temperatura ogrzewania podłogowego

1. Data: 2001-06-21 11:26:47

Temat: temperatura ogrzewania podłogowego
Od: "Darkac" <d...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.
W wyremontowanym mieszkaniu zainstalowałem w łazience
elektryczną matę grzejną. Za namową sprzedawcy zakupiłem do tego
sterownik Euroster 2020. Czujnik temperatury jest zamontowany w
podłodze. Wszystko działa niby dobrze ale maksymalna temperatura
jaką można zadać w sterowniku jest 27 st. C. Przy tej
temperaturze można powiedzieć że podłoga nie ziębi, ale w żaden
sposób nie można powiedzieć że grzeje. Przydałoby się po wyjściu
z wanny uczucie ciepła pod stopami, a i rozlana woda wysychałaby
szybko. Podejrzewam że gdyby ten sterownik mierzył temperaturę
powietrza w pomieszczeniu to 27 st. C. byłoby wystarczająco
ciepło.
Czy może być tak, że ten sterownik nie nadaje się do
stabilizacji ogrzewanej podłogi i sprzedawca wprowadził mnie w
błąd?
Czy są podobne sterowniki w których limit jest wyższy niż 27 st.
C.?

Darek

1. Data: 2001-06-22 21:47:20

Temat: Re: temperatura ogrzewania podłogowego
Od: Grzegorz Redlarski <g...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Thu, 21 Jun 2001 13:26:47 +0200 "Darkac" <d...@e...com.pl>
napisal:

>Czy są podobne sterowniki w których limit jest wyższy niż 27 st.
>C.?

Sterownik, to jedno, ale czy masz wystarczającą moc by uzyskać wyższą
temperaturę?

Gęstość strumienia cieplnego z powierzchni podłogi:

qp = 8.92 * (Tf - Tp)^1.1 [W/m2]
Tf - średnia temp. podłogi
Tp - temp. w pomieszczeniu

Przykładowo:
(Tf - Tp) [K] qp [W/m2]
3 30
7 75
9 100
15 175

27 oC dla podłogi w łazience, to faktycznie mało... Przykładowo, dla
100 W/m^2 i 24 oC w łazience, podłoga mogłaby mieć 33 oC.
W poradniku na temat podłogówki, piszą, że w łazienkach przyjmuje się
temperaturę podłogi do 35 oC. Maksimum 27 oC jest dla pomieszczeń
gdzie pracuje się na stojąco.

Jakie regulatory są w sprzedaży, tego nie wiem, ale IMHO z pewnością
powinny być produkowane na więcej niż 27 oC.

gr

1. Data: 2001-06-28 11:40:39

Od: "Darkac" <d...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Grzegorz Redlarski" <g...@k...net.pl> napisał w
wiadomości news:ht96jtcoi0s0eqib
r...@n...tpi.pl...
> Sterownik, to jedno, ale czy masz wystarczającą moc by uzyskać
wyższą
> temperaturę?
Z tym nie ma problemu. Jest 100W/m2 i te 27 stopni osiągane jest
od 22 stopni w ciągu godziny. Tylko że sterownik nie pozwala mu
na więcej, bo z takim ograniczeniem ma program.
Ciekawy jestem, dlaczego? Przerost dbałości o klienta, żeby się
nie przegrzał?

Darek

Jak odświeżyć skórę na meblach?
pytanie o feng-shui
żeberka
Jak podlaczyc konektory ze sterownikiem temp
PRACA - montaż sufitów napinanych