testując trzecioklasistów - OBUT 2014

31. Data: 2014-02-01 14:41:05

Temat: Re: testując trzecioklasistów - OBUT 2014
Od: Qrczak <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jak chcesz.

Nie lubię.

32. Data: 2014-02-01 14:41:28

Od: Qrczak <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2014-02-01 13:29, obywatel Sara uprzejmie donosi:

> Tak apropos, to też grzeję nieraz mleko mikrofalowką, kiedyś zobaczyła
> to teściowa i zrobiła mi pogadankę, mówiąc w skrócie, czy dziecko chcę
> otruć. Oczywiście w sposób kulturalny ą-ę, ale jednak. Czy spotkałyście
> się z takim przekonaniem? czy może być uzasadnione?

Też nie za bardzo wiem, co takiego trującego jest w mikrofalce, co potem
do mleka przełazi.

33. Data: 2014-02-01 14:59:20

Od: Qrczak <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A ja wino piję, czasem nawet przy dziecku, a jemu nie daję.

A ja...
No i możemy się tak licytować, aż doprowadzimy tę "rozmowę" do absurdu.
Tylko że chyba nie o to idzie.
Wracając więc do tematu - zgadzam się z Agnieszką co do tego, iż
argument Twój: "jako 9-latka chyba nie spędzałaś" jest nietrafiony, ale
z zupełnie innego powodu. Dla mojego dziecka moje dzieciństwo jest tylko
opowieścią (z mchu i paproci), mogę nabajerować, ile wlezie (ja w Twoim
wieku to same piątki miałam w dzienniczku). Szczeniak to może sobie
posłuchać, może wziąć do serca, może olać. Jego wola. Natomiast IMO
wzorzec rodzica w jego obecnym kształcie jest bardziej przekonywujący.
Więc, jak już chcesz mnie pedagogicznie "dobić", to raczej odwołaj się
do wariantu: "No ale jaki przykład dajesz 9-latkowi?"

Na zakończenie jeszcze tylko napiszę: Młody by może i do kolegi poszedł,
może by po podwórku polatał, ale... u kolegi jest jedna podstawowa
zabawka - komputer, a podwórko puste, bo wszyscy koledzy siedzą w domu -
przy komputerach.
Jak widać... nie ma idealnych recept.

34. Data: 2014-02-01 15:41:58

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-02-01 14:59, Qrczak pisze:
> [...]
> w Twoim wieku to same piątki miałam w dzienniczku). Szczeniak to może
> sobie posłuchać, może wziąć do serca, może olać. Jego wola.

No widzisz, bo Agnieszka niepotrzebnie podpowiedziała Ci rzekomy sens
mojej wypowiedzi.

A mnie bynajmniej nie chodziło o to, żebyś _dzieciakowi_ mówiła, że Ty
to w wieku lat dziewięciu przed komputerem nie siedziałaś. TY to wiesz,
że co przejdzie u rodzica (nawet jeśli nie jest to do końca dobre) u
dziecka może wywołać poważniejsze konsekwencje. A co z tym zrobisz, to
już Twoja sprawa. Ja odniosłam się tylko do tej rzekomej hipokryzji,
która to niby jest, a jej być nie powinno.

> [...]
> poszedł, może by po podwórku polatał, ale... u kolegi jest jedna
> podstawowa zabawka - komputer, a podwórko puste, bo wszyscy koledzy

No niestety, to prawda. U nas jest podobnie. Dlatego wolę, jak do nas
przychodzą. Zresztą u nas to nie jest jakiś duży kłopot, bo moja młoda
ma inne zainteresowania niż komputer. Oczywiście pograć czasem lubi, ale
szybko ją to nudzi. Na kompie to woli pogrzebać w internecie po
instrukcje do filofanów, czesania fryzur, czy na jutubie pioseneczek
słuchać. ;)

Ewa

35. Data: 2014-02-01 22:24:25

Od: Habeck Colibretto <h...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 01.02.2014, o godzinie 14.41.28, na pl.soc.dzieci.starsze, Qrczak
napisał(a):

> Też nie za bardzo wiem, co takiego trującego jest w mikrofalce, co potem
> do mleka przełazi.

Trujące są rozedrgane molekuły wody. No i magnetron, który je wprawia w
ruch - brzmi jak nazwa jakiegoś strasznego transformera. Nie dziwota, że
trujące jedzenie i picie z mikrofali wychodzi.

