taras - jak to zrobić ?

1. Data: 2006-09-18 13:12:29

Temat: taras - jak to zrobić ?
Od: "Grzałka" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Właśnie jestem w trakcie remontu tarasu na typowej "kostce" z lat 75-80 i
stanąłem z dylematem co do technologii zrobienia wylewki betonowej (tzw.
"szychty").
Taras ma ok 21 m2 w obmiarze 7mX3m

Jeden fachmann mówi że lepiej zrobić monolit zbrojony siatką ( wariant
rzekomo z powodu siatki droższy o 500zł), a drugi z kolei mówi że lepiej
będzie i taniej zrobić z dylatacją..

Dodam, że na razie z powodów budżetu nie przewiduję na tarasie płytek tylko
tak jak jest - beton.

Przy okazji jeszcze jedno pytanie; czy jesli nie będzie płytek zabezpieczyć
jakos ten beton żeby był bardziej odporny ne warunki atmosferyczne czy jesli
jest dobry gatunkowo nie trzeba już nic robić?
Jak ewentualnie zabezpieczać dylatacje? czy wypełnia się jakąś plastyczną
masą?

Dzięki z góry za pomoc

Pozdrawiam
D.

2. Data: 2006-09-18 21:27:02

Temat: Re: taras - jak to zrobić ?
Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Grzałka <d...@o...pl> wrote:

> [...]
> lat
> 75-80 i stanąłem z dylematem co do technologii zrobienia

Szlichty raczej, szychtę to w piwnicy mógłbyś odwalać jedynie a i
to pod warunkiem, że głęboka by ta piwnica była ;-)

> [...]
> rzekomo z powodu siatki droższy o 500zł), a drugi z kolei mówi
> że
> lepiej będzie i taniej zrobić z dylatacją..

A obecny beton mocno popękany?
Osobiście skłaniałbym się raczej ku drugiej wersji, monolit,
nawet zbrojony siatką może sobie prędzej czy później popękać.

> [...]
> warunki
> atmosferyczne czy jesli jest dobry gatunkowo nie trzeba już nic

Beton wodoszczelny zrobić, dodając do niego w trakcie mieszania
jakis preparat uszczelniający (np. "Hydrobeton", zwracając uwagę
na to, że on przyspiesza wiązanie betonu). Od biedy można też
stary sposób z malowaniem betonu farbą "olejną" zastosować.

> Jak ewentualnie zabezpieczać dylatacje? czy wypełnia się jakąś
> plastyczną masą?

Tak, jest tego teraz spory wybór, pytaj w składach budowlanych o
coś do wypełniania dylatacji. A i nie "ewentualnie", tylko raczej
koniecznie, inaczej woda będzie podpływać i w zimę rozsadzać
wylewkę.

J.

3. Data: 2006-09-19 09:22:42

Od: "Grzałka" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik >
> Szlichty raczej, szychtę to w piwnicy mógłbyś odwalać jedynie a i to pod
> warunkiem, że głęboka by ta piwnica była ;-)

oczywiście masz rację - mój błąd

> A obecny beton mocno popękany?

Był monolit i popękał w różnych miejscach więc chyba
rzeczywiście lepiej z dylatacją

> Osobiście skłaniałbym się raczej ku drugiej wersji, monolit, nawet
> zbrojony siatką może sobie prędzej czy później popękać.

Utwierdziłeś mnie w decyzji- taką właśnie podjąłem. Tym bardziej, że tak
też zasugerowano w infolinii muratora - wiec równiez potwierdzone

> [...]
> przyspiesza wiązanie betonu). Od biedy można też stary sposób z malowaniem

A co z ewentualną folią w płynie lub ewentualnie Uni-gruntem - też takie
sugestie miałem???

> Tak, jest tego teraz spory wybór, pytaj w składach budowlanych o coś do
> wypełniania dylatacji. A i nie "ewentualnie", tylko raczej koniecznie,
> inaczej woda będzie podpływać i w zimę rozsadzać

Dzięki za zwrócenie uwagi - to ważne aby praca nie poszła na marne.
czy potrafisz zasugerować jakis konkretny produkt lub ewentualnie firmę?
Jaką konsystencję ma taka masa?
Czy to można zrobić samemu czy musi fachowiec?

Dzięki jeszcze raz
Dark

4. Data: 2006-09-20 09:30:07

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Grzałka <d...@o...pl> wrote:

> A co z ewentualną folią w płynie lub ewentualnie
> Uni-gruntem - też
> takie sugestie miałem???

Unigrunt tu moim zdaniem nic nie da. Folia w płynie już prędzej,
ale osobiście raczej bym się nie bawił w nowinki, tylko
klasycznie: zwykła papa klejona na jakieś bitumiczne smarowidło
do dachów, szczeliny wczesniej zasmarowane choćby tym samym
smarowidłem i dopiero na to wylewka. Wyjdzie taniej od folii w
płynie (ona dość droga jest, a na cały taras trochę by jej
wyszło) i chyba solidniej.

