test ciazowy- pytanie

1. Data: 2005-09-27 10:00:01

Temat: test ciazowy- pytanie
Od: "piotr.kantorczyk" <t...@5...pl> szukaj wiadomości tego autora

witam

mam takie pytanko , prosze o odpowiedz bo niewiele z tego rozumiem
w interencie znalazlem taka oto informacje:
"Należy pamiętać, że dostępne w aptekach testy ciążowe charakteryzują się
bardzo wysoką czułością i specyficznością - pozwalają na wykrycie HCG w
moczu jeszcze przed terminem spodziewanej miesiączki. Stwierdzono, że 50-70%
wczesnych ciąż obumiera w pierwszych dniach po zapłodnieniu. Dlatego też
należy przyjąć, że diagnostycznie pewne są wyniki testu ciążowego uzyskane w
5-7 dniu od pierwszej miesiączki po zapłodnieniu, gdy istnieje znaczne
prawdopodobieństwo, że ciąża się utrzyma."
ktos mi moze wyjasnic o co tu chodzi?
5-7 dni od pierwszej miesiaczki po zaplodnieniu?? myslalem, ze po
zaplodnieniu kobieta nie ma juz miesiaczki.
pytam poniewaz mojej dziewczynie spoznia sie okres juz o 8 dni. Zrobilismy
test ciazowy, ktory niczego nie wykazal. Na tescie bylo napisane ze jest on
bardzo czuly i mozna stosowac juz 9 dni od dnia, w ktorym mogloby dojsc do
zaplodnienia. W naszym przypadku mogloby to byc 11 dni (a prawdopodobnie
wiecj, 15 dni). Wiec test chyba moze byc wiarygodny? Dodam , ze moja
dziewczyna zawsze miala nieregularne miesiaczki, choc ostatnimi czasy
zaczely sie pojawiac jednak dosc regularnie. (gora 2,3 dni poznienia).
Dlatego teraz postanowilismy zrobic test, 8 dni to juz troche dlugo (co
prawda jeszcze kilka lat temu okres potrafil spoznic jej sie nawet miesiac,
ale ostatnio jak pisalem wszystko sie troche unormowalo).
Poza tym na tescie bylo napisane jeszcze jedno zdanie ktorego nie rozumiem,
ze test moze byc stosowany nawet 2-3 dni przed planowana miesiaczka.
Przeciez nikt nie robi testu przed miesiaczka, zazwyczaj robi sie go gdy
miesiaczka sie opoznia?
Przyznaje, ze nie mam duzej wiedzy w tym temacie,
dziekuje za rozjasnienie tego problemu

2. Data: 2005-09-27 10:53:38

Temat: Re: test ciazowy- pytanie
Od: dogma <d...@N...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

piotr.kantorczyk napisał(a):
> [...]
> miesiaczka sie opoznia?
> Przyznaje, ze nie mam duzej wiedzy w tym temacie,

Ja nie bardzo Ci pomoge, ale zdarza się, że kobiety będące w ciąży nadal
miesiączkują co prawda mniej obficie i najcześciej nie więcej niż 1-3
razy...

3. Data: 2005-09-27 11:17:48

Od: "Mała Mi" <p...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "piotr.kantorczyk" napisał ...

> [...]
> 5-7 dniu od pierwszej miesiączki po zapłodnieniu, gdy istnieje znaczne
> prawdopodobieństwo, że ciąża się utrzyma."

Powinno być "5-7 dni od terminu pierwszej spodziewanej miesiączki".
I raczej "w miarę pewne" niż "diagnostycznie pewne". ;-)

> myslalem, ze po
> zaplodnieniu kobieta nie ma juz miesiaczki.

Dobrze myślałeś.
Chociaż niekiedy u ciężarnej pojawia się krwawienie
bardzo przypominające miesiączkę.

