wycieczka do grecji i mniamuśne ciasto ek mek

1. Data: 2007-09-27 08:10:01

Temat: wycieczka do grecji i mniamuśne ciasto ek mek
Od: "Adasiex" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Byłem niedawno w Grecji na jednej z wycieczek fakultatywnych jadłem wypaśne
ciasto. Jak mi pani powiedziała to EK-MEK. Szukając przepisu w Polsce trafiłem
tylko na pudding o takiej nazwie (z torebek mnie nie interesuje :)). Może wy
macie przepis na ciasto ? :). Już mówię o jakie dokładnie mi chodzi. Ciasto
które konsumowałem na samym spodzie miało jabłka starte chyba na tarce w takie
cieniutkie male kluseczki, moczone chyba w jakimś słodkim syropie razem to była
zbita masa jednak pod językiem dawało wyczuć się te jabłkowe niteczki, miedzy
jabłkami a środkową warstwą, którą jak myślę mógł być ten puding EK MEK, była
drobniutka warstwa cynamonu. Górną warstwą, trzecią i ostatnią było chyba coś
ala bita śmietana jednak o bardziej zwartej konsystencji, na koniec posypana
delikatnie orzechami. Z okazji że jestem facetem chętnie zacząłbym robienie
takiego ciasta od przepisu a nie od eksperymentowania :), Spotkał się ktoś może
z takim przepisem i poratuje ?

pozdrawiam
Adasiex

2. Data: 2007-09-27 08:35:11

Temat: Re: wycieczka do grecji i mniamuśne ciasto ek mek
Od: "IDa" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Adasiex" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
> Byłem niedawno w Grecji na jednej z wycieczek fakultatywnych jadłem
> wypaśne ciasto. Jak mi pani powiedziała to EK-MEK.

Zdjecie i sam przepis przypomina ciasto, ktore Ty opisujesz, ale tu nie ma
jablek:
http://www.greek-recipe.com/modules.php?file=article
517&name=News

pozdr. IDa

3. Data: 2007-09-27 12:46:38

Od: "czeremcha " <c...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

IDa <i...@p...onet.pl> napisał(a):

> Zdjecie i sam przepis przypomina ciasto, ktore Ty opisujesz, ale tu nie ma
> jablek:
> http://www.greek-recipe.com/modules.php?file=article
517&name=News

Wielkie dzięki za linka - dzięki temu przypadkowo dowiedziałam się, że
ciasto o wyglądzie włosów to kataifi! Teraz wiem, czego będę szukać, gdy
najdzie mnie ochota na wypróbowanie wschodnich przysmaków /tzn. zrobienie
ich samej/.

Ania

4. Data: 2007-09-27 12:58:03

Od: Ikselka <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

czeremcha pisze:

> [...]
> najdzie mnie ochota na wypróbowanie wschodnich przysmaków /tzn. zrobienie

To i ja zrobię, bo mnie zachęcił ten przepis.

--
XL wiosenna
Chwilami jestem tu:

5. Data: 2007-09-27 17:27:04

Od: "vala" <v...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy ktoś ma przetłumaczony sposób wykonania?

6. Data: 2007-09-28 05:22:22

Od: "Adasiex" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "IDa" <i...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Zdjecie i sam przepis przypomina ciasto, ktore Ty opisujesz, ale tu nie ma
> jablek:
> http://www.greek-recipe.com/modules.php?file=article
517&name=News

Może moje kubeczki smakowe mam upośledzone i wyczułem jabłka ale ciasto wygląda
tak jak te które jadłem.
Mniam, zabieram się za eksperymentowanie

Wielkie dzięki, całuję stópki i bije czółkiem o najtwardsze podłoże
Adasiex

prażenie zwykłej kukurydzy
flądra smażona? jak?
Suszę...