truskawki wiszace

11. Data: 2002-10-14 16:02:03

Temat: Re: truskawki wiszace -za długie
Od: "Elzbieta Luczynska" <E...@a...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam serdecznie.
Nie wiem dlaczego kojarzę ci się z wielkimi roślinami.
Nie mam czegoś takiego jak Top lista.
Ciągle szukam , ukradkiem podgladam ogródki i tworzę swój ogród.

Jak zaczynałam 7 lat temu to były pokrzywy po pas, 80 starych drzew
owocowych do wycięcia, jakieś zagracone komórki, siatki, siateczki, murki,
rozwalający się płot i w mojej głowie ....błękitne ostróżki......i ja.

Z jadalnych to warto mieć: kiwi, borówkę amerykańską, jagodę kamczacką,
aronię, malinę polanę, jeżynę amerykańską i polską Gazdę, pożeczko-agrest,
truskawki owocujące do mrozów, nie wspominając o drzewach owocowych.
To dla ciała.

A dla ducha to wszystko co kwitnie i ma piękne liście -
byliny
-
/ Każdą roślinę trzeba poznać samemu i wtedy albo masz do niej sentyment
albo nie./

Wypróbowane i niezawodne to: maki wschodnie , rumiany, fosty czyli funkie,
liliowce, szałwia lekarska, bukszpan, floksy wiechowate, lawenda, santolina,
jukka, ostróżki/ mam niebieską, bialą, granatową, brudno różową ; poszukuję
pomarańczowej/, gipsówka biała wysoka i różowa płożaca, smagliczka górska,
trzykrotka ogrodowa, trytoma groniasta, gęsiówka kaukaska, rozchodnik
olbrzymi, malwa , jeżówka purpurowa, trojeść, rdest pokrewny, słoneczniczek
, łubin trwały ale koniecznie czerwony, biały i żółty,

zioła:mięta dwukolorowa, melisa, angelica, tymianek aurea, lubczyk,

krzewinki: wrzosy , wrzośce, borówka czerwona, trzmielina zielono-biała i
zielono-żółta

pnącza; powojniki, kokornak, bluszcz, milin, rdest,

i róże, różne krzewy itp

Wiesz ile musiałabym pisać........

Ciągle coś kupuję i węszę co długo i ładnie kwitnie.

I mam jeszce dużo miejsca. Szukam np jałowca plożacego NANA aby zastąpił mi
część trawnika.
Zaczynam kolekcję tulipanów: kolor, kształt, i marzy mi się ......
kolorowa wstęga kwietna na trawniku.

Mam wszystko w wyobrażni...
.
To chyba jakaś obsesja...

Najmilsze memu sercu to rumiany, ostróżki i maki

--
pozdrawiam, Ela

12. Data: 2002-10-14 18:06:23

Temat: Re: truskawki wiszace
Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

"Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> writes:

> A moje wypuszczaja korzenie z pedow :-)

No patrz Pan, zawsze mówiłem, że w tej hAmeryce wszystko na odwrót
jest... :-)

Pozdrawiam,
Grzesiek
--
Jeden facet w Długołęce
Zamurował się we wnęce,

13. Data: 2002-10-14 21:47:22

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> No patrz Pan, zawsze mówiłem, że w tej hAmeryce wszystko na odwrót
> jest... :-)

No zaraz, w Pd. ale nie w Pn.
;-)))
--