trawa odporna na przesuszenie

21. Data: 2006-07-16 12:33:38

Temat: Re: trawa odporna na przesuszenie
Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:2741.000000dd.44b95cbf@newsgate.onet.pl Zbigniew
Mazur <f...@t...pl> napisał(a):

> Z traw nadających się na trawnik przychodzi mi na myśl kostrzewa
> owcza (Festuca ovina). Rośnie często na szczerym piasku, ma nieco
> srebrzyste zabarwienie.

Hejka. Trudno dzisiaj mówić o gatunku ponieważ wyhodowano wiele odmian
kostrzewy owczej, które są znacznie zróżnicowane - w tym również pod
względem zabarwienia. Oczywiście kostrzewa owcza ma dużą przydatność na
lekkie i suche gleby mineralne. :-)

> Dzisiaj naczytałem się o wybitnej suchoznośności kostrzewy trzcinowej
> (Festuca arundinacea). Ma system korzeniowy do 2 m. Występuje na
> podmokłych łakach ale ma być wybitnie odporna na suszę.
> Czy ktoś miał jakieś doswiadczenia z tym gatunkiem?

Znałem kostrzewę trzcinową jako trawę wysoką o przeciętnych własnościach
paszowych, która za to doskonale wykorzystuje wysokie dawki azotu. Cóż
hodowla czyni postępy i pewnie dlatego z pewnym zdziwieniem zauważyłem
zapewne jakieś jej nowe odmiany w składzie mieszanek trawnikowych.
A może kostrzewa piaskowa - Festuca vaginata? :-)
Pozdrawiam plenerowo Ja...cki