*Habeck*
- Schutzbach

36. Data: 2014-02-01 22:27:13

Temat: Re: testuj?c trzecioklasist?w - OBUT 2014
Od: Habeck Colibretto <h...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 01.02.2014, o godzinie 12.16.52, na pl.soc.dzieci.starsze, Agnieszka
napisał(a):

> Oczywiście, że trafna.

Nietrafna. Pomarańcze nie uzależniają i nie robią spustoszenia w psychice
dziecka.

> Jak Qra miała 9 lat, cytrusy były prawie tak samo
> dostępne jak komputery.

Dodaj do tego banany, telefony i pornografię. A przecież tym ostatnim z
dzieckiem się nie dzielisz.

> Toteż nie wiesz, ile czasu by spędzała przed
> komputerem w takiej sytuacji, w jakiej jest jej syn. Dlatego argument "ja w
> twoim wieku" jest o kant potłuc.

To w ogóle nie jest argument dla dziecka. Dlatego nie jest hipokryzją
siedzenie przed komputerem i nie dopuszczanie do niego dziecka. Co innego
gdyby dorosły grał i grał i grał. Ale to chyba nie jest przypadek qry.

> Argumentu o szkodliwości, niestosowności
> czy czymkolwiek racjonalnie uzasadniającym ograniczenia nie użyłaś. Nie moja
> wina.

To jest dobry argument w dyskusji, ale nie dla dziecka.

*Habeck*
- Schutzbach

37. Data: 2014-02-02 09:27:22

Od: Qrczak <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2014-02-01 22:24, obywatel Habeck Colibretto uprzejmie donosi:

Znaczy niby już wiem.
Ale jakiegoś problemu z tym nie mam.

38. Data: 2014-02-02 09:32:54

Od: Qrczak <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2014-02-01 22:27, obywatel Habeck Colibretto uprzejmie donosi:

> Nietrafna. Pomarańcze nie uzależniają i nie robią spustoszenia w psychice
> dziecka.

Za to uczulają i źle oporządzone powodują sraczkę.
Ale wiem, o co biega.

> Dodaj do tego banany, telefony i pornografię. A przecież tym ostatnim z
> dzieckiem się nie dzielisz.

Hm... ostatni przykład ciekawy bardzo.

> To w ogóle nie jest argument dla dziecka. Dlatego nie jest hipokryzją
> siedzenie przed komputerem i nie dopuszczanie do niego dziecka. Co innego
> gdyby dorosły grał i grał i grał. Ale to chyba nie jest przypadek qry.

Są wcale niezgorsze pasje związane z kompem niźli gry.

> To jest dobry argument w dyskusji, ale nie dla dziecka.

Akurat argument o szkodliwości jest i dla dziecka.

39. Data: 2014-02-02 11:39:56

Od: Habeck Colibretto <h...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 02.02.2014, o godzinie 09.32.54, na pl.soc.dzieci.starsze, Qrczak
napisał(a):

> Za to uczulają i źle oporządzone powodują sraczkę.

Taka ich immanentna cecha.

> Ale wiem, o co biega.

O bezsensowną dyskusję!

> Hm... ostatni przykład ciekawy bardzo.

Szczególnie dzisiaj. Kurcze... ja do Agnieszki! :P

> Są wcale niezgorsze pasje związane z kompem niźli gry.

Pornografia?!

> Akurat argument o szkodliwości jest i dla dziecka.

Ale jakoś do dziecka w wieku naszych facetów nie trafia.

*Habeck*
- Schutzbach

40. Data: 2014-02-02 11:42:01

Od: Habeck Colibretto <h...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 31.01.2014, o godzinie 22.56.18, na pl.soc.dzieci.starsze, Qrczak
napisał(a):

> Tak czy owak Mlody ma przerąbane.
> No chyba że wyklepie to na klawiaturze.
> Albo pani narysuje.

Mój przynajmniej pisze czytelnie (w miarę... kiedyś robił to pięknie,
dzisiaj mniej, ale nadal czytelnie).

*Habeck*
- Schutzbach

Tylko odbić się od dna...
www.vampisoft.com - serwis dla dzieci
opiekun medyczny
Cynamonowe wyzwanie
Dzieci maja przerabane, ich rodzice nie dbaja o przyszlosc