udziec jagnięcy

1. Data: 2007-09-28 08:50:59

Temat: udziec jagnięcy
Od: Gosia Plitmik <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Za chwilę będe miała 2,5 kg udziec w domu. Planuję go upiec, ale prawdę
mówiąc pierwszy raz mam doczynienia z jagnięciną. Ma ktoś sprawdzony
przepis?
--

Gosia

2. Data: 2007-09-28 09:01:37

Temat: Re: udziec jagnięcy
Od: Ikselka <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Gosia Plitmik pisze:
> Za chwilę będe miała 2,5 kg udziec w domu. Planuję go upiec, ale prawdę
> mówiąc pierwszy raz mam doczynienia z jagnięciną. Ma ktoś sprawdzony
> przepis?

Marynata:

Ocet balsamiczny (ja używam biorę ciemny) - 1/3 szklanki
Oliwa lub olej - 3/4 szklanki
Rozmaryn - ok. 2 czubate łyżeczki
Czosnek posiekany - 2 ząbki duże
Sól gruba - 1 łyżka
Pieprz zielony dość grubo zmielony - 1 łyżeczka
Składniki wrzucić do słoika twist, zakręcić, "szejkować" do połączenia.

Udziec naciąć wzdłuż kości w miejscu najcieńszej warstwy mięsa, do samej
kości, częściowo odsłaniając kość, mięso ponakłuwać szpikulcem
równomiernie i dość gęsto.
Włożyć do mocnego worka foliowego, wlać marynatę, wydusić powietrze,
szczelnie i mocno zawiązać worek.
Masując mocno, rowprowadzić marynatę na całym mięsie, tak aby wciekła
też dobrze w rozcięcie.
Schować do lodówki na 24 godziny, w międzyczasie kilka razy obracać i
masować.
Wyjąć, wraz z marynatą dać do rękawa foliowego lub gęsiarki - upiec,
podlewając od czasu do czasu wytworzonym sosem, w razie potrzeby
uzupełniając go rosołem lub rosołem z kostki.

--
XL wiosenna
Chwilami jestem tu:

3. Data: 2007-09-28 09:51:31

Od: Gosia Plitmik <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka pisze:

> Wyjąć, wraz z marynatą dać do rękawa foliowego lub gęsiarki - upiec,
> podlewając od czasu do czasu wytworzonym sosem, w razie potrzeby
> uzupełniając go rosołem lub rosołem z kostki.

O, super, dziękuję
--

Gosia

4. Data: 2007-09-28 10:07:41

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Gosia Plitmik" <p...@o...pl> wrote in message
> Za chwilę będe miała 2,5 kg udziec w domu. Planuję go upiec, ale prawdę
> mówiąc pierwszy raz mam doczynienia z jagnięciną. Ma ktoś sprawdzony
> [...]

Można wytrybować kości rozcinając wzdłuż, rozłożyć na blacie, natrzeć
mieszanina soli i pieprzu, rozłożyć plasterki czosnku i kawałki papryki
słodkiej, zrolować. Osznurować lub włożyć w siatkę, ponacinać wąskim nożem -
naszpikować plasterkami czosnku. włożyć do rondelka z pokrywką i ustawić w
najniższym miejscu w chłodziarce. Moze poleżeć ze dwa dni, trzeba tylko
obracać od czasu do czasu. Przełożyć do brytfanny, na dno której nalano
oleju i piec, podlewając od czasu do czasu wodą i obracając. Pod koniec
można posypać sos odrobiną mąki i rozprowadzić winem wytrawnym.

5. Data: 2007-09-28 10:21:00

Od: Romer <f...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

A może trochę odważniej???

Marynata:
olej,
sos sojowy 5 łyżek
cynamon - 3 laski
gałka muszkatołowa 1/4 łyżeczki
biały mielony pieprz 1 łyżeczka
gwiazdy anyżu 3 szt..
papryka słodka - 1/2 łyżeczki
rozmaryn - 1/4 łyżeczki
kolendra nasiona - 1/2 łyżeczki

cebula biała 4 szt..
czosnek 1 gł..

Ja preferuję wyjąć całą kość z udźca. Natrzeć marynatą, obłożyć
plastrami cebuli i posiekanym czosnkiem oraz cynamonem i anyżem. Mięso
zwinąć w kulę i zapakować do worka na 12-24 h w między czasie
postępować tak jak ktoś opisał wyżej.

Przed pieczeniem wyjąć cynamon i anyż oraz cześć cebuli.
Koniecznie mięso należy mocno obsmażyć a dopiero potem piec,
podlewając wytworzonym sosem.

Samczego!

6. Data: 2007-09-28 10:28:19

Od: Gosia Plitmik <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Romer pisze:

> [...]
> plastrami cebuli i posiekanym czosnkiem oraz cynamonem i anyżem. Mięso
> zwinąć w kulę i zapakować do worka na 12-24 h w między czasie

Hmm, zobaczę. Nie bardzo wiem, czy nie zmaskruję mięsa;-)

W ogrodzie mam swieży rozmarym, powinien pasować?

--

Gosia

7. Data: 2007-09-28 10:52:33

Od: Romer <f...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> W ogrodzie mam swieży rozmarym, powinien pasować?

Tylko nie za dużo tego świeżego rozmarynu - jest bardzo aromatyczny.

pozdro,

8. Data: 2007-09-28 20:19:41

Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Le vendredi 28 septembre 2007 ŕ 12:21:00, dans
<1...@d...googlegroups.co
m> vous écriviez :

> A może trochę odważniej???

> Ja preferuję wyjąć całą kość z udźca. Natrzeć marynatą, obłożyć
> plastrami cebuli i posiekanym czosnkiem oraz cynamonem i anyżem.

To nie jset przepis na jagniecine tylko na starego cuchnacego barana.
Na pewno go ulepszy. I zabije najmniejsze wspomnienie o jakie mieso
chodzilo :p

--
Niesz
http://www.krolestwa.com

9. Data: 2007-09-28 20:57:24

Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Le vendredi 28 septembre 2007 ŕ 10:50:59, dans <fdif9j$o2m$1@news.onet.pl> vous
écriviez :

> Za chwilę będe miała 2,5 kg udziec w domu. Planuję go upiec, ale prawdę
> mówiąc pierwszy raz mam doczynienia z jagnięciną. Ma ktoś sprawdzony
> przepis?

Owszem.

Obrac widoczny tluszcz. Lekko posolic i popieprzyc, natrzec neutralnym
olejem. Wlozyc do dosc nagrzanego piekarnika i piec X x 15 min (X =
0,5 kg), aby otrzymac lekko krwista pieczen jagnieca.

Ewcia

--
Niesz
http://www.krolestwa.com

10. Data: 2007-09-28 21:15:27

Od: Ikselka <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ewa (siostra Ani) N. pisze:
> [...]
> olejem. Wlozyc do dosc nagrzanego piekarnika i piec X x 15 min (X =
> 0,5 kg), aby otrzymac lekko krwista pieczen jagnieca.

Tak "en nature"??? Jednak dla osoby pierwszy raz próbującej jagnięciny
może to być d.m. mało atrakcyjne smakowo, poza tym mięso jagnięce niby
delikatne i smaczne, ale jednak swój zapaszek ma i marynacie się nie
oprze - na pewno zyskując ;-)

--

SERY
wspomóżcie kremem do tortu