Co z gruszek? ( w stylu kompotu)

1. Data: 2007-09-27 17:30:29

Temat: Co z gruszek? ( w stylu kompotu)
Od: "Anna G." <a...@N...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.
Jako, że w kuchni stoi kilka ładnych kilogramów gruszek myślę o tym, by
zachować większość z nich na zimę.
Na pewno część pójdzie na kompoty, ale chciałabym jeszcze coś innego
(żeby nie było monotonnie).
Stąd też moje pytanie co można jeszcze z gruszek?
Dżemy, marmolady to raczej u nas musiałabym sama jeść.
(Jeśli ktoś ma sprawdzony przepis na galaretkę to poproszę-jedna pewnie
się przyda).
Myślałam o syropie z gruszek, ale nie wiem czy można takowy zrobić w
warunkach domowych.
Ewentualnie sok z gruszek.
Za pomysły i przepisy z góry dziękuję.
pozdrawiam
Ania

2. Data: 2007-09-27 18:05:45

Temat: Re: Co z gruszek? ( w stylu kompotu)
Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Anna G." <a...@N...poczta.onet.pl> wrote in message
> Witam.
> Jako, że w kuchni stoi kilka ładnych kilogramów gruszek myślę o tym, by
> zachować większość z nich na zimę.

Gruszki w occie. Doskonała marynata przekąskowa.
Gruszecznik - odpowiednik jabłecznika czyli cydru.

3. Data: 2007-09-27 18:40:05

Od: "Anna G." <a...@N...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Panslavista napisał(a):

> Gruszki w occie. Doskonała marynata przekąskowa.
> Gruszecznik - odpowiednik jabłecznika czyli cydru.

Napoje hmmm wyskokowe na zimę też już gotowe-dochodzą. Teraz coś czym
mogę dziecko uraczyć.
pozdrawiam
Ania

4. Data: 2007-09-27 18:47:40

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Napoje hmmm wyskokowe na zimę też już gotowe-dochodzą. Teraz coś czym
> mogę dziecko uraczyć.
> pozdrawiam
> Ania

To zalezy jakie dziecko - gruszecznik nie musi być mocny...
Można jeszcze do picia zrobić kwas owocowy.

5. Data: 2007-09-27 19:04:35

Od: Ikselka <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Anna G. pisze:
> [...]
> się przyda).
> Myślałam o syropie z gruszek, ale nie wiem czy można takowy zrobić w

Zrób gruszki w syropie. Są to połówki gruszek w syropie z wody i cukru.
Podaje się w kompotierkach wraz z syropem, na wierzch różyczka z bitej
śmietany, jako elegancki deser po obiedzie. Najlepsze są do tego Klapsa
oraz Bera, byle nie całkiem były dojrzałe, bo sie rozpadną.

--
XL wiosenna
Chwilami jestem tu:

6. Data: 2007-09-27 19:09:14

Od: "Anna G." <a...@N...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka napisał(a):

> Zrób gruszki w syropie. Są to połówki gruszek w syropie z wody i cukru.

Mogę prosić o przepis? Proszę, proszę.
> Podaje się w kompotierkach wraz z syropem, na wierzch różyczka z bitej
> śmietany, jako elegancki deser po obiedzie.

Mniam :)

> Najlepsze są do tego Klapsa
> oraz Bera, byle nie całkiem były dojrzałe, bo sie rozpadną.
No to klaps, bo nie wiem co mam. Ale jutro podpytam właściciela sadu co
mnie tak obdarował :)
pozdrawiam
Ania

7. Data: 2007-09-27 19:14:29

Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> wiem czy można takowy zrobić w warunkach domowych. Ewentualnie sok z
> gruszek. Za pomysły i przepisy z góry dziękuję. pozdrawiam Ania

Chyba nie było jeszcze sugestii aby ususzyć część. Ja lubię suszone. :) Dobre i
zdrowe do podjadana. Poza tym można w przyszłości takie ususzone wykorzystać na
kompot czy coś.

Suszy się chyba normalnie. T.j. na plasterki, do maszynki do suszenia, bądź na
nitce powiesić gdzieś w suchym ciepłym miejscu.

--
+ ' .-. .
, * ) )

8. Data: 2007-09-27 19:29:45

Od: "Anna G." <a...@N...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Konrad Kosmowski napisał(a):

> [...]
> Suszy się chyba normalnie. T.j. na plasterki, do maszynki do suszenia, bądź na
> nitce powiesić gdzieś w suchym ciepłym miejscu.

Ooo, dziękuję. Widzę, że jutro spędzę dzień w kuchni.
Myślisz, że można suszyć w piekarniku?

pozdrawiam
Ania

9. Data: 2007-09-27 19:30:06

Od: Ikselka <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Anna G. pisze:

> [...]
>
> Mniam :)

> No to klaps, bo nie wiem co mam. Ale jutro podpytam właściciela sadu co

Bera Hardy'ego jest najlepsza, Szara Bera, Konferencja, Komisówka .

Hym, ja zawsze robię "na smak"... No spróbuję napisać:

-gruszki obrać, wydrążyć gniazda nasienne, pokroić na połowki lub
większe na ćwiartki, wrzucać do miski z wodą zakwaszoną lekko kwaskiem
cytrynowym
-w tym czasie ugotować syrop, bardzo słodki, na 1 l wody 1 kg cukru,
razem z laską wanilii. Będzie tego w sumie sporo więcej, niż litr. W
razie czego powiększ ilość proporcjonalnie, wanilii nie musisz dawać
więcej.
-syrop ostudzić
-gruszki układać w słojach jak najciaśniej, nie gniotąc ich jednak, lecz
dopasowując kształtem
-zalać syropem tak, aby przykrywał owoce
-pasteryzować 15 minut od zawrzenia, większe słoje 20 minut.

Uwaga: przy nalewaniu syropu można do każdego słoja dać łyżeczkę
jakiegoś aromatycznego alkoholu, np.rumu białego - to najlepiej.

10. Data: 2007-09-27 19:33:00

Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net> szukaj wiadomości tego autora

> Ooo, dziękuję. Widzę, że jutro spędzę dzień w kuchni. Myślisz, że można
> suszyć w piekarniku?

W piekarniku tak. :)

--
+ ' .-. .
, * ) )

Ikselko, chapeau bas!
Karpatka
Dynia - jak ja rozbroic?
wycieczka do grecji i mniamuśne ciasto ek mek
prażenie zwykłej kukurydzy