Dynia - jak ja rozbroic?

1. Data: 2007-09-27 09:49:54

Temat: Dynia - jak ja rozbroic?
Od: "IwonaW" <iwo_nka[spam]@wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
dzieku grupie wiem jak elegancko dobrac sie do mango, teraz przyszla kolej
na dynie.
Kupilam, mala, na zupe. Odkroilam gore, chcialam sie dostac do srodka ale
tak by zostala cala skorupka, z ktorej chcialam zrobic lampion. Niestety
srodek dyni okazal sie tak twardy ze musialam doslwonie ja porabacna
kawalki, z ktorych odcinalam skorke. Zupa wszysla pyszna, polecam, ale
poradzcie jak rozbroic dynie i miec i zupe i lampion?
Moze ta moja byla za mala, za mloda, za stara?

dziekuje
Iwona

2. Data: 2007-09-27 09:57:15

Temat: Re: Dynia - jak ja rozbroic?
Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"IwonaW" <iwo_nka[spam]@wp.pl> wrote in message
> [...]
> poradzcie jak rozbroic dynie i miec i zupe i lampion?
> Moze ta moja byla za mala, za mloda, za stara?

Dokonać aborcji pestek, tobie potrzebna jest tykwa.

3. Data: 2007-09-27 10:17:05

Od: "Barbara K." <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "IwonaW" <iwo_nka[spam]@wp.pl> napisał w wiadomości
> dzieku grupie wiem jak elegancko dobrac sie do mango, teraz przyszla kolej

Chyba gdzieś przeoczyłam ten wątek. Mogłabyś podrzucić temat albo link?
Dzięki wielkie
Barbara i Marysia

4. Data: 2007-09-27 10:18:46

Od: "IwonaW" <iwo_nka[spam]@wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> "IwonaW" <iwo_nka[spam]@wp.pl> wrote in message

> Dokonać aborcji pestek, tobie potrzebna jest tykwa.

No tak, pestki zostaly usuniete, teraz koncza sie suszyc :-)
Ale czy to znaczy ze do ugotowania zupy mam uzyc wylacznie "wlosy" w ktorych
te pestki siedza? Jak w takim razie zrobic placki z dyni? Przeciez w
przepisach stoi jak byk ze dynie trze sie do nich na tarce????
Czyli nie moge miec i zupy/plackow i wydrazonej dyni???
Pozostaje mi siekanka?

Iwona

5. Data: 2007-09-27 10:50:53

Od: "IwonaW" <iwo_nka[spam]@wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Barbara K." <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> napisał w
wiadomości news:fdfvuv$c0k$1@news.onet.pl...
> Użytkownik "IwonaW" <iwo_nka[spam]@wp.pl> napisał w wiadomości
>
> Chyba gdzieś przeoczyłam ten wątek. Mogłabyś podrzucić temat albo link?
> Dzięki wielkie
> Barbara i Marysia

Watek nosil tytul: mango - pomocy i byl zalozony 05-09-2007.
Najbardziej pomogla mi odpowiedz Magdaleny Bassett
"W youtube maja kilka video obrazujacych ten proces. Wpisz "how to cut a
mango" MB"

pozdrawiam
Iwona

6. Data: 2007-09-27 10:56:44

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> przepisach stoi jak byk ze dynie trze sie do nich na tarce????
> Czyli nie moge miec i zupy/plackow i wydrazonej dyni???

W zasadzie środek prócz pestek wyrzuca się. Miąż jest pomiędzy skórką a
tymi włosami z pestkami. Obierz ze skóry (uwaga na palce) i lekko sodkrój to
co przylegało do "włosów" i dopiero to można posiekać na plasterki -
cienkie, aby się szybko rozgotowały. Gotujesz normalny rosół i wrzucasz po
przecedzeniu dynię, gdy miękka - miksujesz. Doprawiasz pieprzem i mielona
gałką muszkatołową (tę lepiej kupić w orzeszkach - przynajmniej
aromatyczna).
Młode dynie z miękka skórką nadają się na polskie leczo zamiast lub obok
cukini czy innych kabaczków, patisonów.
Dorosłe - na przetwory od przecieru, na zupy dyniowe po marmolady i
powidła.

7. Data: 2007-09-27 16:03:11

Od: Magdalena Bassett <i...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

IwonaW wrote:

> [...]
> poradzcie jak rozbroic dynie i miec i zupe i lampion?
> Moze ta moja byla za mala, za mloda, za stara?

Geberalnie biorac, albo lampion, albo zupa. Mozesz przeznaczyc na zupe
te skrawki, ktore pozostana po wycieciu otworow, ale bedziesz miala
raczej mala zupe. Z flakow wewnetrznych nic nie zrobisz, gotuje sie,
albo piecze, caly gruby miazsz. Moglabys ewentualnie wyskrobac paski
miazszu od wewnatrz za pomoca lyzki do lodow, ale po co sie meczyc.
Lampion postoi na zewnatrz przez tydzien bez uszczerbku. Potem go
wyplucz, pokroj na kawalki, upiecz pod folia az bardzo miekkie, wyjmij
miazsz lyzka i zrob zupe krem, albo paj dyniowy.

MB

8. Data: 2007-09-27 18:19:13

Od: "Barbara K." <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Najbardziej pomogla mi odpowiedz Magdaleny Bassett
> "W youtube maja kilka video obrazujacych ten proces. Wpisz "how to cut a

Dzięki serdeczne
Barbara i Marysia

9. Data: 2007-09-27 18:34:01

Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

IwonaW pisze:
> [...]
> poradzcie jak rozbroic dynie i miec i zupe i lampion?
> Moze ta moja byla za mala, za mloda, za stara?

Jeden ze sposobów:
http://www.logoogle.com/images/fun/helloween.jpg
;-)
pozdr. Jerzy

wycieczka do grecji i mniamuśne ciasto ek mek
prażenie zwykłej kukurydzy
flądra smażona? jak?
Suszę...
szukam przepisu