prosze o przepis

1. Data: 2007-09-26 06:34:00

Temat: prosze o przepis
Od: "ewa" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam spora prosbe..
Sezon sliwkowy dobiega konca a ja bardzo bym chciala zrobic ciasto z
sliwkami..
Przegladałam google i niestety nie znalazlam niczego co by mnie za ciekawilo
.Wiec gdyby ktos mial p[rzepis na ciasto z sliwkami drozdzowe badz kruche ,
(ale takie sprawdzone ktore sam piecze i smakuje domownikom ) to bardzo
prosze o pomoc..

m&m

2. Data: 2007-09-26 06:48:28

Temat: Re: prosze o przepis
Od: "MONI|<A" <moni|<...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
,
> (ale takie sprawdzone ktore sam piecze i smakuje domownikom ) to bardzo

spróbuj zrobić ciemne ciasto np murzynek i na powierzchni rozłóż śliwki,
warto spróbować, bardzo fajne połączenie

Pozdrawiam

Monika

3. Data: 2007-09-26 07:12:20

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

ewa pisze:
> Mam spora prosbe..
> Sezon sliwkowy dobiega konca a ja bardzo bym chciala zrobic ciasto z
> sliwkami..

Ja, odkąd znam ten przepis, robię go zawsze, kiedy mam ochotę na
drożdżówkę z owocami. Udaje się zawsze i naprawdę jest pyszne.

Ciasto drożdżowe nocne (z owocami lub bez)

Wieczorem do miski wrzucamy:

5dag drożdży
szklanka mleka
szklanka cukru (można połączyć z cukrem waniliowym)
pół szklanki oleju
szczypta soli

Zostawiamy w misce na noc, _nie_mieszając_składników_, pod przykryciem.
Rano (ale zdarzało mi się robić to już po południu, bo rano nie miałam
czasu) dodajemy:

3 jajka*
pół kg mąki

i dokładnie miksujemy w mikserem na gładką masę. Ciasto jest lejące się,
nie takie jak zwykłe drożdżowe. Wlewamy masę do blachy (ja mam 24x30cm)
i czekamy aż nieco urośnie. Potem wykładamy na wierzch owoce, wstawiamy
do zimnego piekarnika i pieczemy około 1 godziny w 170st. Po upieczeniu
posypujemy cukrem pudrem.

Ciasto nie wymaga wyrabiania, udaje się jak już pisałam zawsze, a w
dodatku ma taka puszystość i lekkość, którą trudno osiągnąć robiąc
tradycyjną drożdżówkę z wyrabianiem.

* w oryginalnym przepisie jajka dodaje się też do miski na noc, ale ja
to zmodyfikowałam, bo jajka lubią wyschnąć w tej misce przez 12 godzin i
trudno je potem rozrobić.

Pozdrawiam
Ewa

4. Data: 2007-09-26 07:55:36

Od: Ikselka <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

ewa pisze:
> [...]
> (ale takie sprawdzone ktore sam piecze i smakuje domownikom ) to bardzo

Szukaj pod hasłem "ciasto półkruche". Idealne do śliwek/jabłek/oo/...

--
XL wiosenna
Chwilami jestem tu:

6. Data: 2007-09-26 12:58:48

Od: "ewa" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witaj

Medea dziekuje za przepis, napewno go wykorzystam i wieczorem nastawie
ciasto. :)
MAm pytanie czy probowałas piec je np. z twarogiem??
Kiedys jadlam wlasnie drozdzowe z masa twarogowa..I tak sobie dumam czy aby
nie mozna bylo dac np. zamiast owocow twarogu na slodko..

A może probowalas??

7. Data: 2007-09-26 14:26:08

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

ewa pisze:
> Witaj
>
> Medea dziekuje za przepis, napewno go wykorzystam i wieczorem nastawie
> ciasto. :)
> MAm pytanie czy probowałas piec je np. z twarogiem??

Nie, nie próbowałam, chociaż chodziło mi po głowie, żeby zrobić je z
budyniem. Myślę, że nie powinno być problemu, o ile nie dasz tego
twarogu zbyt dużo. Ale może najpierw spróbuj z tymi owocami, żeby się
nie zniechęcić w razie czego ;-).

Pozdrawiam
Ewa

8. Data: 2007-09-26 14:39:36

Od: "MOLNARka" <M...@M...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "medea" <e...@p...fm> napisał

> Zostawiamy w misce na noc, _nie_mieszając_składników_,

Tylko się upewnię ... nie mieszając w ogóle ???
Tak jak wspię tak zostawić?
Czy jednak przemieszać ale nie rozmieszac do końca ???

Pozdrawiam
MOLNARka ... ciasta mi nie wychodzą ;-(

9. Data: 2007-09-26 14:47:56

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

MOLNARka pisze:
> Użytkownik "medea" <e...@p...fm> napisał

> Tylko się upewnię ... nie mieszając w ogóle ???
> Tak jak wspię tak zostawić?

Tak, w ogóle bez mieszania. Wsypać i zostawić pod ściereczką w misce.
Nie sądzę, żeby kolejność wrzucania miała jakieś znaczenie, ale ja
wrzucam najpierw drożdże, potem cukier, olej i mleko. Następnego dnia
solidnie miksuję wszystko z jajami i mąką. Robiłam to ciasto dziesiątki
razy - za każdym razem się udawało.

Pozdrawiam
Ewa

10. Data: 2007-09-26 15:54:05

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Aha, drożdże rozkruszam.

Ewa

MYKOLOGIA STOSOWANA !!!
ekspress cisnieniowy i parzenie kawy
Homos
Czas na cos slodkiego - placek ze sliwkami
Tradycyjny, polski bialy ser