> [...]
> ewentualnie
> firmę? Jaką konsystencję ma taka masa?
> Czy to można zrobić samemu czy musi fachowiec?

Można samemu, masy są różne, ale nie polecę nic konkretnego, bo
nie siedzę w tym na bieżąco, idź do składu budowlanego i popytaj
co polecają do wypełnienia dylatacji w betonowym tarasie,
poczytaj etykiety, wybierzesz coś.

J.

5. Data: 2006-09-22 07:31:58

Od: "Grzałka" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

zwykła papa klejona na jakieś bitumiczne smarowidło
> do dachów, szczeliny wczesniej zasmarowane choćby tym samym smarowidłem i
> dopiero na to wylewka.

Tak właśnie jest- 2 warstwy papy - podkład i wierzchnia i na to wylewka
betonowa;
pytanie jednak ponawiam czy coś ewentualnie zrobić z wylewką np. Unigrunt
jak mi sygerowano czy jakieś żywice (chyba drogie)

> nie siedzę w tym na bieżąco, idź do składu budowlanego i popytaj co
> polecają do wypełnienia dylatacji w betonowym tarasie,

Powiem ci paradoksalnie ze NIC nie mają ani w Castoramie, ani w Leroy
Merlin ani w Praktikerze !!! Jak zapytałem dlaczego odpowiedzieli że w
miesiącu średnio pyta o to może z jedna osoba. O czym to może świadczyć? Że
zmieniła sie technologia wykonania czy źle robi się tarasy (bez dylatacji)?
Tylko znalazłem coś w rodzinie silikonów - ale nie jest to preparat
dedykowany ściśle li tylko do wypełniania dylatacji - służy też jako klej !
I co ty na to?

6. Data: 2006-09-22 11:04:34

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Grzałka <d...@o...pl> wrote:

> pytanie jednak ponawiam czy coś ewentualnie zrobić z wylewką
> np.
> Unigrunt jak mi sygerowano czy jakieś żywice (chyba drogie)

Unigrunt moim zdaniem tu jest bezcelowy, a żywice - szkoda
pieniędzy, jesli to ma iść pod wylewkę.

> [...]
> Leroy Merlin ani w Praktikerze !!! Jak zapytałem dlaczego
> odpowiedzieli że w miesiącu średnio pyta o to może z jedna

Poszukaj normalnych składów budowlanych (nie hipermarketów), tam
takie rzeczy powinni mieć. Abizole,dysperbity i tym podobne, tego
jest naprawdę duży wybór, czemu tego po hipermarketach nie ma -
nie wiem, ale w składach będzie na mur.

Tu więcej na ich temat:

http://emabud.pl/strony/mr/izobitum.htm

J.

7. Data: 2006-09-23 06:07:00

Od: "Zbyszek Zarzycki" <z...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Grzałka" <d...@o...pl> napisał w wiadomości

> Powiem ci paradoksalnie ze NIC nie mają ani w Castoramie, ani w Leroy
> Merlin ani w Praktikerze !!! Jak zapytałem dlaczego odpowiedzieli że w
> miesiącu średnio pyta o to może z jedna osoba. O czym to może świadczyć?

Że amatorzy i drobni pseudofachowcy nie robią tarasów.
W wywmienionych nie znadziesz też prętów zbrojeniowych, cementu w dużych
ilościach i wielu innych potrzebnych na budowie.

--
ZZ@private

8. Data: 2006-09-25 06:58:07

Od: "Grzałka" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

jesli to ma iść pod wylewkę.

Nie, nie - nie zrozumieliśmy się. Pod wylewką mam 2 warstwy papy.

Mnie chodzi o coś do zabezpieczenia wylewki betonowej - bo na razie płytek
nie będzie (przynajmniej parę sezonów)

9. Data: 2006-09-25 16:25:39

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Grzałka <d...@o...pl> wrote:

> Mnie chodzi o coś do zabezpieczenia wylewki betonowej - bo na
> razie
> płytek nie będzie (przynajmniej parę sezonów)

OK, to tak jak wcześniej pisałem, przede wszystkim dodałbym
uszczelniacza do betonu w czasie jego mieszania (np.
"Hydrobeton"). Unigrunt w tym momencie można dać, on wiele więcej
tu nie da, ale jest na tyle tani, że co da to da, nie zaszkodzi w
kazdym razie, na pewno będzie miał mniejsze skłonności do
pylenia, jedyny minus to fakt, że powierzchnia betonu zrobi się
po nim taka dość brzydka wizualnie. Folia w płynie to wg mnie
zbytek, poza tym nie wiem, jak ona zniesie wystawienie na warunki
zewnętrzne, chodzenie po niej itp., jeśli pod tą wylewką jest
papa i chodzi o zabezpieczenie jej samej, to porządny, szczelny
beton i dylatacje wypełnione masa uszczelniajacą powinny
wystarczyć.

J.

Droga prywatna - pomocy !!!
naprawa terakoty na balkonie