> [...]
> wiecj, 15 dni). Wiec test chyba moze byc wiarygodny? Dodam , ze moja
> dziewczyna zawsze miala nieregularne miesiaczki

Skoro ma nieregularne miesiączki , to nie można tak naprawdę
powiedzieć, ile dni spóźnia się krwawienie.
Ważniejsze jest, ile dni minęło od "ryzykownego" stosunku.
W miarę wiarygodny wynik można uzyskać po około 2 tygodniach.
Trzeba jednak pamiętać, że testy kupowane w aptece nigdy
nie mają 100 % wiarygodności.

> Poza tym na tescie bylo napisane jeszcze jedno zdanie ktorego nie
> rozumiem,
> ze test moze byc stosowany nawet 2-3 dni przed planowana miesiaczka.
> Przeciez nikt nie robi testu przed miesiaczka

Oj, robi, robi ...
I to w dwóch przypadkach - kiedy bardzo chce być w ciąży,
no i kiedy baaaardzo nie chce.
Zwróć uwagę, że między dniem prawdopodobego zapłodnienia
(a dokładniej rzecz biorąc - stosunku), a spodziewaną miesiączką
upływają dwa tygodnie (albo nawet ciut więcej).
To zdecydowanie za długo jak na wytrzymałość nerwową wielu ludzi. ;-)

Pozdraiam !
Mała Mi

4. Data: 2005-09-27 11:37:36

Od: Habeck Colibretto <h...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 27.09.2005, o godzinie 13.17.48, na pl.sci.medycyna, Mała Mi
napisał(a):

> Powinno być "5-7 dni od terminu pierwszej spodziewanej miesiączki".
> I raczej "w miarę pewne" niż "diagnostycznie pewne". ;-)

Jednak raczej "diagnostycznie pewne". Wykrywają w organizmie kobiety hormon
HCG, który jest produkowany przez rozwijający się zarodek - a więc de facto
kiedy ta jest w ciąży.

<ciach>
> [...]
> W miarę wiarygodny wynik można uzyskać po około 2 tygodniach.
> Trzeba jednak pamiętać, że testy kupowane w aptece nigdy

A kupowane gdzie mają 100% wiarygodność? ;)
Tak naprawdę jak test wyjdzie pozytywnie to można szykować wyprawkę (bo HCG
występuje w organizmie). Jak nie wyjdzie pozytywnie to jeszcze nie znaczy,
że ciąży nie ma. Może być zbyt małe stężenie hormonu. O to chodzi z tą
wiarygodnością.

> Oj, robi, robi ...

Oj tak, tak. :)

> [...]
> upływają dwa tygodnie (albo nawet ciut więcej).
> To zdecydowanie za długo jak na wytrzymałość nerwową wielu ludzi. ;-)

Oj tak, tak... :)

*Habeck*
- Schutzbach

5. Data: 2005-09-27 11:44:28

Od: "Mała Mi" <p...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Habeck Colibretto" napisał ...

> Jednak raczej "diagnostycznie pewne".

Tak naprawdę to żadne badanie moczu czy krwi
nie jest "diagnostycznie pewne".
Każde należy jedynie orientacyjnie.

> A kupowane gdzie mają 100% wiarygodność? ;)

100 % nie mają żadne.
Jednak testy "z krwi" wykonywane w laboratorium
mają ją zdecydowanie większą niż apteczne.

> Tak naprawdę jak test wyjdzie pozytywnie to można szykować wyprawkę (bo
> HCG
> występuje w organizmie).

I tu się mylisz.
Testy "fałszywie dodatnie" też się zdarzają.
Chociaż zdecydowanie rzadziej niż "fałszywie ujemne".
Są zazwyczaj wynikiem zaburzeń hormonalnych organizmu.

Pozdraiam !
Mała Mi

Dermatolog? - Śląsk lub Warszawa
Przeziębienie na ustach - czym skutecznie leczyć ?
przebijanie błon bębenkowych
Hemorectal, Hemorol
jaka wilgotnosc powietrza najzdrowsza?