trociny na ściółkę

1. Data: 2011-03-20 20:25:36

Temat: trociny na ściółkę
Od: cyklista <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam"

Po cięciu drzewa zostało mi kilka worków trocin (głównie brzozowych i
trochę dębowych). Mam pytanie: czy można ich użyć do ściółkowania
drzewek owocowych, czy lepiej je ( tzn. trociny) spalić? Pytam, bo
gdzieś kiedyś mi się obiło o uszy, że trociny zakwaszają glebę.

Pozdrawiam

Przemek

2. Data: 2011-03-26 18:09:49

Temat: Re: trociny na ściółkę
Od: cyklista <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 20.03.2011 21:25, cyklista pisze:
> [...]
> drzewek owocowych, czy lepiej je ( tzn. trociny) spalić? Pytam, bo
> gdzieś kiedyś mi się obiło o uszy, że trociny zakwaszają glebę.

Nikt nie czuje się kompetentny w tym temacie?

3. Data: 2011-03-26 18:27:00

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 26 Mar 2011 19:09:49 +0100, cyklista napisał(a):

> Nikt nie czuje się kompetentny w tym temacie?

Dębowe trociny i liście zakwaszają.
Jeśli masz glebę wapienną, możesz dać te trociny, ale nie na kwaśnej.

4. Data: 2011-03-26 18:41:55

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"cyklista" <c...@i...pl> wrote in message

> Nikt nie czuje się kompetentny w tym temacie?

Możesz ściólkować mieszając z wapnem nawozowym (nie za wiele wapna)...

5. Data: 2011-03-26 20:05:21

Od: "skryba ogrodowy" <s...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "cyklista" <c...@i...pl> napisał w wiadomości

> Nikt nie czuje się kompetentny w tym temacie?

Ta grupa już na ten temat wypowiadała się wielokrotnie
ale dlaczego nie powtórzyć tematu? Zanim jednak - to rekomenduję
kilka postów z tego wątku:
http://niusy.onet.pl/niusy.html?t=watek&group=pl.rec
.ogrody&tid=6906815&aid=30695564

Pozdrawiam archiwalnie
skryba

6. Data: 2011-03-26 22:31:50

Od: cyklista <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 26.03.2011 21:05, skryba ogrodowy pisze:
> U?ytkownik "cyklista"<c...@i...pl> napisa? w wiadomo?ci

> Ta grupa ju? na ten temat wypowiada?a sie wielokrotnie
> ale dlaczego nie powtórzyae tematu? Zanim jednak - to rekomenduje
> kilka postów z tego w?tku:
> http://niusy.onet.pl/niusy.html?t=watek&group=pl.rec
.ogrody&tid=6906815&aid=30695564

> Pozdrawiam archiwalnie
> skryba

Dzięki za odpowiedzi.

Pozdrawiam

Przemek

7. Data: 2011-03-28 09:48:52

Od: d...@d...dp.pl szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 26 Mar 2011, skryba ogrodowy wrote:

> [...]
>
> Ta grupa już na ten temat wypowiadała się wielokrotnie
> ale dlaczego nie powtórzyć tematu? Zanim jednak - to rekomenduję

I tym się ta grupa rózni od ciemiężonych przez przygłupich moderatorów for
internetowych. Nikomu nie przeszkadza, ża coś już było.

D.P.

8. Data: 2011-03-28 11:35:24

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 28 Mar 2011 11:48:52 +0200, d...@d...dp.pl napisał(a):

.ogrody&tid=6906815&aid=30695564

> I tym się ta grupa rózni od ciemiężonych przez przygłupich moderatorów for
> internetowych. Nikomu nie przeszkadza, ża coś już było.

Oczywiście, ze nie przeszkadza. Tym bardziej nie, że zawsze w powielanym
temacie pojawia się coś nowego od tego, co "już było".

9. Data: 2011-03-28 15:52:40

Od: "skryba ogrodowy" <s...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

.ogrody&tid=6906815&aid=30695564

> Oczywiście, ze nie przeszkadza. Tym bardziej nie, że zawsze w powielanym
> temacie pojawia się coś nowego od tego, co "już było".

Nie krępuj się dodaj coś nowego do tematu 17 razy już wałkowanego na tej
grupie.
Pozdrawiam śmiało
skryba

Ogrodnik amator