobrze.

Jak namieszałam za bardzo, to daj znać, spróbuję napisać jaśniej :)))
, ,
()'.".'() Olcia - kroowka
((o o)) Olsztyn
(..) ^ (..) www.kroowka.prv.pl
('")__('") jeśli chcesz do mnie napisać, wyrzuć NOSPAM z adresu

frywolitki - poszukuj
Piękne myszki i nie tylko
Zapraszam
tłumaczenie z hiszpańskiego